frallorna

Direktlänk till inlägg 8 januari 2022

Vilken dag!...

Av Lena - 8 januari 2022 00:00


Morrontimman & Ungen mys, eller morron & morron? kl var 10.24 pip  & vid den tiden har många vart uppe länge, även om dom är lediga...  ... det var en kall natt, ute visar den rätt, inne vid fönstret åxå, men i huset har vi ca 25 grader, så fryser gör vi inte & Ungen ligger gärna i fönstret där det är lite svalare ha ha, ibland får jag öppna vädringsluckan i vardagsrummet så Malte åxå får lite svalare, men jag klagar inte   



Vad passade då inte bättre än sommarens plockade hjortron & soygurt 



Ruchat runt & plockat ihop saker jag strör runt mej, men Julen den är kvar ett tag till här, den ska inte bort ännu   Så tog vi med oss Sam & for till mina föräldrar, dit åxå min syster med familj kom, jag & systerdottern Elsa & mitt "Gudbarn" fyller år samma dag & nu blev det kalas!, milda Matilda så med saker vi fick!!  



Vi kom först & både Malte & Sam fick lite "förfika"  




Lek & tjohej   



... & fika om vartannat...



Mammas glutenfria & veganska Chokladkladdkaka till mej & amazing  



Självklart blev inte Malte bortglömd  


 



Så började Elsas & min paketöppning! Sam hade själv köpt 2 paket till Elsa som han valt helt själv!...



... såklart sååå nyfiken på vad hon skulle tycka! & hon lixom alla vi andra tyckte han hade valt så fina precenter!! hon fick ett "3 i rad spel" med katter & ett svart jutehjärta med ljus   han kan den där Sam 

 


Elsa som nyss har har vart med & byggt ett eget krypin på gården & älskar att baka fick massa saker till sitt lilla kök!  



Dom börjadre spela på en gång med dom stora katthuvudena  


          Kolla in vad jag fick! jag äääälskar mina precenter! detta + en ljuskula som jag ska ha i fönstret när stjärnan åker bort, & vilken snygg mobil jag har, istället för mitt nötta nästan trasiga skal  påslakanet var så mjukt & ska vara i husbilen tror jag... & ja där ska även "husbilskudden vara  


Tackade för oss efter 2 timmars kafferep  



Hann inte mer än hem innan det började blinka nedanför på vägen så hela himlen lystes upp, kalla kårar kan jag lova man får då, 5 räddningsfordon, en frontalkrock... gubben gick ner & kollade, såklart man undrar... en kvinna & barn från byn här & en okänd, båda bilarna blev skrot, helt ihoptryckta...vägen blev avstängd i 1,5 timme innan bilarna var bärgade... otroligt halt på vägen, bilarna slirade & folket åkte kana på sina skor...


Det gick bra för alla, dom från byn mådde efter omständigheterna bra läste jag på vår bya FB sida  


Uch ja, vet inte hur det gick till, men en måste vart orsaken & en som hamnade i den... Precis samma hände mej en vinter för många år sedan, ca 28 år sedan tror jag, en kvinna som kom uppifrån backen i en liten liten bil bromsade & fick snurr & krachade med mej som åkte i en tung gammal merceders, jag hade skyddsräcke på min högra sida & kunde bara hålla i ratten, bromsa & pang! jag flög precis där räcket slutade ca 30 m ner i en brant med bilen, hennes lilla bil stannade kvar på vägen... så uch ja, man vet aldrig vem man möter & vad som kan ske hur försiktigt man än kör själv...Jag fick inga men, en granne åkte efter mej & tvärnitade, kastade sej ur sin bil & sprang ner till mej & slet upp dörren , mins att jag knappt ens fattade vad som hände, det var så ovärkligt... hur det gick med den andra kvinnan? hon fick ont i sin nacke & lite här & där...


Nej nu ska jag ta & lägga mej framför burken & hoppas han kan vagga mej till ro, jag har nyss "nattat" Ungen som sussat med mej på soffsängen i köket ända tills han drog sej mot fönsterbädden & lite svalak ha ha  i morrn bitti lägger jag mej med honom igen tills Ring så spelar vi börjar, det ska ju direksändas från Sicilen & Palatset som Marie Olsson & man äger, dom från Husdrömmar Sicilien, spännande! dock har jag svårt för Pernilla, jag vill mötas av en mjuk röst på morronen, hon är så hård & karg & pratar mer om sej själv &... nej nu ska jag inte vara dum! har bara lite annan smak än många andra? & hon är så bra på så mycket anat hon gör    däremot gillar jag verkligen kollegan Christer Lundberg  


                    Kram i natten...  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards