frallorna

Direktlänk till inlägg 25 april 2012

Kväll...

Av Lena - 25 april 2012 00:14

 

Halv nio...


 

...halv tio...

 

Efter ovädret blev det rysligt kallt! & dimman bäddade in oss mer & mer...

 

Gick en kvällsvända, först med Petrus, efter en asfalterad cyckelväg paraellt med vägen, inte kletigt & lortig, därför bra tänkte jag  ... men Petrus ville inte! skogen bredvid... men kom då! sa jag, försökte & försökte, hmm.. mysko...

Så vi vände & gick hem.

Malte & Märta, samma vända, båda 2 tvärnitade när vi kom till samma ställe som där Petrus vägrade!

-Va? hua, började se mej om i skogen, kändes inget vidare, så jag halvsprang hem igen... & hundarna har alldrig dragit så i kopplet!

-vad var det dom kände?

-Vargen var synlig i en by nästan nästgårds, en kilometer bort, för någon dag sedan...

 

Dom sover för länge sedan, borde jag åxå gjort!  

 

                                    Kram mitt i natten!  

 

 


 
 
Buttons 0 Floridatjej

Buttons 0 Floridatjej

25 april 2012 05:13

Hejsan tjejjen, min lilla sötnos, jag blir så glad att du kommer ihåg mig, jag glömmer heller aldrig dig,gillar dig skarpt, trots att du var lite för hårdhänt ibland....soliga blötpussar.

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Lena

25 april 2012 22:34

Ja du vet Buttons, jag tappade lixom omdömmet sa min matte ;) men jag menade inget illa!♥ hoppas vi kan ses någon mer gång♥
Kram killen!♥ /Märta

 
paloma

paloma

25 april 2012 07:23

Hua var det vargen de kände av de små liven? Tror nästan de.....vad hade hänt om ni gick in där?
Tur de sa nej!
Godmorgon/ kram<3

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

25 april 2012 22:32

Ja hua.. hundrna är nog mycket lätta byten för en varg, & jag vet inte om den skulle skrämas särskilt om jag skrek & härjade heller... dom tycks vara väldigt orädda dom som är här omkring...
Ja tur dom kände! & att jag lyssnade..
Kvällskram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards