frallorna

Direktlänk till inlägg 31 mars 2021

Pust...

Av Lena - 31 mars 2021 19:10


Det har vart några nattjobb, vacker himmel på vägen...



... vackra dagar blandat med regn...



... promenader i Romme...





... igår hängde Maltes tunga, värmen var så på & skön...





... ser ni hästen? en större Ponny med en äldre herre bakom på den fina vagnen, vackert  & på den rakan fick hästen till sin glädje galopera! -& jag såg dens glädje 



En älskad Unge...



... en promenad idag som blev kortare pga alla elaka småsten på trottoarer & vägen mot Romme Alpin som var tänkt  längtar efter grus/sand sopmaskinerna  


Jobbat mina nätter, älskade kollegor, älskade vårdtagare  


Men jag är så trött, så mycket tröttare än jag kan minnas att jag varit, mer glömsk än vanligt... är det för coviden? -& kristallsjuka? kom kristallsjukan tack vare Coviden? ja ni...


Rädd för vaxin som jag är & därför glad för mina antikroppar, & känner att jag slipper ta vaxin nu -så tänker jag nu istället?.... : -är det vi som fått covid 19 som sakta kommer tyna bort i märkliga sviter efter just Covid 19?? & ni som inte haft covid & tar vaxinet som överlever??...


Några kollegor vars anhöriga som haft covid, har fått de mest skrämande sviter som dom tror det är... -ja vem vet?  tror ingen vet...känns mycket som att allt är en gissningslek både med vaxin & sviter...


Men gubben känner i alla fall inte av någon biverkan efter covid 19     glad är jag för det & i morr redan ska vi ÄNTLIGEN! efter lång tid börja med tapetseringen av vardagsrummet, som stått i väntans tider länge nog nu...ta det piano i helgen & sakta förvandla här hemma  fast, matmor som jag är ska jag bjuda snickarna & sönerna på Påskmat   & så ska vi hinna med en kväll med våra fina vänner  


I morrn Skärtorsdag & då Påsk-kärringarna går omkring? eller är det Covid stopp även för dom??  -ja vem vet... har godis laddat ifall... 


Ledig över Påsk, skönt  


             Kram till dej som kikar in     

 
 
Amisa

Amisa

1 april 2021 00:01

Glad påsk på er båda, kram!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Lena

2 april 2021 21:19

Tusen Tack snälla *hjärta* & detsamma!! *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Av Lena - Söndag 7 april 08:40

        Dagarna går i en rasande fart & Annandag Påsk & barnen var här, gjordes mycket  mat så dom kunde fylla matdosor för jobbveckan, blev 7 styckna + ändå 10 kvar till älsklingen 🤣 proppmätta blev dom i alla fall 🤭     ...

Av Lena - Lördag 30 mars 22:23

       Ungen min Ungen ❤️ idag ville du ut igen, travade fram till solen, tvättade dej, spanade & la sej & njöt av den värmande solen ❤️ men tyvärr inte riktig pigg ännu 😢         Mammas mat + mer än dett...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards