frallorna

Direktlänk till inlägg 9 maj 2012

Kväll...

Av Lena - 9 maj 2012 21:04

 


 


 

Så här har det sett ut mest hela dagen, gnuss, lek & kärlek!  dom är såååå gulliga med varandra! mitt modershjärta smälter...  

 

Fast vägen med dom 3 har inte varit helt spikrak... & att ha hund är ett ständigt jobb

- ledarskap & kärlek  

 

Nu ska jag läsa en novell tror jag visst!  & ute regnar det fortfarande...

 

                                       Kram på er!!   

 
 
kicki

kicki

9 maj 2012 23:21

Jag håller med dig fina Lena.....
Kram

http://www.frallanlotta.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna

10 maj 2012 16:04

Hej
Ledarskap och kärlek!
Så fint!

Du Lena...du skulle ha detta som yrke!
Tänk så många hundägare det finns i landet som skulle betala för att få råd om ledarskap, lydnad, alternativ hundmat osv på nätet!

Men googlar och letar på nätet, här finns en erfaren hundägare med sunt förnuft!
Som nybliven frallaägare vill man ha in så mycket information av denna ras som möjligt!
Den ultimata affärsideen!

Jo, sen har man ju sin fantastiska uppfödare förståss, men ändå! Men de är inte så för alla!

Du har gett mig mycket glädje,inspiration och idéer med din fina blogg!

Tack!
Anna
(ps. Charlie blev bättre med Hills Z/D FODER! ds)



Lena

10 maj 2012 21:26

Va kul & super duper bra att han blev bättre av det fodret! Märta äter åxå det! men det vet du ju redan :))
Ja du, inte lätt alla gånger att vara matte & husse, man gör bara så gott man kan...
Att sedan ha 3 stycken, är inte lika enkelt som 1! -jag lovar ;) eller! om du frågar mej ;)
Du gör mej varm i hjärtat♥ blir så tok glad för dina fina ord♥
Jag har åxå fått ta hjälp utifrån när vi hade det lite jobbigt i flocken, & jo.. jag misströstade ett tag där, på om vi någon gång skulle få ordning i lägret, men med idogt arbete känner jag att vi har lyckats! men att ha hundar är åxå ett arbete varje dag!
Men man ska åxå komma ihåg att alla hundar är individer & starkare eller svagare, Märta är verkligen en hund som man inte märker, så fin & försiktig i sitt sätt, medans killarna märks lite mer, he he.. ;)
& jag säger som du, som nybliven fralle ägare ville även jag ha råd, & även om det var 4 år sedan så finns det ännu massor att lära!!
Kram på er!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards