frallorna

Direktlänk till inlägg 8 mars 2019

Till Veterinären...

Av Lena - 8 mars 2019 17:59

 

Efter en bra jobbnatt med en helt fantastisk kollega   så hann jag hem & sova någon timme innan vi hade tid för Märta hos en Tandläkar-veterinär i grannstaden för Märta, vars ena framtand som alltid pekat fel nu satt lös. Bästa fina Veterinär Per fixade både 2 tänder långt bak med lite tandstens knippsning medans Märta gapade stort & fint, & vipps så drog han ur tanden på en bråkdels sekund! så varken Märta eller jag hann med ha ha helt super!! den var brun & ful ända ner till roten, så det känns så skönt att den nu är borta!  allt utan sedenering eller annat, vilket var än mer skönt, & Märta glad & yster som vanligt efteråt & utan att det gjorde ont 


På hemvägen började ett förfärligt snöande, gösses Amalia... gubben körde, skönt de, men i stan tog vi en bil var då jag hämtade upp honom för att följa med & ta hand om Malte, dom fikade i bilen under tiden  

På hemvägen låg 2 bilar i diket i andra körfältet på motorvägen, bärgare & köer, i stan fick jag vackert köra själv hem, kaos på en gång, något hände längre fram i kö-bildningen som blev, 5 olyckor i vår stad på mindre än en halvtimme! varningar om glashalt väglag, fy fy fy   men jag tog mej hem i vår lilla skitbil utan problem, pust på de  & gubben kom en stund senare, flocken är samlad  sedan är jag en sådan som ororar mej för fler, söner, bror, syster med familjer, vänner....  



I morrn 80 års kalas!!       för min styvfar som funnit med sedan jag var 6 år! Tror vi är lika enkelriktade i form av födelsedagsprecenter till mamma & Lasse, sedan något år tillbaks, att skriva ner på ett kort, att han/dom såklart, får en husbilstur med övernattning på hotell! som här på på bilden på en tur    


Morfar med Sam i en tokig lek  


 Mellon på kvällen åxå, såklart ska den ses, men jag kan inte tro annat än att han den unga kille 16 år som bla. Benjamin Ingrosso vart med & skrivit låten till, vinner!! Anna Bergendals låt är åxå så vacker, spännande ska det bli i alla fall


Talan & mys på golvsängen im en stund, vi orkar inte "vecko-bada" ikväll  får vara skitiga ett tag till    


                     Kram från oss     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards