frallorna

Direktlänk till inlägg 27 mars 2021

Fint & fynd...

Av Lena - 27 mars 2021 16:41


Igår blev inte många knop gjorda efter handlingen, upp tidig efter nattjobb & iväg till stan, fel eller rätt val? hur som var det fullt i folk, alla hade tänkt som mej, fullt överallt   kö till systemet, fullt i affärer, men faktiskt så höll folk avstånd  somnade ifrån kvällstvn & de nya programmet med utklädda sångare...



Jag  vaknade tidigt i morse, lyssnade på Ring så spelar vi i lurarna, kokade kaffe & fixade fikaväskan & komiväg ovanligt tidigt för att vara lördag för oss, till Delplocken för gubben & Seconhand för mej & tog påtår i vackra Vikmanshyttan...





... tänk så dom förr i tiden kostade på tillockmed industrin till att vara fina bygnader...





... det var nog måga år sedan som dom gick "skift" här...



Alltså det är så vackert däromkring, vilka vackra gamla villor...


 


... som denna med det vackraste överfönster jag sett! som en gräddbakelse, wow!!   & på baksidan var ett lika 

 


Mina seconhand "fynd" 2 underbara kuddar i så vacker färg & form 30 kr, ligger på altanen för "avlusning"  & ska byta ut några "skådebröds" grytlappar till Påskfärger


Igår lovade vädret för idag inget vidare, regn i morse & lite regn när vi åkte...


stod i kö vid Pärlan...



... då ett våldsamt regn kom över oss! kontrolanten ropade att -kom innn! men håll avstånd, ja för annars hade vi varit genomvåta på bara några minuter... Efter den duchen slutade det regna & himlen sprack upp mot Hedemora & det blev så perfekt, soligt & varmt heja heja!  


 


Hemma igen kom äntligen Ungen in & dom första 2...



... fästingarna plockades på honom  en som sög & en som kröp omkring, trist att dessa redan börjat komma fram, som tur är älskar han när jag pysslar med honom & njuter för fullt & ligger stilla & ibland somnar, gullungen   vill ju inte ha fästinggift på mina djur, är så kluven, tänk om han skulle få någon obotlig fästingsjukdom, likaså Malte såklart... tänk vad vi människor ställer till det med klimatet, förr fanns inga fästingar i vår del av landet, nu kryllar det av dom i stora delar av landet... nåja, så är det.


Beställde några flaskor Italienskt Biodynamiskt Naturvin , hämtade igår & provar nu, alltså fullkomligt magiskt  En vingård där jag beställt andra Biodynamiska viner från förut, alltid lika fantastiska  


Nu ska vi kolla en serie från Svt "Belgravia"  låter som en WOW serie, sesång 1 & avsnitt 1 av 6, blir till att vänta snällt på dom andra, om den nu faller oss i smak 


           Kram till dej som kikar in   



 
 
wiolettan

wiolettan

28 mars 2021 17:02

Härliga bilder och Ungen är härligast. Fint att han sitter så snällt då du tar fort fästingar.
Hedemora, där har vi varit några gånger, en fin liten stad.
Det är lite jobbigt i dessa tider att handla i affärer. Jag har inte varit i någon affär på jättelänge, utom matvaruaffären som har öppet på lördagmorgnar för riskgrupper.
Gräddbakelsen, ja det var ett passande namn.
Trevligt att få så fina secondhand fynd.
Ha det fint. Sköt om dig.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

31 mars 2021 20:03

Tack finaste!

Ja Ungen är underbar & så otroligt kärleksfull & kelen, vill vara nära hela hela tiden *hjärta*

Ja hela Coviden är tung för många, när vi hade covid beställde vi matvaror på nätet & ena sonen hämtade ut & kom hit med, numer handlar jag men att håla avstånd & visa hänsyn gör jag självklart ändå!
Här i stan har vi åxå en stor affär som öppnar en halvtimme före ordinarie öppning för riskgrupper & äldre, fint & uppskattat & alla håller avstånd, mina föräldrar & faster m.fl är där & känner sej nöjda *hjärta*

Ja får man inte äta Gräddbakelser så får man njuta av att se en! ha ha ha *skratt*

Varm kram & Glad Påsk! *hjärta*

 
skogsnuvan

skogsnuvan

30 mars 2021 11:45

Sådana kuddar sydde min mamma. Tror att jag har något knallröd liggande någonstans. Ser att ni har grönt på gräsmattorna. Så härligt att få trampa på marken istället för i snö och blankis. Ha en glad påsk och njut av våren

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Lena

31 mars 2021 19:56

Åååå synd du inte har någon kvar, för dom är så fina, jag vet att några i min släkt åxå sytt sådana, & blev så glad för dessa *hjärta*

Ja vi har nu mestadels barmark, bara i skogen det är snö kvar, men Tusselagon har kommit, såg massor plötsligt i förrgår! blev så glad :)) ett fint vårteckan *hjärta*

Tack fina & Glad Påsk till dej & Morris!*hjärt*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards