frallorna

Direktlänk till inlägg 7 september 2010

Hej mina fina!!

Av Lena - 7 september 2010 19:43

  

Kom hem från jobbet, kokade kaffe & iväg till skogen!  

Mysigt mysigt.. jag måste lixom få min dagliga dos!    

Skulle väl igentligen inte plocka så mycket svamp, men när Trattisarna har denna storlek! ja då kan man ju inte låta bli dom!                                                  
   

Denna skönhet fick stå kvar! -vacker va?     

I ugnen puttrar nu en smaskig Omelett! av dagens Trattisar & Broccoli! blir morgondagens mat! finemangens!    

                           & så här blev den! slurp!   

 

Nu paus i mitt favorit pogram, Halv åtta hos mej!! sedan en till efterlängtad höst serie, Idol!!  

 

                                               Kram kram!  

 
 
Ingen bild

Kerstin.

7 september 2010 20:29

Härlig skogspromenad, för inte tala om omeletten, ser verkligen smaskig ut.Sitter här med värk i bollen, har haft i flera dar nu, så nu får det ge sig, blir sängen nu.
Kamisar Kerstin.

Lena

7 september 2010 20:39

Fy kattsingen för huvudvärk!! förstår att du vill somna då...
Hoppas du får en skönare morgondag!! jag håller såklart mina tummar för dej!♥
Kram!♥

 
Di

Di

7 september 2010 21:44

hm...så sugen på trattisar ;)...kramis...

http://dithequeen.blogspot.com

 
Märta

Märta

7 september 2010 21:48

Di!
Jag lovar! det är bara att stanna på första bästa skogsbilväg, gå 2 meter in i skogen & börja fylla korgen! ;)
Lycka till!♥

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

nakkik

7 september 2010 21:50

Gissa om jag saknar alla ätbara svampar som finns i Sverige. Man kan köpa kantareller här ibland, men till hiskeliga priser. Vifår ofta torkade trattis att ta med hem från släkt & vänner. Omeletten ser gudomlig ut, njut av den.. Kramkram ♥♥♥

 
skånepågen

skånepågen

8 september 2010 10:26

Ser läckert ut.

http://aake.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Opimist

8 september 2010 17:10

Hallå, allt väl? Det ser ut som om ni har höst i Dalarna, på dina vackra bilder. Är det så? Mumsigt det ser ut med omeletten. Jag älskar broccoli. Kram.

 
Märta

Märta

8 september 2010 21:49

Nakkik!
Ja jag njöt av omeletten, & nu är den slut!! ;)
Förstår att du saknar den svenska skogen med allt "guld" som finns i den!
Kram!♥

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Märta

Märta

8 september 2010 21:50

skånepågen!
ja & god blev den åxå! ;)
Kram!♥

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

8 september 2010 21:53

Optimist!
Ja vi har höst här, & allt börjar bli sådär brunt, åkrar som är färdiga för tröskning osv. löv som faller...
Jag älskar åxå broccoli! ;)
kram!♥

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 11 maj 18:47

       Igår & tidigt ute, en ljuvlig promenad & lagom morronvärme             I morse & samma skön tidiga morronvärme 👌           Idag har annars bestått av ved & klyva än mer ved 😣 sonen målar det avflagnade ...

Av Lena - Torsdag 9 maj 15:02

   Så kom då veden hem igår i regnet , förr tyckte jag det var ok, ja tillockmed kul ibland, men de va då de... nu tycker jag det är fruktansvärt tråkigt 😫 kärestans däremot tycker det är meditativt & så rogivande... väldigt olika tycke &#...

Av Lena - Tisdag 7 maj 19:19

       I söndags morron 08.30 gick jag iväg, finaste granne Eva stod på verandan & hängde på 🥰 blev 4,5 km & prat & prat 😃                  Igår gick jag iväg själv, tog en vända på 2+ 6 km, kylslaget & perfekt...

Av Lena - Lördag 4 maj 08:25

          Så hamnade vi i Leksand i tisdags, promenader & Malte avsvalningar i Siljan 👏        Onsdag morron innan dom andra 2 vaknade gick jag iväg till Siljans konditori för att inhandla färskt bröd till älsklingens frukost, ...

Av Lena - Söndag 28 april 15:24

            Malte & jag powevalkar dagligen i motionsspåret i Romme, ser aldrig en själ, rogivande, men inte på latsidan, för vi backtränar nått enormt 😯 speciellt för Maltes skull, ibland sjunker han lite med bakdelen om han står läng...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards