frallorna

Direktlänk till inlägg 4 september 2012

Kväll...

Av Lena - 4 september 2012 22:43

 

                Aika & Petrus älskade varandra 


Så jobbigt att se serien på 3:an från Strömsholm...


Så tunga minnen....


En vecka efter att Petrus somnat in, kom paniken krypande... tänk om jag skulle se vår kärlek i en bur där på Strömsholm...


Överallt stod det: Inspelning pågår i lokalerna


I kaoset den där söndags morgonen stack dom några papper under näsan att läsa & skriva under... jag som knapt fick luft, grät hejdlöst, såg inget för alla tårar...


Nu läste jag om media, om Strömsholm fick använda...


Ringde dit i panik..., men dom försäkrade mej att så skulle det inte bli, & alldrig i sådana händelser som vår blev... 


Grät mej igenom hela programet ikväll när jag såg om lilla goa Larsson  

Petrus & Larsson är båda ängla hundar & så oändligt saknade 

Tänker på dej Åsa med familj  


                    Kvällskram till alla som vill ha  


 

 
 
GeddFish

GeddFish

4 september 2012 23:10

God kväll, Lena♥
Jag fattade inte först, men förstår nu, tror jag, att Petrus var med på Strömsholm, kanske någon uppvisning eller liknande och att han kom med på film?
Ett sådant underbart kort där på Petrus och Aika! Vilken kärlek...
Nattakramen nu, fina vän♥ Kram♥ Gerd♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

4 september 2012 23:14

Nej nej! han var ju mycket sjuk när han låg där & jag fasade för att få se honom på tv i serien som nu går... fick panik, för det hade jag inte orkat med...
Ja visst är bilden underbar♥
Kram♥

 
Kikkan

Kikkan

5 september 2012 02:46

Hej Lena! Har nu kommit tillbaka hem efter en veckas resande hit & dit. Skulle ha ringt... men ibland finns det inte nog med timmar på dygnet. Tänker så ofta på Er alla, Massa kramar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

5 september 2012 21:38

Tack♥ & hoppas ni haft det bra
Kram kram♥

 
Ingen bild

Anna

5 september 2012 08:59

Ååååå

Missade avsnittet igår...
Kanske bäst så, är så känslig!

Förstår att du tyckte det kändes olustigt när det var inspelat från strömsholmen.
Allt rivs upp igen!


Lena, en fråga?

Charlie har börjat åka på rumpan och stampar med benet samtidigt som det ser ut som han försöker klia sig i örat! Slickar sig sen på bakbenet...

Känner du igen det beteendet som har lite erfarenhet?

Stress eller klåda?

Sköt om er!
Kram
Anna & Charlie

Lena

5 september 2012 21:36

Hmmm...?
Om dom åker kana på rumpan brukar det kunna vara analsäcks inflamation, en vanlig åkomma som är enkel att fixa hos veterinären, det har många vänners vovvar råkat ut för, även Märta.
Kliar i örat & slickar tassar, då kan? det vara Toncillerna/halsmandlarna som spökar, dom kan åxå ge många märkliga symtom...
Det där med att han slickar bakbenet är kanske för att han inte kommer åt där bak funderar jag??
Går det inte över så tycker jag du ska ringa en veterinär & rådfråga!

Såg även kvällens avsnitt & en liten glimt av den fantastiska veterinären som vi hade förmånen att träffa den sorgliga dagen då livet förändrades...
Kram kram♥

 
Lisa

Lisa

5 september 2012 21:43

Hej igen Lena!!

Vi har oxå haft klippkort på strömsholm under denna tv-inspelning - och kikar varje kväll för att se några välkända ansikten. Hittills bara snälla och fina veterinärer - men våndas för att hamna med i bild någonstans.

som vanligt väldigt fina bilder :)
Kram från mig/Lisa

http://lisaluring.blogspot.se

Lena

5 september 2012 22:14

Tack♥
Ikvällens avsnitt såg vi den veterinär som tog hand om oss när Petrus somnade... vet inte varför jag plågar mej med att se, men kan inte låta bli...
Kram kram♥

 
Ingen bild

Anna

5 september 2012 22:27

Ååååå

Tänk att det alltid ska vara något !

Inget mera stampande idag, avvaktar några dagar. Får bli vet . Besök om det fortsätter !
Tusentack för att du tog dig tid!
Många tänkvärda orsaker till varför han beter sig konstigt ibland!



Såg på play TV3 avsnittet djurakuten. Så fin fralla, LARSSON vilken härlig kille!

Bilden på Petrus och katten! Så fin!

Sov gott!
Tack för att du finns!
Anna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards