frallorna

Alla inlägg den 23 januari 2013

Av Lena - 23 januari 2013 16:40

 

Vovvarna ville ut, så vi gick en koppelpromenad ner mot åkrarna, lite uppvärmning innan friheten  

 

En vända i minus 8 & på 40 minuter räckte aldelens utmärkt

 

Romme Alpin...

 

...Hotellet som är utbyggt för i år med det dubbla, lite alpstil, både inne & utanpå

 


 


 



 

 

Isade i kinderna när vi närmade oss hemma, en uppfriskande vända kan

man säja!  


 

Deltog i en utmaning på Facebook, om att göra något pyssel & ge till dom 5 första som anmälde sej på min sida & som ville vara med i utmaningen, jag ska ge något egengjort pyssel till 4 styckna under året, av alla mina många vänner vågade 4 anta den & idag fick jag av Piedra detta fantastiska halsband, (jag anmälde mej nämligen på hennes sida åxå  ) -undra om du förstår så glad jag blev   & hur rätt du träffade i färgerna! fast du kanske visst  

 

Halsbandet sitter på en klänning som "mamma tror" min mormor lät sy upp vid en sömerska i byn Nås -Täpp Olga- en gumma jag brukade besöka som barn när jag var vid mormor & morfar i Nås i VästerDalarna, hon hade ofta kattungar nämligen & lät gladerligen oss barn hälsa på henne & gosa med dom. 

Men jag funderar åxå på om? det kan ha varit mormors mor, en makalöst duktig sömmerska, bodde i Björbo & sydde Dala Floda dräkter & brodyr...

 

... som dessa 2 grytlappar hon broderat  men svaret lär vi aldrig få...


Finns en fin bild där mormor står lutad mot ett träd bredvid morfar då hon har denna på sej, mormor föddes 1911 & klänningen är ett dyrbart & så vackert minne  


Kväll & mörkt & dom -8 har nu kl 17.15 blivit -12


                                 Kram mina fina  



Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards