frallorna

Direktlänk till inlägg 24 juli 2011

Förvåning....

Av Lena - 24 juli 2011 16:03

  

Blev minst sagt förvånad, stod & gapade... i "vår" skog hade det averkats... alla fina underbara ställen borta...  Ett enormt stort område... men de är så de är, när skogen är "mogen" ska den ner....suck...  

Farväl då vårt fina ställe, & tack för all svamp som funnits där...     fanns dock några kvar, så dom tog vi!!  

 

  

 

  

 

  

Ett jyttje hål hittades åxå!! -hur kul va de då??    

 

  

 

      

 

Det drev i luften när vi kom, men efter ett tag tog det i än mer, inget vovvarna brydde sej i!

Gubben stog där under ett trä med kaffemuggen & gnällde...

-Ja stå där du under trädet i skydd, medans jag jagar brödfödan för dagen!!  

 

När vi så satt i bilen på väg därifrån blev det öppen himmel!

 

Rensat, gjort en underbar stuvning på guldet, en Greksallad till & mmmmmmmums va gott de va!!!!  

 

Nu har det spruckit upp! & solen visar sej lite, vem vet? kanske blir det en båt tur lite senare??

 

                                      Kram på er!!  

 
 
optimist

optimist

24 juli 2011 16:26

Underbart fina bilder. Fint att du kunde få ihop till lite mat, din man kanske behövde vila. Det är synd att så många av våra fina skogar försvinner, inte nyttigt heller, vad jag kan förstå. Det behövs träd och grönområden. Kram till dig.

http://optimist.bloggplatsen.se

Lena

24 juli 2011 18:41

Ha ha.. ja jag skrattade åt honom där han stog, för hundarna & jag vi brydde oss inte i regnet fniss.. vi njöt av dofter, spänning, & det vackra...♥
Stuvningen blev så god så!! tänk vad skogen kan ge!! :)) synd bara att den måste ner åxå... :( skogen är ju = pengar, detta kalhygge gav nog storkovan för markägaren, för det var en jätte av verkning! oj vad med svampställen jag hade där... trist känns det...
Kram kram!♥

 
Piedra

Piedra

24 juli 2011 16:32

Åh nej! Jag avskyr när de hugger ner skog. Kram!

http://piedra.bloggplatsen.se

Lena

24 juli 2011 18:35

Ja fast ibland är det tyärr nödvändigt åxå...
fast förbaskat & attans kan man känna... :(
Kram kram!♥

 
Ingen bild

anki

24 juli 2011 16:49

Vad ledsen man blir när ens svamskog huggs ner. Härligt i alla fall med de gula guldet. Vi gjorde en härlig omelett i går kväll på de svampar som Axelina plockat.

Förresten: Jag har en Mim Variocage hundbur storlek Large till salu. Ska byta bil och den får inte plats i den nya. Känner du någon som är intresserad. Pris 2.000:-- (Nypris 3.600:--)

Lena

24 juli 2011 18:33

Ja fy kattsingen... :( det hände mej en gång för länge sedan åxå, & det var verkligen en dunder kanon kantarell skog! nåja, man får leta sej vidare! ;)
Ja om jag vet någon som behöver en så ska jag hojta till!! eller så kan man ju hoppas att någon ser det här! ;)
Kram på er!♥ /Lena

 
Ingen bild

piippis, från expressen

24 juli 2011 22:09

Kan bara inte låta bli att att le åt "dina 3 rumpor" ---- inte DINA utan de fyrfotingarnas Märta och bröderna.... Är Du Lena i Dalarna från expressen? Jag hänger kvar där,tills ngn puttar ut mig eller fixar en ny blogg.
Just nu kl. 22.07 väntar jag på min jänta hem från Oslo, hon bara råkade finnas i Oslo centrum fre-em. Rufs bakom örat på era puttiluttiknuttar.

Lena

24 juli 2011 22:32

Ha ha.. Tack! :))
Jo jag är Lena Dalarna från Expressen tiden! ;) -va paff jag blev att den bloggen inte lagts ner ännu!! skulle ju stängas i början av juli?...
Skaffa en blogg på bloggplatsen vet ja!! :))
Förstår att det är så skönt att dottern din är på väg hem, ohyggligt det som hänt där...
Kram på dej!!♥

 
Gerd

Gerd

25 juli 2011 13:21

Inte roligt med avverkning, ser så fruktansvärt ut.
Många fina härliga bilder som vanligt! Kram!

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Lena

29 juli 2011 12:09

Ja du, så är det, men om 40 år är där fint igen!!...
Kram kram!♥

 
skånepågen

skånepågen

25 juli 2011 16:04

Ja nog blir man förvånad så landskapet förändras av träd, eller utan.
Här röjer man också. Fast skogarna är ju redan mindre här än i Dalarna.
Ha en fortsatt skön sommar. För solen kommer nog, kan vi hoppas i alla fall.

http://aake.bloggagratis.se

Lena

29 juli 2011 12:08

Tack! :)) jodå, solen har kommit tillbaks!! fina dagar, aningen regn åxå, men njuter gör vi ändå!!
& skogen ja, den måste ju underhållas, även om jag kan tycka att där "MIN" svamp växer, där kan dom låta bli, fniss.... ;)
Kram kram!♥

 
optimist

optimist

25 juli 2011 19:41

Hoppas att allt är bra med dig och de dina. Två - som fyrbenta. Ni kanske är ute med husbilen eller båten? Kram till dig.

http://optimist.bloggplatsen.se

Lena

29 juli 2011 12:07

Ja tack! det är bra med oss, bara varit utan Internet en vecka!! jobbigt jobbigt... men nu är jag tillbaks, för alltid kan man önska... ;)
Kram kram!♥

 
floridatjej åButtons

floridatjej åButtons

26 juli 2011 14:46

Underbara foton som vanligt

http://floridatjej.bloggplatsen.se

Lena

29 juli 2011 12:05

Tack! :))
Kram kram♥

 
Ingen bild

piippis

26 juli 2011 16:38

apropå ( hur stavas det ?) skogen, vi behöver toapapper, tänk sitta där utan,,,,, och papperstidningar också, inte bara internet.
Ha de gott !

Lena

29 juli 2011 12:05

Fniss.. ja du stavning är jag ingen hejjare på heller!! & ibland kan jag sitta & fundera länge på vissa sådanan där ord som man inte använder så jätte ofta ;)
Jo så är det! vi ska torka oss i ändan & läsa tidning åxå! ha ha ha.. :)))
Kram kram♥

 
Lisa

Lisa

27 juli 2011 21:21

Hejsan.....

Ville bara berätta att jag tittsomtätt klickar in på din blogg för att kolla läget. Eftersom jag själv har en lite fralla blir ju din sida extra intressant.
Kul att få följa med på era sprapatser och äventyr. Att ni sen verkar på i Dalarna gör ju inte saken sämre när jag själv ursprungligen kommer från Mora ;)

Ha det gott i värmen och ta hand om er!!

Kram/Lisa (o Frasse) i Örebro

http://lisaluring.blogspot.com

Lena

29 juli 2011 12:03

Ok! jasså!? du har en fralla! :))) ska kolla in hos dej lite senare, kanske få en glimt av guld klimpen? ;)
Kram kram!♥

 
Märta

Märta

29 juli 2011 11:32

Grattis bror Malte, idag blir vi 9 månader

Hälsa familjen // Syrran Märta med bihang

http://www.mundiz.com

Lena

29 juli 2011 12:02

Oj!!! ja just de ja!! Tack för att du påminde mej nu!! är såååå glömsk... ;)
GRATTIS MÄRTA!!! & dom andra små knoddarna, som förståss inte är så små längre hi hi♥
Ok! då blir det något smask här idag då, nått extra till Malte förståss ;) he he...
Kram på er!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards