frallorna

Direktlänk till inlägg 16 januari 2021

Ja ni...

Av Lena - 16 januari 2021 14:15


Vad gör vi idag då? tjaaa... bara är, inga måsten, ingen frukost för den blev brunch   för mej blev den...


  ... såhär med ett glas vatten till mmmmm



Idag har vi bara runt minus 5 , ska masa mej ut & ta en promenad innan mörkret, för en stund sedan brummade 15 skotrar förbi på väg till Romme Alpin kan jag tänka, huuuur mysigt & roligt hade inte dom  å vad jag skulle önska mej en scoter, ja inte att köra själv, men att sitta bakpå & ta sej ut i skogen om vintrarna, men så blir det inte



Såg en strimma av solen en stund, men den blev inte långlivad...



... får vara glad åt iskristaller istället  



Tror vi drack lite bubbel på Juldagen, annars har jag inte druckit vin sedan november, & nu när yrseln är på bättringen, så ville jag såååå gärna smaka lite, valde detta som jag gillar, Naturvin  sipprade på ett litet glas i över 1 timme   & mina ljustakar som betyder sp mycket, stenen min bror plockade på vägen till Städjan   & dom 2 svarvade i stål som min systerson gjort i skolan   



Jo jag är bra på att göra paj, denna blev till gubben, & som han tar som mat idag åxå, själv ska jag göra en växtfärssås med spagetti till mej, känner redan hur jag börjar dreggla bara av att tänka på den      



Alltså huuuur glad blev jag inte för denna fantastiska Jutgärngryta som jag fick i Julklapp av sönerna m familj!   & vilket fint serveringslock extra & underlägget, så fin den blir att servera i! har redan planer  & såg ni på Rene´s brygga? då Sven Wolter bjöd på sin fiskgryta? & att den serverades ur just en sån här! 



Ja så fick vi glögg...



... & farfar detta kort att ha i verkstan, en redan fingerflink kille som älskar allt med hjul, månne han bli en Bilmekaniker?  



... jag fick detta, taget den 20 juni 2020 & just hemkommen från dagis & ledig tills slutet av augusti & firades med en favoritglass hur gulligt  


Ja ni, denna pandemin, den har tack & lov inte alls berört mej egentligen, föräldrarna har vi träffat på avstånd & vi pratar med varandra dagligen i lelefonen, syster & Mona  likaså med fler & inte minst messenger & sms.  Ja det har vart många veckor hemma nu, både i karantän & med min kristallsjuka, men jag är så nöjd med ensamheten, den stör mej inte alls, blir mer & mer likt min farmor, som föddes vid foten av Fulufjället, farfar ko åxå därifrån & dom bodde många år i norr men flyttade såsmåningom ner hit, men farfar byggde en fjällstuga däruppe som dom båda älskade & även farmor trivdes i i sin ensahet, hur hon vistades där ensam både innan farfar dog & efter, hur hon bara kunde sitta & blicka ut från fönstret, dagar & veckor... Ja jag känner hur jag mer & mer liknar henne, så nöjd med min ensamhet & tv:n! ha ha ha  skulle mer än gärna ha en stuga, ett torp däruppe runt Särna, men så blir det nog aldrig, för då måste Lottoraden jag aldrig tippar först ge lite utdelning  Såklart betyder ju familjen allt!   men det bästa av 2 världar, det skulle vara härligt, att få sitta där ensam i en koja med fjällets topp utanför, vore grejer de, skulle kunna tänka mej att se någon människa ibland, en vandringsled några hundra meter bort vore önskvärt  


Drömma är åxå så skönt, & jag kan drömma mej bort i timmar... alltid nått  


Men nu ska jag sluta drömma & se hur det går på Skidskyttet! & tja sedan en sparktur genom vår fina by & sedan gosa med gubben & Malte, ta ett liiitet glas vin till & slurpa i mej lite spaggetti alla vegansk glutenfritt moffo gott! ha ha ha   


Men i mitt liv finns åxå en sorg så stor... en sorg som alltid är... & alltid kommer att vara...


     Kram på er mina fina som kikar in igen!    

 
 
Geddfish

Geddfish

16 januari 2021 20:12

Vi är väl inte inne så mycket på våra bloggar, Lena. Tack för kommentaren hos mig idag.
Jo, jag hänger med såpass att jag vet att du fått kristallsjuka, inte det gottaste precis.
Jodå, jag sitter här i min ensamhet och ja, jag har det ganska så bra, rår mig själv, men saknar mina barn och barnbarn och särskilt de minsta som växer så fort. Yngsta blir 3 år i februari och har inte sett henne sen 2 januari förra året.
Livets väv och labyrint ger oss lite blandat. Jag saknade min Pusselbit väldigt länge. Den 24 denna månad är det 9 år sen han gick bort. Men det är lugnt. Jag känner frid.
Stor kram, hjärta, från mig, Gerd

http://gerd-geddfish.blogspot.se

Lena

16 januari 2021 23:44

Godkväll
Nej jag är inte alls inne på bloggen eller bloggar som förr, då var det varje dag.... vet inte varför, blir inte av helt enkelt
Förstår din saknad efter de dina, jag har ju mina här i stan, vi har träffats & ena sonen jobbar ju med pappa, så vi har träffats & nu när vi har antikroppar kännsdet så skönt & vi vågar träffa andra ett tag
Jadu, mins såväl när din älskade Pusselbit somnade in... året efter var det Petrus & du gav mej så kloka sorge råd, det glömmer jag aldrig *hjärta* det hjälpte mej mycket
Varm stor kram *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Av Lena - Tisdag 27 feb 17:35

     I söndags var det ett väldigt hit & dit väder, ömsom flingor som dasslock & uppehåll & aningen blå himmel...        .... Ungen hade inget emot att vara inne i värmen tills det värsta blåst förbi...     ... & så blev det en...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards