frallorna

Direktlänk till inlägg 29 april 2020

Världen är...

Av Lena - 29 april 2020 18:50

... förändrad på alla vis... 


Jobbat klart, ledig 3 skift innan jobbet väntar igen


Somnade en stund när jag kom hem, först med Märta i knävecket under täcket & Malte tätt bredvid, innan det blev för varmt för båda & som gjorde sej egna platser  



Eftermiddagspromenad efter att jag storhandlat, ingen trängsel i affären, skönt de.



Jag som ibland gillar ombyte, satte på en virkad "huva" på lampskärmen! blev som ny & så vacker!! fått den av fina vänner  som rensat ur...  Tack tack  


I morrn ska jag Gratta en vän som går i förtidspension, klokt val då både jobb & jobbtider blir sämre & ohållbara & fler chefer som saknar empati. Tänk om dom kunde tänka tvärtemot & vara lyhörda & empatiska, då fick dom behålla sin fina personal    jag förstår ingenting av den hårda slaviska chargång dom många har... finns såklart några bra åxå 


Ute lyser kvällssolen, sedan en tid tillbaka har jag låga vattenskålar utsatta till Igelkottarna, men ännu har jag inte sett någon, såg 2 på jobbet i stan för en vecka sedan, så dom har börjat vaknat... längtar  



 


  

 

   

  

 

Några av alla underbara Kottar  


   Kram i denna märkliga tid vi befinner oss i & var rädda om er  



 
 
Skogsälvan

Skogsälvan

30 april 2020 10:09

Åh gud vilka ljuvliga små kottar. Hjärtan i massor
Kram

http://www.skogsalvan.bloggplatsen.se

Lena

6 maj 2020 20:40

Ja visst är dom sagolikt söta *hjärta* men ännu har inga setts till hos oss, men på andra ställen i byn har några synts till, hoppas dom hittar hit såsmåningom *hjärta*

Varm stor kram *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Av Lena - Söndag 7 april 08:40

        Dagarna går i en rasande fart & Annandag Påsk & barnen var här, gjordes mycket  mat så dom kunde fylla matdosor för jobbveckan, blev 7 styckna + ändå 10 kvar till älsklingen 🤣 proppmätta blev dom i alla fall 🤭     ...

Av Lena - Lördag 30 mars 22:23

       Ungen min Ungen ❤️ idag ville du ut igen, travade fram till solen, tvättade dej, spanade & la sej & njöt av den värmande solen ❤️ men tyvärr inte riktig pigg ännu 😢         Mammas mat + mer än dett...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards