frallorna

Direktlänk till inlägg 27 mars 2020

Farväl & Corona...

Av Lena - 27 mars 2020 16:49

 

 

 

 

   


I tisdags somnade vår högt älskade Aika in i min famn här hemma, min kompisveterinär såg till så livet slutade värdigt... det gjorde så ont så hjärtat slets sönder... hon fattas mej  Skulle fyllt 17 är i April... Aika var den mest kärleksfulla mot vovvarna, fick aldrig nog av gos med dom & Petrus allra mest, dom 2 älskade varandra över allt  & jag vet att han väntat på henne & stod där med sitt stora hjärta & tog emot henne  


Älskade Hjärtat, jag var med när du föddes här hemma & jag höll dej mot mitt hjärta när du somnade in, kysste dej & tårarna rann...


                           För evigt i mitt hjärta 


                            -------------------------------------- 


Annars är det jobb i Coronatider, fler av våra äldreboenden har Corona, just där jag jobbar har vart 1 corona patient, men det kommer komma fler då avdelningen måste taemot dom med corona som inte behöver akuta insatser, när jag gick hem i morse hade provsvar om corona på några patiendet inte kommit ännu... bara en tidsfråga sedan är jag mitt i det...


Visst finns oron, då om att få just lunginflamation, men det blir som det blir & bristen på skyddsutrustning där jag jobbar är i dagsläget nästintill obefintlig *ARG* på det!  


                           Carpe Diem  



 
 
Skogsälvan

Skogsälvan

27 mars 2020 18:11

Men snälla du så hemskt! Både så ledsamt med katten men så vansinnigt med den bristande skyddsutrustningen. Så får det bara inte gå till.
Min bästa vän som kommer hit snart har samma dilemma där hon jobbar. Hur kan det få vara så?
Beklagar sorgen fina du. Kissen springer på de gröna ängarna nu tillsammans med Petrus och Becky och Hera och alla de andra.
Kram

http://skogsalvan.bloggplatsen.se

Lena

27 mars 2020 20:27

Ja visst är det helt oacceptabelt! men så ser det ut idag i många samhällen runt om i landet skulle jag tro, tagna på sängen, att plötsligt slår Coronan till där den hoppats inte skulle komma...
Vi lixom på många platser har fått ta overhead plast & göra egna visir med häftapparat & gummisnoddar, handspriten är helt slut & långärmade rockar finns bara inte & ont om engångshandskar & munskydd, dvs ont om det mesta :(( & det som beställs blir nollat, det finns alltså inte att ens beställa, slut i hela Sverige även stora Sjukhus har problem...
Det är den krassa sanningen...

Ja du, du & jag har våra älsklingar i Landet bortom detta & vet vad sorg & saknad är... att sakna så hjärtat blöder...

Önskar dej en underbar helg med huset fullt av kärlek *hjärta*

 
Ingen bild

Anna

28 mars 2020 18:12

Underbar bilder på det finaste och så sorgligt
men får nu träffa sin kompis Petrus.Vilken godhet
Petrus utstrålar med sina snälla ögon så han tar nu
väl emot sin kära vän.
Beklagar och en Stor kram!

 
Ingen bild

Anna

28 mars 2020 18:20

Tillägg till det översta.

Under all kritik att det inte finns resurser,
det bör väl finnas när det behövs, vi har ju
världen bästa sjukhusvård var det någon som sa.
Hoppas det går bra så du och andra i vården klarar er.

Lena

4 april 2020 07:52

Tack, ja dom älskade verkligen varandra *hjärta* det är så tomt här hemma nu, mina tårar rinner när jag skriver, hon fattas mej...

Ja denna Corona har verkligen tagit hela världen med total chock & plötsligt är även Sveriges sjukhus & kommuner m.m fattiga på material... & jag kan på sätt & vis förstå, men åxå helt horribla beslut att inte taemot visir för att dom hade fel märkning m.m Sverige i ett nötskal...
Varm kram till dig *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards