frallorna

Direktlänk till inlägg 19 januari 2021

Tisdag...

Av Lena - 19 januari 2021 23:41


En kort morronvända...



... snöade lite...



... & inte kall alls



En längre vända efter lunch, riktigt skönt ute nu...



... in genom skogen...



... fin skridskobana i nya byn, hoppas den inte smäter bort snart, då det väntas några plussgrader längre fram i veckan


Ja fortfarande händer inte så mycket, virkar & lyssnar på radion, telefonpratat med fina Mona som plötsligt i livet börjat virka mormorsrutor, & hon virkar så mycket så jag bara häpnar, & fort går det & fint blir det! ha ha ha... vi messar bilder under tiden fram & tillbaka & så har ibland 1.5 timme runnit iväg, härligt i dessa tider   


Annars tränar jag på här hemma med vinglet    


Har nyss sett på Haverikomitionen, jag följer den dokumentärserien & gubben ser flera avsnitt under helgerna & jag ska aldrig mer flyga...    strax börjar reprisen på Barnmorkan i East End, en älskad serie som reprisar kl 00 om vardagsnätterna, vänt på dygnet ganska så bra...  


I morrn väntas snön vräka ner, vi får väl se


                    Kram i natten    

 
 
Ingen bild

Anna1

20 januari 2021 14:45

Fina Malte är ute och går riktigt skönt nu, men synd om all is
försvinner som har spolats.
Barnmorskorna missar jag inte så trevlig.
Hoppas vinglet försvinner måste vara otäckt att vara yr.
Må så gott det går önskar jag dig!
Kram/hjärta!

Lena

24 januari 2021 19:08

Ja fint med en skridskobana i byn, bor många barn här :)

Ja jag har ju sett alla avsnitt & sesånger men det var så många år sedan första gick så lite nytt känns det i alla fall, så bra serie!

Ja jag hoppas åxå vinglet försvinner, så less på detta nu! :(

Tack & Varm stor kram *hjärta*

 
skogsnuvan

skogsnuvan

21 januari 2021 12:21

Ser att ni också har mycket snö. Här är det en meter men ska komma 40 cm mer innan imorgon. Hemskt. Än värre att det varit runt 30 grader en hel vecka och jag har tappat all lust och bär ved och bär ved och fryser och fryser.

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Lena

24 januari 2021 19:06

Gokväll & kul att du kikade in! :)

Ja snö har vi men i mer lagom mängd mot där du bor ;)

Ja det är trist för dej förstår jag, & i dessa covid tider än mer isolerat, tur ändå att du har bröderna nära så du i alla fall får prata lite, än att bara gå & prata med väggar å granar ;)

Varm kämpekram *hjärta* & snart kommer våren *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Av Lena - Tisdag 27 feb 17:35

     I söndags var det ett väldigt hit & dit väder, ömsom flingor som dasslock & uppehåll & aningen blå himmel...        .... Ungen hade inget emot att vara inne i värmen tills det värsta blåst förbi...     ... & så blev det en...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards