frallorna

Direktlänk till inlägg 25 juni 2011

Midsommardagen...

Av Lena - 25 juni 2011 11:40

  

Vi hade en supertrevlig kväll, med mat, prat & många skratt!  

Grillat, sallader, såser, bröd & dryck, så gott sååååå!!    

Efterätten blev Jordgubbs svich! hjälp så gott de åxå!!    

Å vovvarna, eller Malte & Märta gick från famn till famn    

Malte Palte är lixom bara för "mer" ska vara med hela hela tiden & överallt! & har aningen svårt för att sitta still, gullungen  

 

Petrus vill förståss åxå vara med, men är mer stillsam, & ber fint...

 

Det klarnade upp mot kvällen, men idag är det grått, har nyss regnat.

 

Vi orkade ingen ostbricka igår, magarna stod i alla hörn, så den ska vi ta mot eftermiddagen, stråla samman, kanske i hamnen i husbilen? eller utanför om vädret tillåter? bror & fru mekar med sin båt där. Undra vilken av oss 3 familjer som får i sin först?  vi satt igår & mindes förra sommarens underbara turer, varma sommarkvällar i solnedgång, mmmm....  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

Nåja, vi hade många fina soliga sköna dagar på sjön  åxå!  

  

                 ...med mat & så! ...

                       ..& bad inte minst!  

 

-Förstår ni att vi längtar??  

 

                                 Kram kram på er!!  

 

 

 

                                   

 
 
Ingen bild

anki

25 juni 2011 12:40

Hoppas på en lika trevlig midsommardag.
kramar

Lena

27 juni 2011 12:04

Japp! de blev den! :))
Kram på er!! & fin fortsättning!!♥

 
Tanja

Tanja

25 juni 2011 12:53

Det blev en midsommarafton precis som det ska vara.Eran efterätt Marrängsvissen med jordgubbar,bjuder jag mina gäster på idag,den smakar sommar.Glad fortsättning på midsommaren till er allesammans,både två och fyrbenta.

Kram Tanja med de sina.

http://www.freewebs.com/mileiazz

Lena

27 juni 2011 12:03

Japp!! vi har haft en så underbar helg!! :))
Hoppas svichen smakade! hi hi :)) förstår att ni hade trevligt ;)
Kram & tack!!♥

 
Blessingsrehab

Blessingsrehab

25 juni 2011 14:22

jordgubbswischen såg ju bara så gótt ut..Nä jag måste nog gå å ta mig lite gräddglass hehehe..Go fortsättning..Bless

http://Blessingsrehab.bloggplatsen.se

Lena

27 juni 2011 12:00

Ja gösses å god den var! en riktig sommar bomb! he he.. ;)
Kram!!♥

 
skånepågen

skånepågen

25 juni 2011 19:14

Ser jättetrevligt ut på alla bilder. Just det, allt ska hinnas med också, med båten menar jag då.

http://aake.bloggagratis.se

Lena

27 juni 2011 12:00

Ja de är ju så... bara att inse att man måste hinna med åxå ;) & båten vill vi verkligen ha i vattnet NU! fniss.. ;) men en träbåt tar sin tid, ska bli tät åxå ha ha.. fernissas & tjäras massa jobb..
Kram!!♥

 
Beatrice & Otto

Beatrice & Otto

25 juni 2011 22:13

Så OTROLIGT fin bild på (hund ikänd) i båten! Du är en duktig fotograf!

http://www.lillaotto.bloggplatsen.se

Lena

27 juni 2011 11:57

Tack! :))
Kram!!♥

 
paloma

paloma

26 juni 2011 13:31

Oh! Vad gott det ser ut!! Nu blir jag ju hungrig igen! Och vilka underbara sommar bilder! den på petrus på båten var ju bara för underbart vacker! Just nu står det som spön i backen här! Lillan vill att Moder Natur skall sluta vara så arg på oss! hehe.. kram

http://www.paloma.bloggplatsen.seH

Lena

27 juni 2011 11:57

Ja just den bilden är superfin ;)
Ja jag förstår henne he he.. men idag har då vi sooool i alla fall! :)) hoppas den når till er åxå ;)
Kram!!♥

 
Ingen bild

Jane

26 juni 2011 17:16

Halloj!
Mmmm smarigt värre, nu vart jag hungrig hi hi!!
Fina bilder :)
Jag har haft en bra midsommar och ätit gott och mått gott :)
Önskar dig en fin söndag och här kommer en massa kramar :)

Lena

27 juni 2011 11:55

Tack & härligt att du åxå haft en fin helg! :))
Kram!!♥

 
optimist

optimist

26 juni 2011 19:33

Joo, jag förstår att ni längtar då jag har sett dessa underbara bilder. Där finns ju allt som hör sommaren till. Fina båtar också. Jordgubbar, grädde och maränger, det önskar jag mig nu. Kram till dig och tack för att du delar med dig av detta vackra.

http://optimist.bloggplatsen.se

Lena

27 juni 2011 12:05

Hoppas du fick din efterätt! hi hi :))
Idag sol! vi hoppas hinna fixa lite på båten (Karin)
Kram!! & Tack!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards