frallorna

Direktlänk till inlägg 6 mars 2010

Kvällning..

Av Lena - 6 mars 2010 17:52

  

                   Vacker som en drömm...

 

Märta vilade och tog det lungt hela förmidagen, men vid halv 2 kom hon & bad om mat! åt med god aptit! 

 

Så när gubben kom från jobbet vid 14.30, åt han mat medans jag kokade kaffe

-sedan åkte vi till skogen, där kunde Märta välja sin egen takt, vi fikade, vaniljvisspkaffe & bullar  

-vovvarna? -tog det lungt? ha ha ha...  

-nej inte en minut!  

 

Nu väntar lite tv såsmåningom, andra chansen, fast ingen bra låt med tycker jag...

 

                                           Kvällskram!  

 
 
Geddfish

Geddfish

6 mars 2010 18:08

Hej lena! I morgon åker min svärson Vasaloppet, han är redan i Mora sen igår... Kul, va? Ska du åka? Jag tror jag frågade förra året också, för då åkte både han och frugan (min dotter)....Kramar från ett soligt Lidköping!

http://blogg.expressen.se/geddfish6

 
Lena

Lena

6 mars 2010 18:11

Geddan!
Nej Tack inget lopp för mej! ha ha ha...
Men jag beundrar alla som åker! får super väder i morrn ser det ut som! blir så mycket roligar då för dom som åker kan jag tänka!
Då önskar jag honom Lycka till genom dej! ;-)
Kram och fin kväll! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Malpedel

6 mars 2010 18:42

Hallå!
Ser att ni har lika härligt väder som vi, fast kallt som fasen på nätterna. Min kamera är inte lika bra som din märker jag, på mina bilder ser jag bara en suddig päls i solen... Antingen får vovve lära sig vara still, eller så får jag köpa en bättre kamera! Ha det så mysigt vid tv:n ikväll! Kram M

 
Lena

Lena

6 mars 2010 19:01

MalPedal!
Japp! fint väder, men kalla kvällar, näter och mornar! men mitt på dagen är det hyfsat! :-))
Det är en stor konst att fota vovvar! de har då jag hajjat he he.. av 100 kort är jag kanske nöjd med en handfull..
Kram & fin kväll! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Rosi

Rosi

6 mars 2010 19:51

Hejsan, tjolahopp, här har vi oxå haft ett underbart väder i dagarna 2, hoppas nu att det håller i sej ett tag.
Måste bara säja igen att jag bara älskar Petrus härliga färg.
Ha en bra kväll.
Kramiz/ Rosi & "Pojkarna Jansson"

http://www.boxerfralla.se

 
Ingen bild

nakkik

6 mars 2010 20:26

Solsken och behaglig värme här hos härliga Buttons och hans trevliga matte & husse. Har kollat in lite lokala shoppar och bl.a hunnit med ett par lapptäckstygs affärer. Nu ska vi luncha sedan ska det bli grillning i kväll. Mums mums. Kramar från Florida. ♥♥♥

 
Ingen bild

Kerstin.

6 mars 2010 20:45

Han är ju så fin Petrus,står där på sin tron. Vilken tur att Märta blev bra,Frida kan bli dålig i magen i bland, men hon spyr ej men kan få lätt diaree, men det brukar snabbt gå över,men som Gubben säger,,,hon har väl fått något hemlagat, bra betyg på min mat!!!!!
Kerstin

 
Lena

Lena

6 mars 2010 21:15

Rosi!
Tack! ja visst är hans färg läcker!! ja hela han förståss! hi hi..
Vi får hålla tummarna för vårväder nu! ;-)
Kvällskram! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

6 mars 2010 21:17

nakkik!
Ååååå va mysigt!!
Så kul att du fick träffa Button familjen!! :-))
Shoppa på du! he he... å må så gott ;-)
Kramar från Lena pst! hälsa Button med famil! :-))

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

6 mars 2010 21:19

Kerstin!
Ha ha ha.. ja de ligger väl något i de där han säger *skratt* men de ska va gött å leva! även om man är hund! hi hi..
Hade kanske kunnat få till inställningen på kameran till de lite bättre, men som du vet så har man inte så lång tid på sej att fixa till de he he..
Kram och fin kväll på er! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards