frallorna

Alla inlägg den 28 november 2022

Av Lena - 28 november 2022 18:37


Ungen & jag under bordet   men det är mysigt ändå, täcken & filtar & hans pussar inte minst  ...



... & där gick han ut kl 10.30 



Så tjockt ute, rått & grått så vi har hållit oss inne mest, försökt få ordning på Slotts *torpet* städat runt, lite mera Jul men det går sakta... skulle vilja göra en pepparkaksby, men vi får se...



Till föräldrarna här om dagen...



... där stod ljustaken jag gjort för många herrans år sedan, har en själv men den kommer aldrig fram, & i år ska jag få ur ljusen som brutits av ur denna fining   som jag fått från Norberg   & sedan få plats på köksbordet, där det är fullt med blomkrukor, en ny duk på  



Åkte förbi Romme Alpin häromdagen åxå, gösses så upplyst! som en Julmarknad fast det inte var någon, granar & girlanger i överflöd



Tycker stjärnorna är för stora, valde nya i år fast köpta på Rea förra året, dom är inte kritvita utan lite mer svagt gula & har fint mönster, ja ja vi får se om jag hittar nåttt bättre...



Öppnade mobilen i morse & såg denna annons & blev så på! så jag köpte oss den överaskningen  åååååååå så mysigt, & älskar ju förr i tiden gör vi båda 2   


Pratat med kusinfrun, dom hade köpt min dröm, Weeping Willows & Lisa Nilssons Julshow, jag satt även & klickade om den häromdagen... blev bara klick & en dröm... vilka röster så avis jag blev... men vad är väl en Bal på Slottet, när man kan åka 1 mil & komma in till Gustav Wasas "stuga" å gubbän bjudä på macka åxå!  dä ni!


 


 



Hit till Ornästugan var man på skolresa, vi var hit med några utländska besökare för 35 år sedan & sedan dess & minst sista 15 åren har vi tänkt att få oss en guidad tur, men det har inte blivit av, kalla det trög eller för nära så man tänker att man kan göra det sen & sen eller nästa år eller... å så blir det aldrig av. men nu ska det ske  


Några jobbnätter väntar & mer hemma jobb, dukar på å bröte som ska bort, kasta Lena kasta! men   här kastas inget, för den som spar han har  ja jag tycker faktiskt själv att jag är lite märklig på de punkten  


              Kram till dej som kikar in    


   



Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards