frallorna

Direktlänk till inlägg 22 maj 2020

Freda & ...

Av Lena - 22 maj 2020 20:35


Märta rymde ut på baksidan, skulle fått vara ute ändå   strossa omkring & vakta på Ungen  han som älskar när vi är på tomten & påtar   


Vet inte hur många många år jag tänkt köpa en Pion  nått av den vackraste blomma jag vet, förutom Förjätmigej, kött & blod & några fler   fast dom är vilda + Borstnejlika som frörsår sej så dom blir vilda...


Idag när vi åkte till handelsträdgården igen för lite mer eko jord så kände jag bara "Nu eller aldrig, jag köpte en "dubbel rosa doft Pion" spontant & jag sa inget till gubben, den bara fanns där lixom när han skulle betala  


Påtat & donat med pallkragarna gubben fixade, satt på snigelstopp  i med  tidningar i botten för ogräs stopp & massa ekologisk jord, i ena blir bara olika sorter sockerärtor gröna & lila, lite mer bambu stavar att klänga i & sedan vänta på godingarna 

 


I den bortersta blir det bara Mangold för fulla muggar!! lite röd men mest grön, tillkommer 2 små lådor till som ska tillverkas i morrn, en för myntan som var ...



... med på sonens & sonhustruns Bröllop i juni förra året, här gör bästa härligaste underbaraste bartendern en mohito till mej, första gången jag smakade en sådan, gösses sååå god! & specialbeställd mynta blev det över så jag fick massor med hem, varav jag testade att sätta en del i jorden, överlevt har den såklart, mynta går inte att utrota   så härligt att ha av den kvar, så den ska få en egen liten fyrkants pallkrage     = Bröllopsmynta  


Ja så blir det en pallkrage där jag sår dill & sätter ner några krukor gräslök, ja så har jag köpt luktärter i olika färger, var ska dom vara då? & squarsen? så lätt att köpa mer än vad det finns plats för  


Underbart väder idag, vi badade igår, & när Lats Dance är slut nu i kväll ska vi kvälls/nattbada igen, gäller att njuta fullt ut innan morrondagens regn kommer & förhoppningsvis med åska!   


(I morrn ska jag berätta en så gullig tanke & fundering som kom från barnbarnet Sams fundering)


       Kram till dej du fina som kikar in  





  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards