frallorna

Direktlänk till inlägg 12 november 2019

Gokväll...

Av Lena - 12 november 2019 19:45

 


Blev en jobbnatt på ett ställe jag inte vart på förut, en trevlig plats & bra natt! 


Bidde ingen lunch utan jag swichade ihop en saagoligt god middags vitkåls sallad ala eko, strimlade fint & hade på olika nyttigheter, som Raw eko granatäppelcider med "moder" som jag faktiskt inte fattar vad är? måste fråga Renee W men det står att man ska skaka flaskan så "modern" kommer med  är det en mamma i burken??  nej ser ut som typ en bottensats, som troligen är modern & väldigt nyttig 

Pst! läser på flaskan igen, ser nått jag inte läst tidigare:   Nu vet jag  & kunde inte motså denna burk i morse när jag morronhandlade i stan    som fanns i olika sorters grönsaker! WOW & tillverkas inte så långt härifrån, i Orsa minsan!  inte så billiga men värd sin vikt i guld, så oroligt nyttigt med mjölksyrning fick ett fint dyrt värdefullt syra-krus av en vän som skulle flytta, jag har lånat det för länge sedan & syrat, men det bidde ingen syrning i höst som jag tänkte, går ju att syra när som, men just när skördetid är så finns så mycket färskt att välja på, ska unna mej någon mer burk, kommer spruta mjölksyrning ur öronen på mej   



Kväll i stugan, ute har det regnat hela dagen, men än är mycket snö kvar, Märta har intagit sin plats & tv tittande väntar


                      Kram från oss    

 
 
Ingen bild

Anita

13 november 2019 18:23

Så fint kort på Märta, hon har så vackra ögon. ❤️

 
Kvinnan på taket

Kvinnan på taket

16 november 2019 18:26

Alltså du är då en ständig inspirationskälla vad gäller mat för mig. Och så sötaste Märta
KRAM

http://kvinnanpataket.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards