frallorna

Direktlänk till inlägg 16 april 2012

Regn & snö...

Av Lena - 16 april 2012 18:59

 

Petrus & jag åkte iväg till Romme & tog oss en promenad i snön... inget regn i siktet, men inte heller så varmt... (korten tagna med mobilen)


 

... så efter 45 minuters traskande var bilen skön kan jag säga. Det började regna när vi kom en kilometer i hemåt riktning...


 

... men tänkte att vi skulle hinna med en runda till, så hem & växlade hundar! & iväg... & vi hann med en stund utan regn! om jag säger så... för efter sådär 20 minuter kom regnet, & inte måttligt heller!!


 

Fast fota måste ju "paparatzi Lena" göra i alla lägen  , ändå syns det inte hur det häller ner över oss! syns lite i hörnet upp till vänster, men jag tycker hundarna ser oförskämt torra ut! -not! ... Vi gick i rask promenad dom sista 20 minuterna det tog att komma till bilen kan jag lova! Märta led   men Malte var lika glad som alltid!  ...

   

... & skitiga.. blev dushen för alla förståss... Malte & Märta springer raka vägen in till dushen utan att man behöver säga till! det har dom lärt sej av sej självt! bra va!!  medans Petrus hoppas att han slipper varje gång...

 

Undra vad som tänktes om oss idag? när dom satt där i stugvärmen & drack en kopp kaffe & åt en bulle & tittade ut!

-sa dom? -ja si dessa hundägare, dom är då inte kloka...   ....  

 

Jag var blöt ända in till trosorna, & efter hund magdushen blev dom invirade i filtar & somnade

 

När vi kom hem började det snöga! flingor stora som 5 kronor!...

  

... även om inte heller det syns på bild...

Inget som har lagt sej & nu regnar det bara. Till kvällen ska det frysa på ...

 

                  Kram på er & var försiktiga i trafiken!  


 
 
Ingen bild

Kerstin.

17 april 2012 08:55

Vi var också ute i regnet,vi i kärringgänget skulle träffas i Mellstaparken kl4 då var det ganska fint, men sen började det att regna som bara den,men vi gick en timme,så både jag å Kasper var genomblöta,och i dag så är det då helvitt ute,det blev ju vinter igen,tur att det är april så det försvinner snart får vi hoppas,får väl sätta på Kasper overallen för det är tösnö,så vi slipper alla snöklumpar i pälsen.
Kram..

Lena

17 april 2012 23:02

Ha ha.. ja vilket väder igår! & idag då? oj oj & så fruktansvärt "råkallt" höll på att förfrysa händerna på vår byapromenad, & inte hittade jag fingervantarna heller :(
Malte hade gärna velat gå i går trots regnet! men INTE Märta! ha ha.. Är kasper lika glad han åxå fast det regnar?
I morrn får vi i alla fall en mellandag så vi får hämta andan lite ;) inför nästa snöoväder :(
Kram i natten!♥

 
Lena, Moa,Maiko,Kelu

Lena, Moa,Maiko,Kelu

17 april 2012 10:28

Här är det också blandat väder. Snöar, men mycket glest och riktigt kallt i natt.Jag trotsar denna dumma årstid och har penséer ute. Visst får du lägga till mig som länk , men jag kommer i fortsättningen att skriva på underhundstjarnan.blogspot.se .
Jag blir alldeles lyrisk av att se dina kraftfulla frallor! Så vackra, söta, härliga!

http://underhundstjarnan.blogspot.se

Lena

17 april 2012 22:58

Dom sa idag på radion att Penceer klarar mins 8 lätt som en plätt! fast ni kanske hade kallare än så ;) mina påskliljor har blivit "konserverade" sedan före Påsken, snö & halv kallt har gjort att dom är jätte fina ännu! alltid något ha ha.. ;)
Bra! då ska jag länka, så jag inte tappar bort dej! blir så mycket enklare då! ;)
Kram på er!♥

 
Ingen bild

Jane

17 april 2012 11:03

Hej hej!

Ja du det var snö i lördags och jag for i backen också "skratt" riktigt skitväder men nu i 2 dar så har solen kikat fram och vart underbart väder.

Ha en bra dag, kramisar

Lena

17 april 2012 22:55

Ja vilket väder... som tur är så försvinner snön ganska så fort ;) hoppas rumpan höll när du föll! ha ha ;)
Kramiz!♥

 
kicki

kicki

17 april 2012 14:14

Ja vilket skit väder & jag ser hur Lilla Märta vill hem & in.....lill gullisen......
Kram till världens finaste Lena.....du sprider så mycket positiv energi :)

http://www.frallanlotta.blogspot.com

Lena

17 april 2012 22:54

Ja om! hon ville hem då! fniss.. ;)
Tack, om du visste vad dina ord värmer♥
Kram fina fina!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards