frallorna

Direktlänk till inlägg 15 juli 2020

Idag & minnen

Av Lena - 15 juli 2020 19:51


Ja så igårkvällst hamnade vi vid fantastiska vännerna Mona & Johan   såååå ljuvlig mat å jag vet inte vad!  grillade veganska egengjorda hamburgare med diverse sallad & röror till, som den gula på min tallrik, av blötlagda cahewnötter, rostad sötpotatis som mixades & kryddats & sedan bitar av avocado i alltså mmmmums!  



Så fort en stol blev ledig satt Malte på den! & på väg upp på bordet, den ungen har då inget hyffs  



På kvällen bjöd dom på spänning i form av deras fladdermöss som bor där! & har sin matplats inne på altanen i hörnet där jag satt, men nu var vi ju lite i vägen he he så farsinerande djur, äääälskar fladdermöss!!   vi har åxå fladdermöss men åxå mygg, så inte så ofta man är ute kvällstid så man ser dom...


En gång, för ca 20 år sedan ringde grannen som var rullstolburen till mej & sa kom in jag har en tarantella spindel på köksgolvet! javisst, jag va ju den rätta att ringa ha ha som har spindelskräck! men rusade såklart in, & vad skådar mitt högra öga? jo där hade en fladdermus landat mitt på dagen på hans köksgolv... jag tog varsamt upp den, men vart skulle jag gå med den? katter överallt... så jag lyfte på mitt långa tjocka hår & satte den i min nacke under håret... där trivdes den bra & somnade... timmarna gick & jag tänkte att så kan jag ju inte ha det, & till slut fick gubben ta en stege & lägga in henne under en tegelplatta på uthuset där dom bodde... hon eller han var så farsinerande att få studera på nära håll, det kommer jag aldrig att glömma  



I morse plockade jag hallon till gröten, så goda & söta & stora endra skulle ut & plocka av massor var min tanke, men strax öste regnet ner & har så gjort mer eller mindre hela dagen, får plocka på i morrn istället



Skulle ha lite mer jord & mangoldfrön, stannade sedan till i Romme & tog en skön powervalk på 45 minuter, skrattade till här, för plötsligt står en stor häger där mitt i ängen bakom Malte som inte såg den, den stod länge & tittade på oss innan den flög iväg... häftigt!



Verkligen så vacker äng där, blir alldeles nostalgis av alla barndommens blommor




Skön dag & faktiskt mycket tv tittande i regnvädret, & inte minst Lars Kristers som spelade sin musik nu på kvällen en timme & avslutade så vackert på Älvdalska   


Ja så blir det snart Enkel resa till Corfu! ääälskar den, känns som jag är i mitt älskade Grekland då   ja så har det blivit 2 avsnitt av Lilla huset på prärien åxå  

Ja ja... semestern börjar lida mot sitt slut, så nu njuter vi av var dag & snart lite hjortronplockning, & då är det INTE att ligga på latsidan ha ha    


                            Carpe Diem   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards