frallorna

Direktlänk till inlägg 4 maj 2012

Fredag!

Av Lena - 4 maj 2012 12:08

                                              Malte Palte!!  

 

Såvare fredag igen! vaknade till ett disigt & grått väder, kallt & trist... men värmen är uppskruvad här inne!!  

 

Någon lite uträtta vända till stan, annars bara vara & hundvändor förståss!  

 

Skrattade gott igår när vi kom tillbaks från skogen, Malte hade plaskat i vatten så han var geggig å så, men Märta var ren & fin.

När vi gick in i huset, brukar gå genom garaget, så har dom som sagt själva lärt sej att man hoppar automatiskt in i duchen, så & igår, Malte stod i den innan jag han stänga dörren!  han ÄLSKAR att bli duchad! & när han var klar ställde sej Märta med tassarna på kanten in i duchen & väntar på att man ska lyfta henne över kanten, & fast jag lyfte henne därifrån så sprang hon tillbaks!!

-ducha mej mamma ropade hon!!  skruttgumman!  

 

Idag lär det åxå bli avspolningar, regnet har geggat vägarna, trist  

 

                          Kram & fin fredag på er!  


 
 
skånepågen

skånepågen

4 maj 2012 17:10

Hundar är också vanemänniskor.

http://aake.bloggagratis.se

Lena

4 maj 2012 21:35

Ja absolut!!
Hade ni en fin resa? får kika till dej & läsa! :))
Kvällskram♥

 
Kaisa

Kaisa

4 maj 2012 18:24

Har du snö? Himmel och pannkaka det vill jag inte alls vara med om!!! Ikväll är det ishockey Norge - Sverige hi hi måste titta lite.... Jag som aldrig tittar på sport annars.... Kvällskram på dig!

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

4 maj 2012 21:34

Ska glimta in lite & kolla hockyn, fast det var inte så spännande motstånd, på papperet i alla fall ha ha.. ;)
Snön låg vit här i morse, men nu är den borta, fast det ska kanske komma mer i natt, men det spelar inte så stor roll, för den smälter fort...
Kram & fin kväll!♥

 
Ingen bild

Anna

4 maj 2012 20:44

Hej på er!

Blev så full i skratt när jag läste om hundarnas "avspolningar "

Charlie far omkring i 100 knyck när han har duschat, fralla race kallar vi det!!!
En skogstokig hund som parerar för väggar och möbler.

Hur blir det då med 3 race frallor i huset. Hi hi hi
Du har säkert mer pli på dina busar än jag har!

Ja de är för Goa!

Nu ska det förberedas här för i helgen blir det kalas!
Man fyller visst 40...

Trevlig helg!
Anna



Lena

4 maj 2012 21:31

Stort GRATTIS på dej!!! :)))) hoppas du får världens godaste tårta!! hi hi..
Malte frallefnattar ofta efter dushen ha ha.. Märta & Petrus så där "lagomt" ;)
Nja "pli" va är de? fniss.. jodå, dom är ganska så duktiga på vissa saker, andra inte ;)
Härlig helg på dej!♥

 
Ingen bild

Jane

4 maj 2012 21:07

ha ha vad gulligt :) Skönt att du slipper "bära" In dem i duschen ;)
Denna helg är en jobb helg för min del och jag ska strax släcka mina ögon för jag är sååå trött idag. Blir ingen hockey kväll för min del.
Ha en fin helg, kramisar

Lena

4 maj 2012 21:28

Tack! :)) Hocky blir det inte så värst mycket av här heller, även om jag iof. gillar det.
Hoppas du får en bra jobb helg! :))
Krama kudden & drömm sött!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Av Lena - Söndag 7 april 08:40

        Dagarna går i en rasande fart & Annandag Påsk & barnen var här, gjordes mycket  mat så dom kunde fylla matdosor för jobbveckan, blev 7 styckna + ändå 10 kvar till älsklingen 🤣 proppmätta blev dom i alla fall 🤭     ...

Av Lena - Lördag 30 mars 22:23

       Ungen min Ungen ❤️ idag ville du ut igen, travade fram till solen, tvättade dej, spanade & la sej & njöt av den värmande solen ❤️ men tyvärr inte riktig pigg ännu 😢         Mammas mat + mer än dett...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards