frallorna

Direktlänk till inlägg 18 februari 2012

Kvälls hej!

Av Lena - 18 februari 2012 19:30

 

Bilden vacker som en tavla, sa en vän, ja kanske? i alla fall objektet! -Petrus!  

 

Små vändor i snö, blåste & regn.

 

Har längtat som en tok efter glass! men efterssom jag inte äter något socker, eller tillgjort socker, så finns ingen att köpa.

Men så kom jag på att jag för en så där 10 till 13 år sedan, så köpte jag en Glassmaskin! inte väl använd direkt, men nu dammades den av & en påhittad egen tillverkad glass började visspas runt!     

En Hallonglass! visspad grädde, hela mosade hallon, hackad mörk hallonchoklad & massa nötter, den blev som en enda lång dröm...  

  

Ligger i frysen i väntan på Melodifestivalen! då ska vi äta den, gubben & jag!

-ok, kanske vovvarna får smaka en sked åxå 

 

Nu hoppas jag på några bra låtar! lite skralt på den fronten från dom förra omgångarna. 

 

                                     Kram & fin kväll!  

 
 
Kikkan

Kikkan

18 februari 2012 21:54

Vilken härligt glass det verkar som om Du har fixat, säker på att den smakar underbart. Ha en skön myskväll framför TVn.. Kram ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

19 februari 2012 13:51

Tack den var super!! ;)
Kram kram!♥

 
Kaisa

Kaisa

18 februari 2012 22:57

Du är en riktig mat uppfinnare, kanske skall du byta yrke... :))))

Jag tyckte om Mollys låt, den gillade jag skarpt till och med....
Nu måste jag gå och lägga mig, annars får jag rumsarrest, hi hi hi... GodNattKram och sussa gott!

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

19 februari 2012 14:10

Ha ha.. ja kanske det? nejdå! jag gillar bara att fixa & laga mat & baka ibland! Jag skulle bli en väldigt opålitlig kock! ;)
Hoppas du fick sova gott!
Kram & fin dag!♥

 
kicki

kicki

19 februari 2012 09:11

Hoppas att du inte satte den underbara glassen i vrångstrupen då Ranelid gick & VANN!????
Kram

http://www.frallanlotta.blogspot.com

Lena

19 februari 2012 13:56

Tur jag ätiti upp den då! för annars så hade jag gjort det!! hur kunde Svenska folket rösta på detta vis??? jag vet ingen som röstade på honom! & på Face book är alla lika förskräckta åxå! mystiskt... han var kass enligt mej ;)
Kram kram!♥

 
optimist

optimist

19 februari 2012 09:46

Så gott det ser ut och med dom ingredienserna förstår jag att det smakade toppen.
Du är så pysslig och duktig i köket med att laga och dona.
Bilden, jo, den är fin som en tavla, minst.
Kram och trevlig söndag.

http://optimist.bloggplatsen.se

Lena

19 februari 2012 13:55

Ja den blev läcker, ibland är det kul att fixa lite gott, men ibland blir det bara det enklaste åxå ;)
Tack! :))
Kram kram!♥

 
skånepågen

skånepågen

19 februari 2012 10:20

Ser onekligen smaskigt ut.
Ja visst är vovven fin.

http://aake.bloggagratis.se

Lena

19 februari 2012 13:53

Tack!! :)) & Tack!! :)) ;)
Kram kram!♥

 
paloma

paloma

19 februari 2012 11:21

Näe men gud så gott det såg ut! Nu blir jag super hungrig! Frst gäddans "frallor"=) sedan din glass! Muums!
Melodifestivalen i går var så där hyffsade låtar! Höll på Molly Sanden den skivan kommer jag köpa!
Tänk vad många som kommer få minnen till den låten i sommar! den var klart bäst!
Ranelid!!!??? blev besviken att inte Andreas J. Eller Mathias gick vidare. Lite lekskola nästan!
hoppas du får en fin söndag! kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

19 februari 2012 13:53

Ja det var en "god" kväll hi hi.. ;)
Jag fick ingen "filing" för någon av låtarna, men Ranelid var då för bedrövlig! håller med, rena lekstugan ;)
Har märkt att en del låtar "växer" med tiden! när man hör dom på Radion, som Afrodites låt gjort för mej! ;) så kanske blir det någon mer som jag kommer gilla med tiden ;)
Kram kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards