frallorna

Alla inlägg den 2 januari 2024

Av Lena - Tisdag 2 jan 07:01

     

 

Så kom Nyårsaftons kväll & vi knatade upp till sonen med familj & andre sonen, god mat väntades i stora köket, så mysigt 🥰 & ja maten var i högsta klass må jag säga, hon kan hon min älskade sonhustru ❤️ den mest magiska sallad med avokado, tomat gurka & apelsinfileer & en vinegrett, asså mmmm 😋 & annat gott såklart, & idag ska jag efterapa den 👍

 

     

 

 

 

Lite fyrverkeri  & Tomtebloss 🥰 till musik sv ABBA:s Happy new yare 🎶🎵🎶

 

       

 

Malte var ensam en liten stund & sedan gick vi in till oss, spelade Bingo Lotto (vann inget men kul ändå 😄), skålade in nya året & in mot stan lyst fyrverkerier upp himlen, dock fångades inga på bild 🤔

 


 

  Malte hör ju numer inget, så han tog kvällen med ro ❤️


   

 

Ungen har vart inne i 3 dagar nu, har dörren öppen ut då han vill det, blir kallt inne men han får bestämma 😊 & efter ett tag bestämmer han att bäst att vara inne 😉 

 

 

 

Gårdsgens mat blev krämig risotto med marinerade tomater, veg fetaost& stekta trattar 😋

 

 

 

   

 

Gårkvällen avslutades med en mörker promenad & en yster Malte med skutt i benen 😊 & detta hus är så fint 👍 

 

Någon resumé av året blir det väl inte direkt, eller jo lite 😉

 

     

 

  Hoppas på flera repriser av Leksands vändor med pannkakor & rose vid Siljans strand...

 

                       

 

... plocka svamp, ta med pojkarna på nya äventyr, plocka lingon & blåbär ❤️...

 

     

 

 ... & hjortron 👍 ...

 

 

 

  ... & få åka norröver mot Sälen & Särna ❤️ med denna Älskling & Malte såklart 🥰

 

Hoppas att vi får en varm sommar, bara fladdra runt i klänningar, som är enda plagg jag äger, & kjolar, äger endast 2 par joggingbyxor annars bara tajts som jag har under klänningarna, tillockmed i skogen har jag klänningar, så som gummorna var klädda förr i tiden 🤣 sån är jag... 😏 ...

 
  ... & kl 05.30 nu i morse klickade jag hem dessa 2 blåsor  från Gudrun Sjödén, fick en tanke om att kolla in hennes kläder & så hade hon rea nu!! & den undre köpte jag för 2 år sedan & har använt den så mycket & tyvärr har den fått något hål i sej, så sååå glad att den nu fanns kvar & på rea dessutom 👏👏 den övre hoppas jag blir ett lika lyckat köp 🤣 jag & senapsgul, diarrébrunt & toalettgrönt... eller gällt orange ... sån var jag inte heller "förr" tänk vad som händer med åldern, hur man förändras... 😉 eller man & man - jag i alla fall 😊

 
 

 

I morse kl 05.30 & halvmånen lyste starkt, nu är klockan 08.01 & det börjar så sakteliga ljusna... minus 12 & fåglarna & råttan i stubben vill ha mat ❤️

 

Älsklingen har tid hos tandhygienisten & Malte & jag hänger med & tar en promenad, köpa fågelmat, dom skulle bara veta vad det kostar 😩 men dom är ju hungriga lixom vi, fast ingen möjlighet att kunna köpa själva... 

 

     Varm kram ❤️


 

 

 

 


Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards