frallorna

Alla inlägg under februari 2011

Av Lena - 3 februari 2011 21:21

  

                                        Tittut!!  

        Varit en sväng till mina föräldrar &...  

                                                Fikat!  

 

I morse hade jag en tid hos en läkare, en jag inte tidigare träffat, min ordinarie vidareutbildar sej, annars så har han varit Guld värd  

Men men, alltså vilken tur jag har, en enastående kvinnlig äldre undebar dam!  

-Tog sej all tid i världen!

Nu har jag fått B12 sprutor som jag ska ta varje vecka en tid framöver,  sedan glesas ut, prover togs, svar nästa vecka, ev ett annat Järndropp än det jag tidigare fått.

 

-Är meeeega nöjd!!!

-Tänk om jag äntligen ska få bli pigg & vakna upp ur min konstanta trötthet igen!! 

 

Jobbat klart för veckan, både gubben & jag är lediga tillsamans, mysigt!

 

Båda sönerna har varit hemma! ätit, pratat osv.  

 

Nu strax sängen, eller kanske somnar jag med gubben på golvsängen? spela roll, ingen klocka ringer i morrn!  

 

                               Kram & sov så gott!   

Av Lena - 2 februari 2011 17:12

  

Hem från jobbet, svichade om kläder & tog Petrus & Märta med mej & åkte till hamnen & isen!  

    Bäst att passa på, sol sol sol & +6 grader!  

  

Ornästugan i bakgrund, blev en ljuvlig promenad i en timme, tränade inkallningar, Petrus är *ganska* duktig! fast ibland slår *dövörat* till 

Svårt de där när Märta springer bortåt...

-vi närmade oss den plogade banan, & jag ser en lixom *elit skridskoåkare* komma, & Märta hon springer från mej... suck...

& lagomt när han närmade sej henne, ställde hon sej på plog kanten & bara tittade på honom!

-phuuu tänkte jag  det gick ju bra! fniss..

-Nåja, det enda som kunnat hänt, var väl att hon skulle börjat jaga honom!  en bit i alla fall...

Annars var det en smärtfri vända, såg hundar på avstånd, men isen är ju så stor, så så långt från mej springer dom inte  

 

-såg en Wiphet sträcka ut på isen, gösses så vackert, jag stod där & bara njöt, vad slår en vinthund i det läget, med sin gracila kropp...

-säger bara owaw...  

 

Malte fick stanna hemma med *pappa 2* ville kunna gå en långrunda utan en tandagnisslande Malte som frös eller tröttnade  

 

Fick uppdateringar om Maltes bror!

-Hasse! som *bara* väger 5,4 kg! lilla vännen, han har minsan inte ätit sten hann!  Malte väger 2,5 kg mer!

Tror bästa uppfödaren blandat i lite *Nuffe* (New foundland) blod i Maltes gener 

 

Fast det är nog så, att Hasse & Hero har nog en mer *normal* vikt! medans Malte har lite mer för sin ålder...   

 

                                               Kram kram!!    

Av Lena - 1 februari 2011 19:03

  

                              Härlig bild från gårdagen!

 

I morse blev det en skogs vända på en halvtimme i lite regn, sedan åkte jag iväg till jobbet 3 timmar, gick bra här hemma! tror dom hade sovit mest  

Gubben hade jobbat natt, & sov i andra ändan av huset.

 

Men hallå! var det halt inne i staden idag då? underkylt regn, bilen for som den ville, bara ren & skär tur att den & jag & alla andra jag mötte förblev hela  ! & att gå? när brodden var hemma, gick sådär, ramlade inte, men det tog säkert 5 gånger så lång stund att ta sej fram! som såpa överallt...

I morrn tar jag brodden med mej  då är det säkert tö!  

 

Kvällspromenaden avklarad,i vår by är det ganska moddigt & sandat i överflöd, så nu får man massa grus med sej in, torka torka...

 

                         Halv åtta väntar! Kram!  

 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards