frallorna

Direktlänk till inlägg 23 mars 2010

Gokväll..

Av Lena - 23 mars 2010 22:06

  

Här har vi gjort en iland stigning som omväxling mellan sommarens härliga båt turer... längtar!  

 

2,5 timme i telefonen T! 

-så skönt att prata med dej! -Tack!

 

Kväll & snart sängen den sköna!  

 

I morrn kommer vår nya soffa! eller vi ska hämta den, va ur spännande!!

 

                               Kram och sussa gott!  

 
 
Ingen bild

Pane

24 mars 2010 05:56

Godmorgon!
Jösses vilken vacker bild :) Ja nu längtar man till sommaren....

Lycka till med soffan idag och hoppas att allt går bra.
Ja ibland behöver man få prata av sig så brukar det kännas bättre efteråt :)

Kram kram och ha en jättefin dag / Pane

 
Snosse

Snosse

24 mars 2010 08:24

Vilken pangbild! Den där måste ju vara förra årets bästa sommarbild! Hoppas det känns lite bättre nu. Kram, kram!

http://blogg.expressen.se/snossefilosoferar

 
Lena

Lena

24 mars 2010 10:46

Pane!
Ja jag längtra åxå! :-))))
Ja visst är det så! at få prata & ventilera sej och komma ur sitt "Tunnlseesnde!" *ler*
Kram och fin dag! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

24 mars 2010 10:48

Snosse!
När bilden togs den 12 agusti, var det vaaaarmt! ;-) ååå vad jag längtar *ler*
Ja det har lättat lite, skönt!
Kram & fin onsdag! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
paloma

paloma

24 mars 2010 11:33

Men vad ledsen jag blir! Har läst igen det jag missat! r hon dålig igen Märtha? Lilla hjärtat! Det finaste i värden ju! Nu får hon se till att bli frisk!lilla gumman! Krama henne från mig! Ge dem varsinn gopuss med! KRAM

http://www.metrobloggen.se/skvallerpressen

 
Tina

Tina

24 mars 2010 11:44

Lite motigt nu ett tag va....
Håller tummarna att allt vänder nu, det är ni värda hela gänget.
Hur mycket elände kan en människa och en hund tåla? Jag undrar ibland, men vet av egen erfarenhet att man orkar så vansinnigt mycket mer än man tror - ofta tack vare underbara vänner, och det har ju du.
Suckar tungt och skickar en stor varm kram till dig och så klart även till Märta.

Föresten - en helt annan fråga - tänker du dyka upp på Lilla Stockholm i påsk?

http://www.tinric.com

 
ErikaSH

ErikaSH

24 mars 2010 12:04

nämen vad är det jag läser!! fy vad tråkit med Märtas sjukdom, lider verkligen med er.. hoppas den j-a uppfödaren får sota för sina dumheter! kramar till er..

http://erika.sjoo.googlepages.com

 
ErikaSH

ErikaSH

24 mars 2010 12:13

Läste lite på nätet om sjukdomen, min kollegas Rottis-tik är allergisk mot en massa saker (bl.a pollen o kvalster) och har blivit mkt bättre sen hon började med BARF mat ist för torrfoder, kanske nåt att tänka på?!

http://erika.sjoo.googlepages.com

 
Lena

Lena

24 mars 2010 13:48

Paloma!
Märta mår bättre än på länge nu, och vi hoppas & håller våra tummar för en lindrig art av sjukdommen...
Kram & tack! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

24 mars 2010 13:57

Tina!
Tack!
Det är så, & tanken på att ge upp finns förståss inte, när man är i det så kämpar man ju på!
Ja om jag inte fått prata av mej vet jag inte hur jag skulle ha mått! de är sååå värdefullt att få stöd & feed back, hjälp att tänka om i sina tankespår! där är jag rik! på att ha så otroligt mycket kunskap i vännerna!
Lilla stockholm!? hade jag ingen aning om att det var! har inte ens tittat efter utställningar ännu, har varit så mycket med vovvarna..
Så nej vi kommer inte dit...
Kram och fin onsdag! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

24 mars 2010 14:10

Erika!
Ja det har vart lite mycket här nu ett tag, attans jobbigt mentalt...
Lyssnade på radin för ett tag sedan, där det pratades om BARF och hussar & Mattar som berättade hur deras vovvar dött, eftersom benbitar lätt sprättar sönder hinnorna i mag/tarm...
Vet åxå en Fralla på Öland, vars matte jag träffade där i höstas, som gav sin helt total trasiga Fralla (från Eternal Stars såklart) BARF & hur mycket bättre i huden han blivit! så visst finns det gott med maten åxå! vi får se...
Just nu äter hon Royals Dietfoder, både på burk & i torrfoder, & hon gillar det! :-)
Återbesök nästa vecka, då hon ska prick testas för olika saker...
Vi kommer in någon dag! är i akut evighets bens behov! *ler*
Kram & tack!... /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Rosi

Rosi

24 mars 2010 14:26

Hejsan,Du Lena, du behöver ju inte BARFA henne, det finns ju bra färskfoder, tex Bravo burgarna, det ger jag mina till lunch,hade velat köra på det helt och hållet,men då krävs att jag skaffar en extra frys,och det har jag inte plats för.
Torrfodret jag ger mina är STANDARDT Extra som jag bytte till förra sommaren, inte en massa konstigheter i det fodret.
Ha D / Rosi

http://www.boxerfralla.se

 
ErikaSH

ErikaSH

24 mars 2010 16:20

å vi har ju Klass färskfoder på Djurmagazinet oxå! jag blandar i vom o köttkross i torrfodret till mina ibland, men det finns ju även ett helfoder.. är ju värt att prova! min kollegas rottis tålde INGET torrfoder (hon hade ptovat med allt, även veterinär-foder), det är väl för att det kan vara kvalster i torrfodret vad jag har förstått?! hoppas dom ringer upp från Falu Djursjukhus, inge roligt det där med sövningen, usch... *bamsekram*

http://erika.sjoo.googlepages.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards