frallorna

Direktlänk till inlägg 2 september 2020

Trumpeter!...

Av Lena - 2 september 2020 17:19

Efter lite köksstädning åkte jag & Malte till skogen en liten vända, tänkte se om några kantareller fanns? njaaa... inte många stackare så vi åkte en bit till....

Föresten är det såhär Malte känner sej mest trygg med, att gå bakom mej hack i häl, i alla fall i början, sedan måste jag hejja på honom lite för att han ska våga ta egna steg...



Idag var nosen i backen mest hela tiden...





... här började han få fatt i nått spår...




Medans Malte väntade i bilen en snabbis på hemvägen då terrängen är hemsk, för att jag var såååå nyfiken på om det fanns Trumpeter & Trattar på mitt alldelens egna ställe? & hjäääälp!! Trumpeterna var överallt & jag fick blev nästan sådär glad så jag fick lov att dansa där i snåren  men tog bara ett fång idag & åker dit i morrn & plockar vidare, ett år plockade jag 30 liter just där!  & bara en Trumpet hade snigelskit på sej   för just sähär ser dom flesta alltid ut, därför är dom inte mina favoriter trots att dom är väldigt goda, men nu i år (eller i morrn) ska jag verkligen plocka    har ett ställe till där dom trivs, vi får se om jag kommer dit nått. Massor av Trattar fanns åxå fast pytte små ännu, bara några stora, så underbar känsla, dom ser ut att komma till slut, var orolig ett tag att torkan skulle tagit livet av dom  



Här ett Trumpethus 




Idetorka på gubbens matdosa, fick bli ungspankaka med västerbottenost & stekta Trumpeter, med lingonsylt till  



Lillstumpan har inte blivit så fotad, men så satt hon plötsligt där & tittade på mej, skämskudde på bara , klorna är så långa, eller va säger du SO  vi som tillockmed köpt en kloslip & dessutom älskar hon när gör manikyr! nu har Märta alltid ganska långa klor, men inte såhär... 


Flera fästingar & massor av älgflugor sitter i håret, känner hur dom pillar till emellanåt, plockat av 3 fästingar som kröp på mej, men kolla här! min faster sa att jag måste han en sån nät-jacka på mej, så vi beställde en var, men när den kom tänkte jag att så stor den var & ska jag någonsin komma att använa den? & de kan jag nu säga att det kommer jag göra! wow vilken uppfinning känner jag redan  då kan krypen bomba mej bäst dom vill  


Har gjort 4 varma mackor till mej, med Ttrumpetstuvning, 2 tar jag med till kvällens nattjobb, äta kall, så gott


Nu ska jag in i duchen & sedan ska gubben få lyfta på alla valkar & pontoner & gå igenom sin kruviga nakna fru! & se om det finns någon som inte har där att göra?   


Hör just på radion att vädret i morrn ska bli regn... tjaaaa... då får kanske Trumpeterna vänta på mej 


      Kram på er mina fina följare!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards