frallorna

Direktlänk till inlägg 6 januari 2018

Wow!!

Av Lena - 6 januari 2018 19:38


Började med en låååång sovmorron, för att sedan koka kaffe & plocka i fikaväskan, sedan bar det av mot en Loppis, en gigantisk stor, hittade dock inget, skönt tyckte gubben   som väntade i bilen med M & M



Åkte över Flottbron, så bedövande vackert överallt när solen sken & himlen var blå för en gångs skull...



... tillockmed en vägkorsning i en by blev fin i solen   



... åkte en liten bit bort från den & stannade för en liten promenad...



... kallt men inte olidligt kallt...



... fast bilen var skön att komma in i sedan, & fika för oss alla   



Några inköp i vår stad innan vi åkte hem via kyrkan, där jag tyckte dom skulle få en promenad till, men då! var det så fruktansvärt kallt så vi alla trodde vi skulle frya ihjäl   det hade hunnit bli -7 & blåste där på det öppna promenadstråket



Så vacker eftermiddagshimel & trafiken från Romme Alpin var gigantisk!



Hemma igen kom Sam, vi hade fått en "Pruttkudde" av min syster, den fick Sam att skratta så han tjöööööt, han skrattade så jag tappade kraften att blåsa upp den, för jag skrattade åxå så tårarna rann, vilken kul stund vi hade  



Så blev det ritstund mef faffa, en traktor blev det  



Nu firar vi min födelsedag i nya Ernst kirgstager glas!! som jag fick + en Ernst vinflaska, av vår sons fina svärföräldrar!!  verkligen så sköna att dricka ur!  har alltid önskat mej sådana, ser ju dom i programmen, men inte unnat mej några, snacka om att bli glad!   


Ätit gott! kallt ute, nu -9


Igår kollade vi en så bra film på Netflix, The young Victoria, sedan började vi se på 2 som var dåliga tyckte vi, för att sedan halka in på nya Ann på Grönkulla serien! så där ska vi fortsätta efter Gladiatorerna! 


                           Kram kram  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8 9 10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards