frallorna

Alla inlägg under maj 2017

Av Lena - 22 maj 2017 21:17

Vad är detta för blomma? någon som vet? ser ut som vitsippsblad men själva blomman är ju flikigare, mysko!  


Så va första natten fixad! gick galant, käns såååå skönt att vara på banan igen

Sov 2 timmar när jag kom hem i morse, sedan iväg till sjukgymnasten för mer laser, gösses vilket undervärk den gör på mej! sedan en Mille promenad, efter den en med Malte, för att sedan invänta Borlänge energi som skulle byta vattenmätare.
När allt var klart vid 16 tiden slocknade jag i 2 timmar

Nu en natt igen

Kramiz på er där ute *hjärta*

Av Lena - 21 maj 2017 18:30



Värsta morronys!! en kärleks attack från båda  



Gått en promenad i Romme...

  


Visst är gubbens t-shirt läcker  hittade den i London för 2 år sedan, inte blivit använd så mycket, jag har vart lite rädd om den  



Nu på eftermiddagen har himlen blivit helt blå & värmen på! ljuvligt  


Så vare dax igen! ska jobba 2 nätter   så länge sedan nu, härligt!!  


              Kram till dej som kikar in    

  

Av Lena - 20 maj 2017 19:40

 


Vaknade tidigt, dom övriga sussade på medans jag lyssnade på radion i mobilen med lurar, så bra musik mellan 06-07 med Lisa Syren & sedan Ring så spelar vi, en skön start på dagen  


    Åkte förbi Romme Alpin & kolllade läget, en lastbils träff, så enormt stor utställning! ena sonen med kompisar var där, med dom Amerikanska stora "Petebillts"  



Åkte vidare & till Erikshjälpens Loppis i Hedemora, hittade inget, men en skön långpromenad...



... blev det i dom...



... vackra omgivningarna  



Så hamnade vi i vackra Vikmanshyttan, där blev en bensträckade &... 

    ... mera fika för gubben, för mej den fösta tåren  glutenfria banan muffins & bullar alá min mamma!  


  Har aldrig fått till Tofu! testat så många gånger, men uch & tvi!  idag handlade jag i Hedemora & fick för mej att prova det igen! naturell Kung Markatta, skar i tunna skivor & la i marinad & stekte... men hjälp så gott!! blev helt helt yr i bollen ha ha  nu har jag fått begär, tror jag! fast efterssom jag fortfarande inte har luktsinne, & smaksinnet till kanske 90% så vet jag ju inte hur jag kommer tycka om det kommer tillbaks, men konsistensen var underbar i alla fall  



Skar skivorna i bitar & blandade med eko avocado, oliver & eko tomater, till det rostat bröd, o my god!!  


  Gubben fick annat & med surdegsbröd till 


Kollar lite på Hockey & väntar på Poldark såklart!


                         Kramiz        

Av Lena - 19 maj 2017 19:56


Freda & lite ärenden, laserbehandling, toppen!! handling & så förbi vid min mamma, som bakat bullar som jag tog med till vår bästa granne som nu flyttat från byn, så tragiskt & sorgligt, har så svårt att ta in det hela... Han har tappat aptiten & det mesta, men mammas nybakade fortfarande varma bullar blev gladerligen uppätna med kaffe till  Livet är föränderligt, från en dag till en annan, vi vet inget om livet som kommer, så är det...

 


Gubben har åkt på jobbfest!! tjohooo för honom som äääälskar sitt jobb & alla jobbarkompisar  & på kvällningen nu kom dessa 2 älsklingar förbi en liten stund   Sam ville se, ta på & höra traktorn!! men inte åka i den idag    



Sitta som pappa, så sött, igår fick jag en film där dom 2 gick bredvid varandra & klipte gräset en riktig klippare & en i plast  så sött 



Nu har jag M & M ätit & Talang väntar, fast jag är inte så impad av programmet, hoppas den utländske invandrarkillen vinner, ödmjuk & vacker röst, eller tjejen med sifferminnet!! 


Nåja, de blir som de blir.



Vilken värme idag!! & alltså, det har slagit ut helt otroligt!! allt är GRÖNT här hemma!! buskar, träd & dess löv & blommor!   häftigt!!



               Kram till dej som kikar in   

Av Lena - 18 maj 2017 23:54


Mamma! jag orkar inte vila mer, jag vill göra nått kul!!   dagen har varit enomt varm & ljuvligt, mulen & ingen sol, det tycker jag är perfekt om jag får välja, i alla fall ibland  tror vi hade +24 grader, inte att klaga på!



Nu på kvällningen mötte vi upp goa vänner för att kolla till en husvagn som just blivit deras  





Med dessa våra fantastiska vänner   får man skratta så man viker sej dubbel!! & här säjer Mona: -Vem bor här?? för er som följer serien som just heter så på svt  å så skrattade vi än mer  



Nja...  trots att jag var optimalt optimistisk för deras skull, så var den ganska så... ja hur ska man säja? sunkig!  & har nog inget att göra i familjen   de va ju trist  men gofika & härliga skratt atacker blev de!!   Tillägg!: -visst skulle den gå att göra fin inuti! men det känndes som om det skulle bli ett allt för stort jobb  



Har ni sett vilken upp & nervänd knasig stubbe??   



Lugn dag & i morrn laser & några andra ärenden



                       Varm nattkram  

Av Lena - 17 maj 2017 19:13

 


Full fart, jaga jaga den roligaste lek som fanns  juni 2012  



I förra veckan hände något, jag förstod inte alls först, öppnade ett kaffepaket, men kaffet doftade inget?? -VA?? men jag bryggde & gubben sa att det var gott!! tänkte inte mera, förens vi var på Loppis i lördags & jag hittade parfymen från förr, den mormor hade, minnen... 1177? eller 111? den grönaktiga etiketten på en rundad flaska... Eufori, skruvade av korken, men den dofta INGET! -ächdå tänkte jag, den är för gammal &  har tappat doften... tänkte inget mera då... förens på söndga kväll, då bara pang! -in i skafferiet & fick fram ättiksflaskan, rusade fram till gubben -LUKTA!! luktar den ättika?? ja såklart sa han & ryggade för den fräna doften, men jag kände absolut INGET...  då först fattade jag, jag hade mist luktsinnet  100%& smaksinnet med ca 95%...


Igår började jag med cortison spray + fortsätter med vanligt näspray, kryddar gubbens mat så han sa att det doftade vitlök ända ut i garaget!!  kan ju inte avgöra något vad gäller smaker  



Ja ja, inget man dör av, läser dock att det kan vara svårt att få tillbaks... men sonen har drabbats av detsamma för ett tag sedan & han fick tillbaks det, så jag klamrar mej fast i den tanken   




Idag många & långa smatal med både Ortopeden & Försäkringskassan & inte minst: -du är nu placerad i kön som nr... & sedan -Tack för att du väntar...


Ortopeden är bra! nu kan jag bara hoppas på ett positivt resultat från FK  även om jag INTE förstår mej på dom ... dom har dock lagt miljoners miljoner på att drilla sina anställda i positivt & mjukt bemötane...  för att sedan huggas i ryggen??... ja vi får väl se...


-TÄNK POSITIVT LENA!! så lätt att glömma bort... pust  så nu börjar jag om!

-KLART DET BLIR BRA!!!  



                      Varm kram & fin kväll  

Av Lena - 16 maj 2017 19:43


Igår! körde jag premiärturen med bilen för första gången sedan 20 februari! WOW!! fick väl kämpa lite, men det gick!!  turen gick till Mille & en promenad  i regnet som öste ner... 



Idag tur nr 2 & besök hos sjukgymnasten där jag idag fick Laser, & dos 2 på fredag 


Känns ok! & helt plötsligt börjar det onda ge vika, ja inte helt, men jag kan se en ljusning!!  mornar & förmiddagar gör ont, men i övrigt är jag mer rörlig!   


                        Kram kram   

Av Lena - 14 maj 2017 17:47


Går natt/kvällen var magisk, så vacker solnedgång wow!...



.. & Mellodifestivalen fick jag så gott som se ensam  fick diskutera med mej själv & syrran & ena son sambon om låtarna, mms:ade & skrattade så jag kved emellsnåt, nästa år måste vi se den tillsamans tjejer!!  Kroatien fantastisk!! WOW!! & Portugal helt underbar åxå, så jag är nöjd med Festivalen, 2 vackra låtar i alla fall  



I morse gick gubben upp & for iväg på ännu några arbetstimmar i hamnen, trots en sen natt så vaknade jag & gick upp, M & M sov dock vidare   



Åkte till åkrarna när gubben kom hem...



... snacka om att dom mölade i sej harskit!! här har Malte munnen full  som tur är finns inga farligheter i den skiten & inga smittor!




Så vacker bild jag fick till!! plötsligt händer det  



Om vädret hade varit "vår" hade denna plats varit helt vit av Sippor nu, men tyvärr fryser även dom & orkar inte växa...



... inget som bekom dessa 2, som lufsade omkring & fortsatte att äta lakritskuor  



Malte! kan du inte spetsa dina öron framåt, du blir så mycket finare på kort då 



Å så har en bonde satt upp en blå pressäning på ladan, strax framför gubben ansikte, så störande för min fortsatta fotografering...  ...på riktigt...  



Liljekonvaljerna har kommit upp, om än säkerligen chockade av den vår som inte är ännu...



Lite lek, fast jag vill ju inte det då Malte leker så hårdhänt, & avstyr den genast med godis! är & kommer förbli över rädd om min 4 benta barn sorgen om att mista sitter för alltid i ryggmärgen... men springa & nosa & rulla & må gott! det är tillåtet!!  


 


Kameran han inte med att fånga skärpan, Märta var yster som alltid 



Låg massa stora trädgrenar på åkern, som gubben bar till ravinen , samtidigt som regnet kom över oss, men en skön stund han vi i alla fall med!!  



Ikväll börjar en ny sesång av Barnmorskorna i East Eand!! WOW WOW!!  en fantastisk serie, va glad jag blev av den nyheten!!  



               Varm kram till dej som kikar in   

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards