frallorna

Alla inlägg under juni 2018

Av Lena - 7 juni 2018 17:53


Igår kom Gullan ut från ladan...



... sonen premiäråkte  



Sam ville upp till fajfa, men kändes allt för vanskligt, får vänta till sommaren & någon tur på vattnet istället!  



Det är bara traktorer, & motorer & annat som...



... går att köra med som gäller! som gamla klipparen som dock inte gick här men gick att rulla 



Malte blev dålig i magen inatt, kl var ca 03.30, äch tänkte jag, helt näck hoppade jag i tofflor, finns väl ingen vaken nu? å vad händer då? -jo vår granne kommer åkandes!! herregud, hur stor var odsen på de då?  hök mej ner bakom slyn & buskar, satt stilla sedan rusade jag kutryggad bakom vår bil... hörde när han klev ur & gick in, phuuuuu  han är sin egen & har långa skift & olika tider men ändå, just då!  



Märta sussade i morse vid en sandal, hon & Maltes bästa leksak är dessa sandaler jag nyss fått, dom har aldrig lekt med skor, särskilt inte Malte som aldrig ens gjort något hyss! måste vara något speciellt med dom, så varsågod & lek då våra ungar!! 


Sytt ubersnygga gardiner till Gullan & i morrn ska hon sjösättas!  vi tar med fika-korg & förhoppningsvis om det inte blir för sent? så kanske vi åker en tur åxå, annars får det bli i helgen  


Maltes mage mår lite bättre nu, hade Fortiflora hemma, kör några dagar med det.



Så var värmen tillbaka, så mysigt att återigen kunna ha altandörren öppen. 


Nattjobb väntar, kul!


                              Kram kram    

Av Lena - 5 juni 2018 13:19

 


Igårkvällst till min glädje kunde jag räkna in 8 kottar! klick, ville föreviga, gick in & fyllde en till skål med mat, när jag kom ut var dom 9:o!! på bilden dock 8:a i 2 grupper, dom längst bort är stora! dom 4 närmast är små från förra året, kanske var det vuxenbord & barnbord  

Fyllde på med kattknappar, burk mat & ostskivor! de är det absolut godaste dom vet! då kan dom tillockmed börja buffla om en skiva   man kan absolut ge kottar ost ibland, det tål deras magar har jag läst på om.  Burkmat har det dock hänt något med, dom gillar det inte, vilket verkligen var favorit förra sommaren & alla tillbaks, provat olika märken, samma med alla, även våra katter har blivit kräsna för den, uch, blir fundersam...  


Idag blåser det nått enormt! kallt i skuggan, men i solen i lä är det varmt, kanske skönt för våra djur, vilda som tama att få lite svalka


                        Kram kram   



Av Lena - 4 juni 2018 18:47


Åkte till min fina faster med man på förmiddagen, var så länge sedan jag var där, kaffe, prat & skratt...



... & så lite mat till deras tama Kojar...



 


... söta stora rackare  



Vi 3 åkte till åkrarna på kvällningen...



... strosade & nosade... 





Ett segelflyg blev uppdraget där på himlen, som det blåste lär det nog inte bli några problem att ta sej ända till Stockholmia!  



Rulla rulla & lagomt varmt fast blåste en hel del...



... men skuggan var skön & vattenpausarna var många


                          Kram från oss!    

Av Lena - 3 juni 2018 14:40


Stort GRATTIS fina Matilda till din Högskole Examen!!    



Fin tårta & fin text!  



Bubbel & smågott, läckert! & veganska godsaker åxå, omtanke  




Som sagt, vackert gott & nyttigt!!  



Så höjde vi glasen -Skål & GRATTIS Matilda!!    


Så fina precenter & blommor, massor av släkt & vänner, tror vi var 27 stycken  



Hemma var det svalt inne där M & M väntade, ca 29 grader ute, så vi hoppade i badet, satt i 2 timmar, åt massa Svenska Jordgubbar & smuttade på Aperol   




Idag var det SSAB familjedag med massa jippon, guidade rundvandringar, musik med lokala band & körer, tippspromenad, massa aktiviteter för barn, fiskdam & massa skoj!! hamburgare, korv & dryck & fika med kalla drycker & kaffe överallt!! 

Vi gick tippspromenad & vann, fick välja på massor, vi tog fina vaderade sittunderlag, så perfekt för oss som fikar ute på turerna med hundarna  


Jag antar att man inte fick fota där vi gick inne i Värkä, men dessa svarvspån i guld, silver & lila kunde jag inte motstå! det smälts ner igen


När vi med buss slussades ut på dom platser vi valt att se, så stod ingen guid & väntade på oss! så gubben & en till jobbarkompis satte på lyset i dom stora hallarna & så guidade han sin familj & gubben sin, dvs jag & min styvfar, det innebar att vi fick se så mycket mer än vi annars fått, kunde inte bli mer perfekt!!  ena sonen jobbar åxå i det "Skeppet"  30 meter från "pappa"  så nu vet jag exakt var jag har dom om dagarna!!  



Vi orkade inte äta något fast det bjöds, tur det, för mamma hade förberett mat!...



... under tiden hon fixade på så gick jag barfota i gräset & Märta öste på! dom var hos mamma när vi åkte



Maten var kanon såklart, sedan...



... sedan lovade vi M & M att få bada vid hamnen en stund, gillades kan jag lova!!  


Nu är fläkten på inne, riktigt skönt, ute gassar värmen på med härliga 30 grader!! ho ho & vi ska nu sätta oss i karet & njuta en stund  



                    Kram till dej som kikar in    

Av Lena - 2 juni 2018 12:50


Välkomstdrinken smakade mums i värmen 



Maten var magiskt god & våra vänner är helt fantastiska & underbara 



Planka på sötpotatismos WOW WOW så gott sååååå gott     



Märta var lös på tomten, strövade runt & nosade...



... när det blev skymmning så slet sej Malte & drog en låååång vepa runt huset!! mina rop var för döva öron när han fick galenskap i sej     tokungen  


Ja ni, att ha vänner som dessa är en ynnest i livet  så är det   


Kvällen var så mysig, prat & skratt, mygg & precis så som en Svenska sommarkväll ska vara  lite regn kom det på kvällen, smattrade mysigt på taket, nästan så man glömt hur det låter  


Lite senare ska vi på min brorsdotters Högskole Student! så härligt!!  


             Varm kram från ett soldränkt Dalarna   

Av Lena - 1 juni 2018 17:41

 


1 Juni & vi har i alla fall här hos oss rekordvärme!! så många varma dagar vi haft, ja i veckor! men idag säger gubben & jag i mun på varandra att detta är varmare än varmaste dagen hitills!! men vi har inga besvär av den, svalt inne, fläkt på å så!


Ikväll är vi bjudna till vännerna Mona & Johan på middag!! sååååå mysigt  & lite omväxling för M & M som inte sett så mycket annat än vår gård


  Malte & jag tog en liten promenad på morronen, men tillockmed den var i varmaste laget  


Det sägs på vår Lokaradio att åska ska kunna komma över oss på kvällningen, ja molnen anfaller då i alla fall från alla håll, skulle behövas, men främst regn!!


      "Varm" kram till dej som kikar in  & drick mycket vatten!!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards