frallorna

Direktlänk till inlägg 13 juli 2018

Resa & ....

Av Lena - 13 juli 2018 20:57


Vi åkte i onsdags mot ett mål min gubbe hade, för ett besök på en firma, tog resan som en semester tripp! I Askersund hittade vi en fin ställplats...



... 30 grader & vassruggen var helt underbar hälsar Malte!  tyvärr blev han kolsvart av gyttja! Märta blötte bara tassarna, tur var det  värmen var enorm & vi gick tillbaka till husbilen...



... hade slagit läger på en mysig "ställplats" som sagt, Malte fick duchas ren i husbilen & Märtas tassar tvättade jag utanför...



... hängde upp handukar i taket efter detta foto på markisen, som fick vara extra solskydd, vi har en fantastisk AC i bodelen, men gubben hade tagit ur ett batteri, så den var begränsad utan el, annars funkar den så fantastiskt under färd & så & när vi står på el!   fick blöta ner Malte & låta honom ha kalla handukar om sej, då han blev så flåsig & kände verkligen av värmen, pust...



Halv nio gick vi en liten vända med M & M som nu var avsvalnade, Askersund är så vackert! men varmt ännu, gubben hade bara shorts, jag en tunn klänning, men hade helst gått "näck" mohaaaa   





Denna Epa som cruisade i Askersund med ungdommar i, var bara sååååå läcker!! den häftigaste EPA jag/vi någonsin sett!! 



Tungorna blev längre & längre...



... & till slut fick gubben bära Märta hjärtat  



... här vid Kakel makeriet mitt emot ställplatsen fick hon svalka sej i gräset...



.. Malte hade inge problem då!


Natten i husbilen blev bra för M & M & gubben, vi hade korsdrag, men jag led & flåsade med tungan hänganes utanför, typ  blev inte mycket till sömn, men inget att klaga på, bara lite drygt, & nog är det väl härligt med en tropisk sommarnatt!!  

  



En skön morron i Askersund med frukost i det gröna, innan vi for vidare till gubbens mål   

Sedan hittade vi en Kyrka med bra parkering, i skuggan, fikade & tog en skön bensträckare, gillar verkligen kyrkor!  & inte nog med det! Markoolio som sommarpratare på P1 var så härlig att lyssna på! & vilket slut, då rann mina tårar  



Körde genom HOVA & Medeltidaveckan, där vi var flera gånger när sönerna var barn, nu såg vi några riddare gå genom staden!   


Efter en stund närmade vi oss Bora sjöns rastplats, poliser & SVTbilar, strax hade ett medelande gått ut på Lokalradion om att en fånge smitit just där, vi brukar rasta där, men nu ville jag INTE stanna! vi åkte förbi rastplatsen, den var full av husbilar, husvagnar & nyfikna! fy då, jag kände bara rädsla...



Hemma igen kom min bror & fru, hon ville ha någon likasinnade som gillade ERNST! & det kan jag säga att jag är! ha ha ha   så jag blandade Rose´ drinkar med frukt i äkta Ernst vinglas! & så såg vi första avsnittet!!  sedan massa fika & en låååång natt med prat på altanen, mys mys  



Idag Märta i full acction på baksidan! 



M & M blev duchade i karet, så enormt varmt!! & dom protesterade inte, sedan satt jag åxå i karet med 20 grader på vattnet & njöööööt, fast slösade inte på det, bara svalkade mej lite 



Vid lunch-tid blev himlen svart, åskan mullrade, inte nära, bara sådär på håll, mina föräldrar kom för att plocka vinbär & hallon mitt i ett skyfall! men dom fick en hel del med sej när det slutade & värmen torkat bären en del.


Skön dag, hemmadag  samma lär nog bli i morrn, då ska mer åska komma, hopppas regn kommer samtidigt i såfall, i denna torka


 


 Har plockat av 2.5 liter hallon!! stora fina & massor!! fryst in för kommande vinter = LYX!  fast skörda får jag göra i säker 2 veckor till var dag  



Sett fortsättningen av Poldark, kanske den bästa serie vi någonsin sett, vilken lycka när man ser att en ny sesång kommer! som nu  


Altanen är varm, kottarna får mat, & tankar om beskedet av "Fuck Canser" ...

Meningen med livet? vad styr? en högre makt? ja ingen vet förståss & det kan igen sia om, det kommande... det enda vi inte har makt över....


Carpe Diem  ...


       Varm kram till dej som kikar in här  




  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 14 mars 18:36

      Igår var en blå dag med gult i hi hi 😉 Malte & jag tog en promenad medans husse uträttade ärenden inne i stan, snö har vi lite kvar av & mer ska vi få, ja såklart har inte allt kommit ner ännu, lite för tidigt för att tro & hoppas...

Av Lena - Söndag 10 mars 14:49

         I onsdags hade vi fantastiskt väder, med blå himmel men tyvärr ingen sommarvärme😉         Torsdag & lille bebis Frodo kom förbi, men hallå, huuuur ljuvlig 🥰 ...          ... & på kvällen hade vi bjud...

Av Lena - Lördag 2 mars 17:07

      Malte i förrgår & väntan på Sam ☺️       Så kom han igår tidigt på morronen, & somnade om en stund ❤️ Malte blir sååå glad när han är här, gulligt 😊      Idag har absolut hela dagen vart ...

Av Lena - Torsdag 29 feb 14:35

            En kurainnedag, regn & blåst, vi gick, eller skulle ut, Malte & jag men han ville snabbt in igen    Nyttofrukost, sedan har jag gjort fröbröd, en ljuvlig veg röra 😋 Västerbotte chips till älsklingens kex & ost, vi...

Av Lena - Tisdag 27 feb 17:35

     I söndags var det ett väldigt hit & dit väder, ömsom flingor som dasslock & uppehåll & aningen blå himmel...        .... Ungen hade inget emot att vara inne i värmen tills det värsta blåst förbi...     ... & så blev det en...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6 7 8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards