frallorna

Direktlänk till inlägg 2 februari 2011

Vilken dag!

Av Lena - 2 februari 2011 17:12

  

Hem från jobbet, svichade om kläder & tog Petrus & Märta med mej & åkte till hamnen & isen!  

    Bäst att passa på, sol sol sol & +6 grader!  

  

Ornästugan i bakgrund, blev en ljuvlig promenad i en timme, tränade inkallningar, Petrus är *ganska* duktig! fast ibland slår *dövörat* till 

Svårt de där när Märta springer bortåt...

-vi närmade oss den plogade banan, & jag ser en lixom *elit skridskoåkare* komma, & Märta hon springer från mej... suck...

& lagomt när han närmade sej henne, ställde hon sej på plog kanten & bara tittade på honom!

-phuuu tänkte jag  det gick ju bra! fniss..

-Nåja, det enda som kunnat hänt, var väl att hon skulle börjat jaga honom!  en bit i alla fall...

Annars var det en smärtfri vända, såg hundar på avstånd, men isen är ju så stor, så så långt från mej springer dom inte  

 

-såg en Wiphet sträcka ut på isen, gösses så vackert, jag stod där & bara njöt, vad slår en vinthund i det läget, med sin gracila kropp...

-säger bara owaw...  

 

Malte fick stanna hemma med *pappa 2* ville kunna gå en långrunda utan en tandagnisslande Malte som frös eller tröttnade  

 

Fick uppdateringar om Maltes bror!

-Hasse! som *bara* väger 5,4 kg! lilla vännen, han har minsan inte ätit sten hann!  Malte väger 2,5 kg mer!

Tror bästa uppfödaren blandat i lite *Nuffe* (New foundland) blod i Maltes gener 

 

Fast det är nog så, att Hasse & Hero har nog en mer *normal* vikt! medans Malte har lite mer för sin ålder...   

 

                                               Kram kram!!    

 
 
marina

marina

2 februari 2011 18:11

Varför har jag inte tänkt på det...isen! Där kan man ju ha lösa hundar lätt som en plätt. Och vi som dessutom bor 100 m från Mälaren.
Du får se på Elsa sen när hon springer, Whippet är ju otroligt snygga när de sträcker ut hela kroppen.
Vera har en matchvikt på 4.80 kg idag.
Kram på dig

http://www.marinapralina.bloggplatsen.se

Lena

2 februari 2011 19:13

Jamen va bra! ut på isen om den är hållbar!!! ;)
Den var jätte lik Elsa!!! kanske aningen ljusare, vi sågs på lite närmare håll uppe på land, men hann inte se om det var en kille eller tjej ;) men läcker så in i vassen!! :)
4,8 kg, det tror jag Malte vägde när han föddes!! ha ha ha.. ;) lilla söta kompakta Vera!♥ :)
Kram på er!♥

 
Ingrid

Ingrid

3 februari 2011 00:17

Uj, uj, uj, vilka bilder du visar upp. Underbara vårvinterbilder *suck* och här sitter jag med min flunsa... Nåja... njuter av dina bilder i allafall. Bruno håller på att bli galen här inne. Han är just nu helt klart understimulerad.
Men jag måste få vara sjuk klart först. Sen ska jag ta tag i detta med promenader...
Kram, eller kanske inte idag med tanke på smittorisken :-(((

http://solfrallan.bloggplatsen.se

Lena

3 februari 2011 21:54

Tack!! :)
Ja fat egentligen så är det ju *bara* början av februari, men några vårlika dagar har vi allt fått smaka på! :)
Tråkigt med flunsan! & så länge den belägrat din kropp! ;(
Syberkramar går alltid bra! ha ha.. så Kram tillbaks!!♥

 
Ingen bild

optimist

3 februari 2011 09:48

Vilka härliga vinterbilder du bjuder på. Otroligt att det skulle vara sex plusgrader, men solen värmer. Förstår att det kan vara svårt med lilla Märta lös och ledig, men så skönt för henne också. Ha det bra och kram från mig.

Lena

3 februari 2011 21:52

Tack!! :)
Ja det är i skog & sådana här ställen som vi åxå kan öva hennes inkallning, men det hänger ju som alltid på ögonkontakten! & efterssom hon är en helt orädd & glömsk liten dam, så kan hon ibland springa lite för långt innan hon vänder sej om & titar efter oss! ;)
Mysigt när man slipper frysa ;) fast idag var mest regn & blask här ;(
Kram kram!♥

 
SAILAWAY

SAILAWAY

3 februari 2011 13:02

Vackert de är ute nu!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

3 februari 2011 21:49

Ja eller har varit! fniss, idag har det mest regnat & blaskat ;)
Kram kram!♥

 
floridatjej åButtons

floridatjej åButtons

3 februari 2011 15:15

Tjusiga vinterbilder...........kan det vara möjligt att Malte lyckas charma till sig mer godis än hans syskon ?
MIn matte tycker att Afgan hundar är det vackraste som finns då dom kutar i full fart.........men whippets är fina oxå......blötpuss

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Lena

3 februari 2011 21:48

Fniss fniss... nog slinker lite belöning & godsaker ner! men nej, han var en jätte redan när vi hämtade honom he he ;) men nu har gapet blivit än större! fniss..
Där vi har båten, är det ett par som har en Afgan, en svart läckergom! hundrana brukar hälsa, & när han travar på bryggan, går det rysningar i min kropp, jag håller helt med dej! såååååå vackert, han helt enkelt svävar fram med hårmanen... vackert så in i norden :)
kram på er!♥

 
Di

Di

3 februari 2011 21:12

Å vad glad jag blir att du åtminstone har en bra läkare på VC i Jakobsgårdarna för det har jag inte...det är där jag haft så stora problem, och du får gärna tipsa om den som är så bra! KRAM och bra att de tittar på dig ordentligt! Jag hade en manlig som gjorde samma som du...bläää...<3

http://dithequeen.blogspot.com

Lena

3 februari 2011 21:44

Hu hu hu... ;)
Har du samma vårcentral som jag & inte trivs? hmm..
Ja det kanske finns *stolpskott* där åxå, men jag har varit förskonad ;) eller en gång för kanske 5 år sedan, då träffade jag en surgubbe, hua.. inte kul :(
Du ska få mina tipps!! :) & sköterskorna är då så trevliga när man ringer, så jag får lixom välja! så otroligt fint bemötande!
Jag ville inte ha en manlig idag, & då slapp jag såklart! bara en sådan sak! ;)
Träffade en till dam som var så pratglad när jag väntade, & hon lovprisade åxå detta ställe!
Kram på dej!♥

 
Di

Di

8 februari 2011 08:02

Kanske du har fått den bra läkaren som endast jobbar vissa dagar? Hon är fantastiskt om det är samma som jag hade för längesen, men i övrigt blir det bara olika läkare och har nu begärt att inte få den som behandlat mej illa, och det fungerar, men dock är personalen i övrigt fantastisk och trevlig så bara jag får en läkare så ordnar det nog sig...Krami kram

http://dithequeen.blogspot.com

Lena

8 februari 2011 19:03

Ja jag vet inte, men jag kikar in till dej & berättar mer! ;)
Kram!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 11 maj 18:47

       Igår & tidigt ute, en ljuvlig promenad & lagom morronvärme             I morse & samma skön tidiga morronvärme 👌           Idag har annars bestått av ved & klyva än mer ved 😣 sonen målar det avflagnade ...

Av Lena - Torsdag 9 maj 15:02

   Så kom då veden hem igår i regnet , förr tyckte jag det var ok, ja tillockmed kul ibland, men de va då de... nu tycker jag det är fruktansvärt tråkigt 😫 kärestans däremot tycker det är meditativt & så rogivande... väldigt olika tycke &#...

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards