frallorna

Direktlänk till inlägg 1 januari 2021

Nyårsdagen...

Av Lena - 1 januari 2021 22:56

 


Nyår gick i sängläge & lugn, blivit stadigare på benen men det tar på krafterna & helst går jag som en robot för att slippa vrida på huvudet vänder jag istället hela mej, & böjer mej helst inte ner, fortsatt obehagligt vinglig i huvudet, men ändå långtifrån så dålig som månd & tisd var


Malte är ju den han alltid varit, älskar oss över allt, men ack vad han saknar det som vart, den som virvlade upp huset -Märta! hon hördes hon syntes hon bossade & hon lekte som ingen annan & hon äääälskade Malte, tvättade honom & pysslade om honom  & fortfarande efter snart 2 månader är han så lugn... jag brukar undra vem han varit om han flyttat in som ensamhund här? & inte blivit styrd & omhändertagen av Märta & Petrus?...

Det svaret får vi aldrig & livet fortsätter framåt...


I minst 6-7 år har Malte haft jobbigt vid Sista april & Nyår då smällar hörs överallt, ett Sista april år åkte vi iväg med husbilen till Västkusten, där smälldes inget & ett år till Axmar, där var åxå lungt.

I år skulle jag bädda i duchkabinen som alltid vart hans fristad & trygghet under smällarnas tid, i går bara låg han i vardagsummet, brydde sej inte alls, det sköts i byn på kissvändor men han reagerade inte ens, inte heller inne fast det höres högt, åldersdöv är han inte, bara som om "det värsta har redan hänt" ...

Tittar på honom & letar fel, söker efter svar, kissar han för mycket har han diabetes? är det därför hsan är lugn? ska ta honom till en fantastisk veterinär för en hälsoundersökning & lite prover, så mammahjärtat får ro  Gubben, ja han tycker jag fladdrar iväg väldigt långt i mina tankar som saknar både rim & reson...


Idag har vart en lugn dag, mycket pga att jag inte kan göra så mycket & allra helst inte promenera eller åka bil, men gubben & Malte har gått en promenad, annars kan jag ju inte skryta med så mycket uteliv på länge pga regn & annat, Malte fick ett tuggben han gillade & tampades med länge    ja så kramar & pysslar vi ju med honom hela dagarna sedan den 15 när vi blev satta i karantän & hemma dygnet runt tills nu & flera dagar framåt  


Ungen sitter utanför & vill inte in ännu, ibland bara rusar han in ibland trögare, men kommer han in vill han heller inte ut igen förens tidigast 12 i morrn   han är vaken flera gånger om natten för att äta & pussa mej brutalt hårt & ska kela & ligga med huvudet på min kind eller haka & jag ska kila bakom öronen & fast han väcker mej så känner jag bara hans djupa kärlek, & den kan inte störa  


Nu ska jag göra ett fösök till  -kom nu Uuuungen!


              Kramiz mina fina läsare  

 
 
wiolettan

wiolettan

4 januari 2021 11:08

Skönt att du är på bättringsvägen men jag förstår att det tar en tid att få tillbaka den forna orken.
Till råga på allt Kristallsjukan, eller lägesyrsel, som en del kallar det.
Jag har haft det också, otäckt, fick till slut besöka läkare som framkallade ett anfall så han fick så, läskigt. Men, då fick jag ett schema hur jag själv skulle kunna lätta på det hela, det har gått bra ibland.
Får det fortfarande, men inte så att jag kräks, men det är jobbigt, mest då jag ska lägga mig ner hos tandläkaren.
Hoppas att du snart blir helt återställd.
Sköt väl om dig.
Varm styrkekram.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

15 januari 2021 20:46

Uch så dålig jag är på att svara

Ok & Tack för raderna!! Så intressant att läsa om dej som vart med om det! hon försökte åxå få fram ett anfall men lyckades inte! mystiskt för dagarna innan snurrade hela Jorden :(( nu har jag åxå chema på övningar att träna & återbesök igen, känns ändå skönt, & kan bara hoppas att jag aldrig mer får det, likaså till dej!

Varm kram & tack för raderna *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Av Lena - Tisdag 27 feb 17:35

     I söndags var det ett väldigt hit & dit väder, ömsom flingor som dasslock & uppehåll & aningen blå himmel...        .... Ungen hade inget emot att vara inne i värmen tills det värsta blåst förbi...     ... & så blev det en...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards