frallorna

Alla inlägg den 18 november 2022

Av Lena - 18 november 2022 22:55


Jodå, snön föll under natten, men bara till ett tunnt täcke, ja sedan har det snöat till & från hela dagen men inte blivit mer än detta 



Åkte till mina föräldrar som ville gratta gubben på födelsedagen & Malte följde mommo fram & tillbaka 3 gånger när hon bar in fika från kalla rummet... såg så sött ut



+ kladdkakor, glass & bär  



Fina precenter &...




... & såhär ser det ut mest hela tiden, tigg tigg tigg & det går bra ha ha ha   

 

 


Blev påmind om Ungens tur att hitta hit  en hittekatt hittade sitt hem  både stallägaren & jag tror det är han på bilden som bebis, redan då en stor personlighet som dom tänkte behålla som stallkatt, men blev inte kastrerad & vandrade sedan vidare då stallet fylldes av förvildade kattungar som vuxit till sej... fågelvägen är det ca 2 km bort

Det stämde med tiden & jag tycker mej kunna se att det är han, vår Ungen  


Efter ett hårt liv på gården hamnade han här, i tron om att han var grannens katt! en annan vildkatt kom åxå ungefär samtidigt... mat fick dom & ja för att göra hans historia kort så blev han vår  




Numer & sedan hösten 2019 har han det bästa hem & visar sin kärlek så jag blir nockad, jag har faktiskt googlat vad hans beteénden betyder & dom alla beskrivs som -enorm kärlek, tillgivenhet, omtanke om om den han älskar m.m & hans blöta pussar på min mun säger mer än ord, om än jag värjer mej lite & kniper med läpparna ha ha ha -dumma mamma  Rätt som det är om natten kommer han springandes & kastar sej ner vid mej, där han ligger oftast förutom när det blir för varmt, börjar pussa & buffas i ansiktet & jag är så trött... vänder mej men han följer efter... låter han pussas & buffa & jag kliar honom tills han somnar om tätt tätt nära... min Kärleksbomb  


Blev att tänka på det då en i byn verkar ha fått en tuffsig röd långhårig katt som flyttat in på hennes gård, hon är arg då den kissar på allt & söker nu dennes ägare, hon tror det är en okastrerad pojke... & jag tänker, tänk om den inte har något hem, någon varm bädd, en mjuk famn...


Vi får se om hon får något svar här på vår "bya" Fb sida... -gå vidare kissekatt! kom hit, är du snäller mot Ungen så...


Kväll eller natt nu klockan är 23.28


                       Kram       

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards