frallorna

Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

Igår!...

Av Lena - 6 maj 2012 10:10

 

En "Puff" Kines!! fast jag kallar honom för "dvärg" Afgan!! -sååå vacker!!  
 

Igår åkte vi till mina föräldrar & fikade efter att vi var till tippen, & "tippen" det är då inget för mej! tänk vad folk slänger!! jag får gåshud! fina möbler, porslin & jag vet inte vad... sa till gubben att i mitt nästa liv vill jag leva i en kontainer på sopstationen!  

 

För något år sedan så stod vi bredvid ett par som skulle kasta porslin & faktiskt, fast jag alldrig annars lägger mej i, är lite för blyg  men jag kunde inte hålla mej när dom skulle kasta så många fina delar av en grön fin serie som jag kände igen, så jag tog mod till mej & ljög & sa:

-men åååå den servisen har jag åxå hemma fast jag saknar några delar, skulle jag kunna få dessa fina upplägningsfat? & dom blev sååå glada att jag ville ha! & lastade på mej massor av det finaste porslin som hade varit hans mors, men nu hade dom inte plats där hemma längre!

-gubben skämdes & jag var lyrisk!  -fast jag vågade inte säga sanningen utan drog en "lögn", hoppas jag är förlåten!...

  

 

  

Vovvarna myste på hemma hos mommo & moffa!

  

Sedan åkte vi förbi till en vän jag inte träffat på länge! hon har Kineser, så

söta sååå!  

  

 

  

Snacka om att jag luktade gott!! (Petrus, Märta & Malte  )

  Sedan fixade jag ihop det jag skulle fixa till kvällens härliga stund med bästa vänner! bl.a detta snacks, Raw food eller Levande föda bollar, gudomligt goda! med mandel, dadlar, choklad -carob- havsalt, tranbär, mumma  

  

Fantastisk kväll i goda vänners lag, vi var 6 stycken, spelade kort, åt gott & skrattade så jag har ont i magen ännu... ni vet när man skrattar så tårarna sprutar & man inte kan sitta upprätt!  

  

Nöp av en driva Mårbacka Pelargon skott! dessa kommer från begynnelsen från Karlfelts gården i Leksand, där gubben i huset var Trädgårdsmästare i många år, vackra & äkta!  

 

Nu är det söndag, solen strålar & himlen är blåååå... Petrus son Hero & dotter Märta Maräng är på utställning, spännande spännande, håller våra tummar!  

 

Vad vi hittar på idag vet jag inte ännu...

 

                        Kram & fin söndag på er!!  

 
 
Ingen bild

ErikaSH

6 maj 2012 10:59

Halloj! Angående soptippen, min Pelle är en mästare på att komma hem med saker från tippen, de senaste fynden är; en byrå, ett klaffbord, två lampor och ett får!! =) Fåret var jag väl inte så impad över, men dom andra grejorna var riktigt fina, både byrån och bordet används, ena lampan kollade Pelle upp, en liknande gick för typ 3000 på auktion! Ha detbra och vi ses väl på frallaträffen nästa helg!? Kramis

Lena

6 maj 2012 18:50

Ok! så han törs rota i kontainerna eller fråga mäniskorna? snälla soptipps personal åxå kanske ;)
Jag vet en tipp där dom är kanon tillmötesgående om man vill ha något! men dit är det några mil ha ha.. ;)
Ja uch så det slängs hu hu..
Vi ses nästa helg! :))
Kram kram!♥

 
Ingen bild

Anna

6 maj 2012 18:25

Hej

Så fina hundar, kineser så näpna, du tordes inte ta med killarna va...
Hi hi
Måste bara berätta att vi har haft världens finaste besök idag.
På blixtvisit kom en 10 veckor gammal engelsk bulldog. Å så fin!!!

Ska bli så spännande att få lära känna den rasen då jag tror fransk och engelskbulldog
passar fin fint tillsammans!

Sugen blir man på en till!

Nu blir det kvällsmat här och charlie ska få bada, varning för frallarace!
Fullrulle!

Kul att du delar med dig av er vardag! Måste titta in dagligen!
Fina bilder som vanligt!
Med vänlig hälsning,
Anna





Lena

6 maj 2012 18:53

Dina rara ord värmer sååå gott ska du veta!♥
Engelska bullar är super härliga! men sällan man ser dom...
Bad & rejs! ha så kul då! ha ha.. ;)
Kram på er!♥

 
Ingen bild

ErikaSH

7 maj 2012 14:05

Vi åker ju till Hedemora och där är det inte bara containrar så det är lite lättare.. Men man får ju passa på när ingen ser! =) Men ibland ser dom men verkar inte bry sej så värst. Kramiz

Lena

7 maj 2012 17:42

Aha.. ;) Bjurs har visst åxå varit bra, låter en plocka det man vill ha, fast jag har alldrig varit där! gubben tycker vi har tillräckligt med skrot! ha ha..
Kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards