frallorna

Direktlänk till inlägg 9 juli 2017

Hi hi hi...

Av Lena - 9 juli 2017 21:58


Igårkvällst, Märta var totalt kabb slut!! i över 2 timmar rörde hon sej inte ur fläcken, för att sedan titta upp & ändra ställning & somna om, det tar på krafterna att semestra!  



Trött var jag åxå, men läsa några tidningar ville jag, & medans jag borstade tänderna hade Malte slocknat så skönt på min kudde  sådär så jag inte hade hjärta att flytta honom, fick åla mej ner bäst det gick! & jag orkade bara läsa en kvart, sedan däckade jag åxå



I morse låg jag vaken ett tag & kollade Instagram, & inte förens kl 10.25 vaknade Märta, Malte & gubben! här snackar vi vila & semestertider! eller helgtider, för riktiga semestern har vi inte än på ett tag



Gubben & Malte ska alltid pussas & kramas hela tiden  



Blev en vända till på Stilla gården, idag väldigt varmt & gassande sol, så vi...



... gick till sjön & lät dom svalka sej


 



Så var det fikadax, dessa delade broderligt  innan vi åkte vidare till Hofors där jag ville in till Spar Arne & kolla på garn!



Å han jobbade!!  vi pratade massor, jag frågade om det blir någon fortsättning, han berättade hur filmandet gick till m.m & så frågade jag om jag inte kunde få ta ett kort på honom? -självklart sa Spar Arne & la huvudet på sned han var precis lik sej som på tv, hälsade på alla & önskade trevlig dag m.m



Köpte några nystan Bommulsgarn, tills 2039 då kanske jag vet vad jag ska göra med det, ni vet  å andra sidan har jag sett ett mönster på runda mormorutor, om jag nu hittar mönstret...  



Stannade till på en vacker plats, där gubben gick en tur med M & M medans jag fixade mat



Nu har kottar & katter fått mjukmat, blommorna vatten, eller rättare sagt Tomatplantan på altanen, den dricker som en häst  är snart uppe vid taket! & vi är såååå nöjda med minituren!



       Kram kram till dej som kikar in    

 
 
Di

Di

10 juli 2017 13:48

Mysigt med garn😉Mee like... nå jag har också samma problem med FK de kommunicerade att jag inte skulle få ersättning 28 dagar efter min sjukskrivning gått ut för jag fick ingen läkartid innan den 21... nu har jag en 75% tjänst för att jag inte orkade mer🙄Nå ja orkar inte bråka och det är väl tur att jag klarar mej just nu iaf... men man skulle få ersättning under kommuniceringstiden iaf tycker jag.. ha en fin semester! Kramiz ❤️

http://Dithequeen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards