frallorna

Direktlänk till inlägg 19 mars 2021

Några dagar...

Av Lena - 19 mars 2021 22:08


Tisdag & biltur för Mille till en annan del av stan...




... till min bror & en skön promenad & sedan fika vid våra älskade föräldrar    skratt & prat mellan både påtår, tretår & fyrtår!   ute på en varm solig altan 


   



... Mille fick både bullar & "mommos våfflor, eller "nofflor" som Malte säger 



Sam i grävtagen samma dag...



Igår morse när jag kom från nattjobbet, ville ge honom en promenad innan John B kom till mej...



... igår & Sam & kompisen lekte med Monstertruckarna 



Vaknade efter 3 dagars dålig sömn efter 3 jobbnätter på ett nytt ställe, så många namn (54 st) att hålla rätt på, allas olika behov, virrade i korridorer, trappor, dagrum... lappar i fickorna -sov så gott nu Vera   som hette Lisa...    tur kollegorna var härliga   men så är det i början, & såsmåningom är man inne i leken & varm i kläderna  


Talang & oj vilken fantastisk final! & oj vad jag höll på GIFT vilken talang, vilket fantastisk framträdande  men vinnaren! ja huuuur ska man någonsin förstå den bragden?? väl värd som vinnare  


I morrn ska jag vara "matmor" till 4 snickare  söndag likaså, full fart, Sam leker med sin kompis, sonhustrun, & jag ska plocka ur den sista "kattvinden" något vi dragit på, fina vadd täcken, filtar & annat som jag vill spara & en massa som ska kastas...  


Har så rysligt svårt att kasta gamla minnen... ser tidens tand i ALLT...



 


... som i huset som ju är släktgården som gubbens farföräldrar köpte 1944 & vår ena son med familj nu tagit hand om, & tänk... där satt orginaltapeten från troligen 1840 då huset flyttades till vår by, den sitter på *ler klining* & jag blev heeelt varm i hjärtat... om jag ändå kunde få ut en bit... vi får se om någon av snickarna kan ordna det, svårt då den är fastkilad & inte går att skära av därinne... men om inte? ja då får jag vara glad för minnet av en blick in från den svunna tiden..  


 


Huset som det såg ut runt 1890  & inte nog med det, flera äppelträd kan vi se från bilder då dom planterades, ett Säfstaholm som är över 100 år & står fortfarande i högt Majestät & ger frukt   men kan komma att få ge vika såsmåningom...


Nu ska vi strax kojsa


          Kram till dej som kikar in  




    

 
 
Amisa

Amisa

20 mars 2021 00:47

Min kusin hade en sådan hund som Mille. En gång råkade någon slänga en boll i sjön varpå hunden hoppade efter den från en brygga. Döm om min förvåning när hunden försvann som en ubåt! Han kunde inte simma, utan någon fick hoppa i och dra upp honom. Vet inte om det är hundrasen som sådan som inte har den förmågan eller det bara var just den hunden. Hursomhelst är det ett småroligt minne (men antagligen mindre roligt för hunden). :)

Ha det bra i helgen!

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Lena

22 mars 2021 18:34

Hej hej! :)

Ha ha ja det har jag ingen aning om, men tycker ju att alla 4 benta ska kunna simma, fast han fick kanske en chock! tur han fick hjälp *hjärta* förövrigt är det en märklig ras på många vis & väldigt speciella *hjärta*

Varm kram till dej!*hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards