frallorna

Direktlänk till inlägg 23 mars 2021

Idag...

Av Lena - 23 mars 2021 19:41


Är så glad för att ett skatpar håller på att bygga ett bo vid vårt hus  dom vet väl vart maten finns  bot är jättestort men på bilden ser det litet ut, det andra trädet vid huset som ett par byggde för några år sedan ja där är full fart i att reparera & kanske bygga till?  så rogivande att sitta på trappen & se dom bygga, dom flyger i skyttetrafik med grenbitar i näbbarna, kan se dom knåpa in dom i hål å så & ett ytterst fint teamwork   Idag har dom fått massa ost & vinerbröd som tack för "titten"   


Det sägs att när skatorna bygger bo högt upp i ett träd, då blir det en fin sommar! de hoppas vi verkligen



Hämtade Mille på förmiddagen, kolla blicken! han äääälskar att åka bil, sitter som en liten gubbe & kollar ut...



... vi for iväg till min bror för en solig & varm promenad...



 





... sedan kaffe med dopp hos våra föäldrar, påtår & tretår , mackor & annat gott...



... min goa bricka  ...



... Milles fat! men det gick ner än mer i honom    



Efter 2.5 timme åkte vi vidare, lämnade av Mille &...



... hem & hämtade Malte & for till Romme, hans trampdynor måste ha mjukt underlag...



... & fjolårets gräs var verkligen mjukt & perfekt ...



... värmen var fantastisk & Malte bet en tugga i lite is 




... det går riktigt stora plan härifrån när dom får åka




Sam kom hit på kvällen en vända medans mamma & pappa fixade med annat


Kväll i stugan, & oj vilket väder vi haft idag, bara att njuta av värme & sol, i morrn halvsol & blåsigt men inte så kallt. 2 jobbnätter väntar fro.m i morrn, så kul  


I helgen ska vi ta en Seconhand tur, fikakorg & jag letar efter ett bord jag drömt om i tanken & tro det eller ej, såg precis ett sådant jag i drömmen önskar mej hos en boende, wow! men odset på att hitta ett exakt lika är kanske inte så stor, men kul att ha något att "jaga"  


Ja så gick den dagen, nu Karl Fredrik på Österlen, skön att vila blcken på blommor, dock gör han inga arangemang man kan efterapa, då måste man först vara miljonär  men jag är glad för hans skull!   


        Kram & fin kväll till dej som kikar in här    

 
 
Amisa

Amisa

23 mars 2021 20:14

Kan inte Malte få ha ett par skor eller tofflor på sig om hans trampdynor är sköra? Jag har sett att en del hundar har det på sig när dom är ute och går.

http://min-inre-vagvisare.bloggplatsen.se

Lena

25 mars 2021 18:26

Hej!
Du har så rätt, jag har gjort många skor/sockor & även köpt genom åren, men oftast ramlar dom av efter högst en kvart, köpte ett par för länge sedan, men dom var mest för att inte få tassarna blöta, satt så hårt så nästan benet blev stasat kändes det som, men dom funkade, nu är det mest stenar som är problemet & då måste jag ha en hårdare sko, så istället för det så går vi på gräs tills det börjas borsta bort grus från vägar & så! 6 mil bort i en stad har det redan börjats sopas hörde jag på radion igår, så snart kanske det börjas även i vår stad :))

Varm stor kram till dej *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards