frallorna

Direktlänk till inlägg 18 mars 2020

På banan igen...

Av Lena - 18 mars 2020 18:08

   


Gokväll, vart lite sjuk, hamnat på akuten, inlagd, morfin m.m min bukhinna som spökat visade dej sej efter diverse tester, smärtan var vedervärdig, men jag är ok nu, trött, morfinet har gått ur, får i mej lite lite dryck & en mosad jordgubbe då & då...

Medecin 1 månad, inget jobb på ett tag & vilar, trött men vid gott mod, det finns värre saker! även om detta var något jag hade velat vara utan...


Men vilken personal på Akuten & avdelningen jag sedan hamnade på, säger bara hatten av!!!!!!  skicklighet, ödmjukhet, mjuka röster, omhändertagande  alltså wow  & alla tog i hand utan hanskar å så & även undersökningar som klämma på magen banka på rygg osv, bara jag som inte satte fram handen för jag trodde inte man hälsade i hand på sjukhuset! men si där hade jag fel  


Utmattad & bara går här & lullar & försöker dricka


Gubben var mitt allt, skötte mej som ett barn, höll i mej när jag spydde i ett dyn då jag domnade & höll på att svimma, M & M ville vara nära mej, & jag kämpade tills jag fick lov att ge upp, & tur var det, för då behövde jag verkligen hjälp....


Om Corona vet jag inget, inte uppdaterad alls, först idag jag har sett lite på tv, jag hoppas inte få det förens jag är på banan igen  men det kommer väl när det kommer... på gubbens jobb är 8 hemma i halsont, feber & så...


Gösses vilken epedemi detta blev! vi har dock inte hamstrat alls & toapapper fanns på vår affär, när jag däremot handlade på vägen hem på fredag morron då jag fortfarande var frisk, var det fullt med folk som tänkte så -tidig handling är bäst- så många har det aldrig vart på stora Coop en morron någonsin, nu hamstrades det för fullt & långa hyllor från golv till tak gapade tomma... allt som stängs ner, öde...


Nåja, de blir som det blir, värst för dom äldre & dom med bakomliggande sjukdommar...


Inga promenader att prata om, M & M får nöja sej med gården & till påstlådan & lite smått så


Nu ska jag försöka dricka mer så jag slipper huvudvärk, gått ner flera kg i vikt, men denna gång säger jag inte -Inget ont som inte har något gott med sej om den saken!!! för jag hade med glädje gått upp 30 kg om jag sluppit detta vidriga vidriga helvete.... ändå fint att se vården från sängen när man är sjuk & utsatt, att bara se vänliga själar, mjuka ömma med mjuk röst, läkare som sköterskor som undersköterskor  jag jobbar ju åxå så, med mestadels äldre som kommer från sjukhus till avdelningen, på boende, växelvård osv. nu vet jag att jag ÄR mjuk, vänlig, snäll... men om möjligt? kommer jag bli än mer empatisk, nyttig erfarenhet  


                          Kram från sjuksängen   




 

 
 
Ingen bild

Irene

18 mars 2020 20:42

Åh vad jobbigt du haft det Lena men vad skönt att du är på bättringsvägen, skickar massor av krya på dig kramar, Vila och krya ❤️🙋‍♀️

Lena

27 mars 2020 17:38

Tack snälla *hjärta*
Det tog sin tid att komma tillbaka & kunna äta igen" men nu är det bra!
Varm kram *hjärta*

 
Di

Di

18 mars 2020 21:13

Men usch Kryapåkramar till dig och var rädd om dig❤️🌹

http://Dithequeen.blogspot.com

Lena

27 mars 2020 17:37

Varmt tack snälla du *hjärta*

 
Ingen bild

Anna

19 mars 2020 18:32

Krya på dig du fina goa människa!
Kram!

Lena

27 mars 2020 17:36

Varmt Tack snälla du *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Lördag 23 mars 18:08

       I lördags var Sam här på övernattning, & gösses så med snö vi fick förra helgen! men den smälte hyfsat fort, inte allt men mycket . Malte verkligen dyrkar  Sam ❤️ & Sam älskar honom ❤️          Ungen ...

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards