frallorna

Direktlänk till inlägg 26 januari 2012

Filmtajm & sommar!? ;)

Av Lena - 26 januari 2012 17:16


  Kastar en pinne, som Märta alldrig hinner se vart den landar...



 

Nog pratar jag allt lite barn språk när jag pratar med Märta?  

Nåja, vi hade en alldelens underbar stund på skogsvägen, & Märta är den av våra 3 som det tametusan är mest fart i!! hon härjar på som en tromb!! såååå njutbart att se hennes glädje!!  


 


 

Här är Malte, pojkarna fick en koppel promenad.

 

Har ätit av blåbären som jag plockade i somras, & minnen kom...

 

             

Den 6/8 tog vi Husbilen & begav oss mot Svärdsjö, in i skogarna på en plats vi tidigare sett, jag ville ha lite nyttiga bär inför vintern.

Det hade regnat på natten, & det var tur, inne i skogen var det helt perfekt, skön svalka från riset, men värmen kom, mer & mer, en gassande sommar dag, ljuvligt!!

    Färdiga med plockandet, duchade vi, vovvarna åt mat & vi delade på en medköpt pizza & kaffe efteråt... vilade...

   

Hemåt efter en härlig dag, vackra ögonblick på vägen...

    ...& väl hemma rensa & frysa in!

 

Just denna dag, som sagt, glömmer jag alldrig!  & nyss har jag ätit av "guldet" som åxå får bli en Blåbärspaj i morrn till gubben!!  

 

Själv äter jag LCHF kosten, & kilorna rasar! spännande!! 

 

Jobbat klart för veckan, & kvällsmys väntar!

 

                                           Kram kram!  


 
 
Piedra

Piedra

26 januari 2012 17:51

Vilken underbar sommarbild! Jag lääängtar SÅ till sommaren. Kram! ♥

http://piedra.bloggplatsen.se

Lena

26 januari 2012 21:53

Ja men först ett litet tag till med snö, sedan den underbara våren med takdropp!♥ & sedan sommaren, en mysig tid ;)
Kram kram!♥

 
kickssons

kickssons

26 januari 2012 21:35

Vilken rulle på Märta.. Härliga sommarbilder, jag äter blåbär flera ggr i veckan, gillar dem enormt mycket.. Jag kanske får slå en signal och höra mig för lite mer hos Dig ang LCHF. Har en kompis här som kör den metoden, men hon FUSKAR, kolla vad vi åt till lunch idag (hon satt alltså bredvid mig!!!) Fuskmajan :D ... Kramisar ♥♥♥

http://kickssons.bloggplatsen.se

Lena

26 januari 2012 21:53

Va bra att du äter blåbär! sprängfyllda av vitaminer!! :))
Nej du! jag kan inte mycket om den kosten, men försöker, & har en svägerska som hållit på ett tag, så jag frågar henne, men så finns åxå massa att läsa när man goglar på det ;) så någon expert/kunnig är jag tyvärr inte, men spännande är det allt! :))
Fuska kan man väl? men inte i början i alla fall, nu kör jag stenhårt ett tag! ;)
Kram kram!♥

 
Simona

Simona

26 januari 2012 22:35

Hi hi... Dina hundar blir som kalvar som kommer ut på vårbete där i snön... Kram

http://pågottochont:blogspot.com

Lena

27 januari 2012 09:42

Japp!! absolut! så är det! ha ha ha... :)))
Kram & fin fredag!♥

 
paloma

paloma

27 januari 2012 08:53

Tack för morgonens första skratt! först söta racing bilden på go Märta!( nyfavorit bild) sedan när hon ovh malte leker med vanten! Nu mer är jag svår road! Men när jag kommer in och ser dessa underbara bilder, så ler jag och skrattar högt! Tack att du får mig skratta! LCHF? Metoden! är det bra? hur äter man då? är det bara kolhydrater? går man ner? I Kväll blir det the voice sverige! Hoppad ni får en fin kväll. ds kunde inte sätta på videon!;(
kram

http://www.paloma.bloggplatsen.se

Lena

27 januari 2012 09:41

Åååå så glad jag blir, att du får skratta!! :)))
Vet att du förut berättat att du inte då heller kunde se videosnuttarna, & jag vet inte varför???
Verkar som det funkar för dom andra, eller? jag kan se, & fler har komenterat att dom åxå sett, kan det vara något med olika programinställningar? & sånt är ju jag "noll" på, jätte synd att du missar Märtas framfart på film snuttarna, annars hade du fått le ännu mer ;)
Jag laddar redan för The Voice!! super duper program verkligen!! :))
Ha en härlig fredag! & tack!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards