frallorna

Direktlänk till inlägg 15 januari 2010

Fredag!..

Av Lena - 15 januari 2010 10:01

 

           Lönn i vinter skrud...  

                    Gårdagens promenad...

 

Jahapp! så var de fredag igen...

 

Halv kallt, och rått ute! halv grått! -9.5

-När ska man bli nöjd??  

 

Besöka Djurmagazinet!    de gillar vovvarna kan jag lova!!!  & fundera på vad vi ska äta i kväll framför tv:n...

...de står på agendan för nu!  

 

-Någon som har något tipps på god lätt kvällsmat?...

-Vad ska ni äta för gått idag??  

 

                                       Kram på er!!  

 
 
Snosse

Snosse

15 januari 2010 11:14

Så vackra vinterbilder! Jag har tyvärr inga tips på mat. Vet inte ens vad jag själv ska äta idag. Håller på att frosta av frysen nu, så det blir nog någonting därifrån. Kram

http://blogg.expressen.se/snossefilosoferar

 
Lena

Lena

15 januari 2010 11:18

Snosse!
Ja idetorka här åxå idag he he..
Frosta av frysen skulle jag ha gjort varje dag de var kallt ute, hade ju ganska lång tid på mej, men tror du de blev gjort då? -Not! *skratt skratt*
Kram och fin fredag med något gott från frysen! ;-) /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Di

15 januari 2010 11:48

Middagsmat, enkel och snabbt och gott, om man gillar Ädelost...
Skiva exempelvis kassler i en form, tag 1-2 röd Kvibilleost och 3-5 dl cremefraische, beror på hur mkt sås man vill ha. Rör ner osten i cremefraische så det blir slät fin sås, slå den över den skivade kasslern och in i ugn och gratinera i 200 C tills den är lite brun och fin i ytan. Serveras med kokt/pressad potatis, nymald peppar, sallad och ett gott rödvin eller en kall öl eller vatten, passar till allt :) Istället för kassler kan man ha grillad kyckling som man fördelar i en form utan skinn...mkt gott tycker jag :)
Kram och ha en fin fredagskväll! Du tar väldigt coola bilder tjejen ;)

 
Ingen bild

Blessing

15 januari 2010 12:24

Trädens vinterskrudar är otroligt vackert..jag beundrade våra hängbjörkar utanför höromkvällen..Så uttänkt..Nä man blir aldrig nöjd med vädret hehe. Hör nog till mänskligheten. Dimma här idag..Kramsiar och det blir nog havregrynsgröt te medda örker inte lage mat te me sjölv..*ler*..Bless

 
Kaisa

Kaisa

15 januari 2010 13:29

Tips på mat? Nej inte just nu, vet inte ens vad jag själv skall äta.... Chips med dipp blir det till Lets dance i allafall... :)

*Krameluttar / Kaisa*

http://blogg.expressen/fimpanu

 
nakkik

nakkik

15 januari 2010 13:29

Jag gjorde en "FRITTATA" här om dagen; Skiva succini stek mjuka i lite olja & pressad vitlök, skiva Champignioner, tomater och lägg i stekpannan med vitlöken. Häll över 6-7 vispade ägg med lite aromat eller peppar, stek på medium värme till äggröran blir fast. Häll över lite riven eller tunnt hyvlad parmesan ost & ställ under en grill eller i ugnen några minuter på övre galler låt osten smälta. Gott & även OK att äta dagen efter, kall !!!! Det regnar här och nästan all snö är borta så tack för "erbjudandet" men behåll snön hos Er. Ha en bra dag. Kramar ♥♥♥

http://blogg.expressen.se/nakkik

 
Ingen bild

optimist

15 januari 2010 16:14

Mat är inte min starka sida. Vi äter lunch mitt på dagen ungefär men ingen middag på kvällen. Någon soppa, macka eller som igår kväll. Vispgrädde med blåbär som jag hämtade från frysen. Min bror från Ångermanland hade skickat lite. Jättegott var det. Kram.

 
Ingen bild

Kerstin.

15 januari 2010 16:48

Gokväll, här kommer ett recept på en lätt kycklinggryta.
1 burk kokosmjölk, 2-3 tsk röd currypasta, 1 tsk salt, 600 g kycklingfile, och en påse Wokgrönsaker 500g.
Koka upp kokosmjölk,currypasta och salt, skär kycklingen i strimlor, lägg ner dom i den kokande kokosmjölken och rör om.
Koka ca 3min, tillsätt grönsaker koka ytterligare någon minut tills kycklingen är genomkokt. Servera med ris, sallad å ett glas rött. Det är vad vi skall äta i kväll. Ha en smaklig måltid, vad
nu det blir. Kerstin.

 
Lena

Lena

15 januari 2010 16:49

Di!
Vilket alltför smaskigt recept! :-))
Den kan jag lätt omvandla till vegeterisk! med corn eller soja fileer! ;-) Tack för tippset!!! Kanske blir denna under helgen!! :-)) & fick faktiskt en ide där! Ädelosten! ska göra en ädelost potatis kaka! en improvision som jag bara sådär kom på när du skrev om just "Ädelost" fast jag köpte Gorgonzola...
Cola bilder? ja de var ett ny tanke om dom! hi hi..
Kram och mys i kväll! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

15 januari 2010 17:00

Bless!
Tack för tippset! men Havregryns gröt tror jag inte att de blir! ha ha ha... -fast gott är de! ;-))
Otroligt kallt idag trots att de var -7 "bara" fuktig luft som nästan frös fast på en he he..
Kramen och fin fredags kväll! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

15 januari 2010 17:02

Kaisa!
Jotack! Håller igen gör jag allt! men tror du inte på sjutton att de slank me lite "fredags Chipps hem i alla fall! he he.. ;-)
Mysig kväll på dej! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

15 januari 2010 17:05

nakkik!
Fritata har jag alldrig gjort!!
Men faktiskt så ska jag prova den nu! inte i kväll, men inom dom närmaste dagarna!! låter ju super om de är gott även som "kallskuret" he he.. fast de tycker jag det mesta är, dagen efter mat bara ÄLSKAR jag! hi hi...
Förstår att inte Engelsmännen vill halka runt i snö mer, men regn? -nej tack! inte här ännu i alla fall! ;-)
Kram och härlig kväll på er båda! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

15 januari 2010 17:07

Optimist!
Blåbär!! vilken höjdare!! oslagbart gott!! och så kryllar dom av vitaminer & nyttigheter åxå! ;-)...
Har tyvärr inga kvar i frysen! och dom utländska i frysdisken låter jag ligga kvar, vill ha Svenska egenplockade om jag får välja...
Kram och fin fredags kväll! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

15 januari 2010 17:10

Kerstin!
Attans vilka bra tipps jag fått idag på mat!
Jag fullkomligt ÄLSKAR kokos!! och istället för kyckling blir det Corn bitar, den ska jag åxå prova snart! ;-)) Tackar för tippset!! :-))
Attans vad kallt de kändes idag! isade ända in på kroppen ju!? mycket skönare igår, då de var -15... märkligt... men de är väl de fuktiga som gör de...
Kram och mys på där hemma! /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kerstin.

15 januari 2010 17:20

Hej du.
Jag sitter här nu precis som du,hur kan du ha så kallt här var det 11grader när jag gick med Frida kl 8,30 å det var helt underbart, var ute en hel timme, sen har vi gått en vända på 45min nu å det är 7 grader här, det är ju rena sommartemperatur, härliga promenader var det i alla fall.
Kerstin.

 
Lena

Lena

15 januari 2010 22:10

Kerstin!
Var bor du då? ha ha ha....
Nej fy attan! både gubben hundarna och jag ville bara in in in för en gångs skull!!! sååå rå och isande kalla! vet inte hur de va egentligen? fniss.. eller var vi bara "trötta & slappa" hela bunten??? fniss..
Kram och fin kväll i alla fall! ;-) /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards