frallorna

Alla inlägg under april 2017

Av Lena - 13 april 2017 13:13


Skärtorsdag!! & så kallt ute, typiskt, tänk så skönt om vi hade haft värme denna långlediga helg



Märta sov så gott när Malte & jag smög ut & pruppade...



... kollade upp när vi kom in igen & slumrade om, såklart, klockan var ju bara 08.00 



Somnade om gjorde Malte åxå. 



Måste in & köpa hundmat & några småsaker till, bädda rent i golvsängen, annars blir det till att bara vara denna dag,



                     Varm Kram & GLAD PÅSK!!   

Av Lena - 12 april 2017 17:46


Vaknade upp till April väder!! å nej....



Men Malte gillade snön!!  



Nåja, snön som kom är nu borta, bra de, för det ska visst komma massa mer under påsken  



Inne igen blev det mer sömn


  Mina föräldrar är snälla & skjutasar mej till & från Sjukgymnasten, med efterföljande handling även denna gång för mej, 3 affärer var jag in på  



Har en jättebra sjukgymnast, men tyvärr är detta brott oftast mycket svårt att läka, med låååång rehab, jag har många frågor, får svar, men inte dom svar jag önskar...


Nåja, inget att göra åt, bara att gilla läget...  ändå funderar jag på varför? hamnade jag i denna situation?...



Har såklart inga Påsk fjädrar, gjort mina egna, virkade små tuss bollar, kommer det några Kärringar, ja då får dom Guldmynt från skålen på bordet  hi hi 



Mörka moln drar nu in över oss, regn & snö har "dom" sagt 



                               Carpe Diem   



  

Av Lena - 11 april 2017 11:11


Det blåser enormt ute, men i alla fall sol & blå himmel!



Sjön nedanför är en enorm fågelsjö, om kvällarna nu på vår & försommar särskilt, är det alltid en öronbedövande vacker sång därfifrån  ser ni dom sista svanarna bakom björkarna?...



... innan blåsten fick dom att ge upp! det går ju tillockmed "vita gäss" på sjön...



... for antagligen? iväg till en mindre konstgjord sjö strax bortom, som fågelskådare gjort, som ligger mer i lä  



Min fina "arbetsmumla"  som jag är löjligt förälskad i, sitter & vajar i solen, ska strax får gula virkade solar i trollhasseln runt sej




Malte myste en stund i bädden medans jag grejade lite på altanen, där är skönt, lite mysigt att höra vinden som frusta utanför



Min Corfu pelargon, tog ett skott på semestern där den 8/6 2004, mamma plantan var så stor att den växte över ett ödehus!! har aldrig sett dess make, & en härdig rackare, som överlevt alla år här hemma, utan vare sej fjäsk eller så  blommar & längtar nog ut på altanen snart


Bakat en sockerkaka till dom bevingade, & strax ska jag göra en som jag tror blir magiskt god lasagne! glutenfri & vegan, krämig, Oumph, majs, broccoli, barbeqe m.m. mmmmm


                  Önskar er en fin dag!    

Av Lena - 10 april 2017 09:38

  Vaknade med denna sötnos tätt tätt intill  Malte lika nära på andra sidan, men gick glatt upp när jag lyckats åla mej ur försiktigt för att inte störa Sessan som sov sin Prinsess sömn  & så gick vi ut på en pruppstund, disigt, det driver i luften av vått & regn ska komma i massor under dagen


                              Gomorron från oss  

Av Lena - 8 april 2017 17:01


Pärlan second hand blev dagens utflykts mål! träffade en klasskompis från förr, prat prat prat prat, så härligt!!! mina fynd för dagen   2 fina gröna dukar & en liten skål på ben, fin för påskäggen kanske!  


Sedan åkte vi bara en bit & stannade till vid det som förr var flygfält...



... nya marker för oss & M & M fick vara lösa & noooooosa! lyckliga vovvar med spring i benen  



När vi kom hem ringde bästa grannen G & ville att vi skulle komma in på kaffe! så där blev vi sittandes en lång stund  å så började gubben renovera husbilens något som rörde framhjulen, medans Malte ville pussa pappa!!  



Ja ni, detta Terrårdåd, så det skakat hela världen!! det är hemskt & fruktansvärt, död & familjer som nu mist... & all oro det skapar, misstänksamhet, men för mej kom det inte alls oväntat, för i denna värld med hat så var jag säker på att även vårt land skulle bli drabbat någon gång...


Men!! det som gör mej upprörd, är att människan är det viktigaste, ser bara till sej själv... inte att 2.9 miljoner grisar slaktas årligen i vårt land, 425000 "kreatur" 250000 får/lamm... m.m. kännande djur, men lika stora hjärtan som människan    vänliga själar som inte äter varken människor eller andra djur, som inte gör någon illa, där bryr sej inte många, jo vi är några människor som känner så, men i det stora hela bryr sej ingen i hur dom mått eller mår när dom går slaktgången upp... Kött från Svenska gårdar, då har man handlat bra? ja så vill nog alla tro, men då vet ni INTE sanningen bakom hur det ser ut... en tjur får stå uppbunden hela livet, 18 månader utan att kunna röra på sej... Stora affärer där du köper slaktmaskar & all modern slaktutrustning...


Här mister 4 människor livet... medans tusentals oskyldiga djur mister sina liv för att människan ska äta upp dom...


Ursäkta, men jag SPYYYYYYR!!!!! för inte fan bryr sej människan i hur djuret mådde innan slakten?? inte brydde sej människan det minsta i när kalven slets från kon, för att "människan" ska ha mjölken, inte FAN släcks Eifentornet ner för dom!


Så går mina kännslor... vem är värd att leva & vem får man gladerligen döda??


ARG!!


Men livet går vidare, & ingen kommer bry sej i djuren, dom som bara är till för att ätas...


       

Kl är 18.30 & vi har ätit ute på altanen, ett elemänt på. Märta säjer -ge mej godiset du har i den röda skålen!!  Malte detsamma & somnade sedan i soffan där han sover ännu, på vår mysiga altan  



                          Mina tankar.... Carpe Diem    

Av Lena - 7 april 2017 18:21

 


Gubben kom hem från jobbet, precis då det spred ut nyheten om attentatet i Stockholm... fruktansvärt, men jag är inte förvånad, inte alls, tyvärr, för det är så vår värld ser ut nu...


Vi lastade i vovvarna & lät dom får dofta sej igenom Romme, Cittran har pajjat, förhoppningsvis tillfälligt, det gillar Malte & Märta   som kan sitta bak & se ut då Volvon har så höga baksäten  


I säkerhets sele såklart!  



Hopp & skutt...



... & fint väder, trots att molnen runtom var mörka lite här & där 



Nu ska jag fixa en grönsaksgratäng, Lats Dance blev inställt, då får det bli Pang i Bygget istället  Vi kan ändå inget göra åt det som hänt, men såklart känns det obehagligt, & jag tänker, vart slår det till nästa gång?? för inte så länge sedan var det stor attentats beredskap i vår stad... vi lever i en orolig värd... med hat & så mycket ondska...


Men jag är så imponerad över den beredskap som på en gång bara flödade på fort som bara den!! affärer låstes, trafiken stoppades, tåg, bussar osv. wow säjer jag!!


                            Kram kram    

Av Lena - 6 april 2017 17:45


Föräldrarna skjutsade mej till Sjukgymnasten *knepigt fall sa Doctorn*   nåja, blev att backa igen med träningsövningarna, vila i 2 dagar, sedan prova med en annan övning, & tillbaks nästa vecka igen, det är ett svårt ställe att rehaba, bara att kämpa på! 

Min syster hade skickat med via föräldrarna dessa 2 små Elefantöron! så glad jag blev!!  



Dom skjutsade förbi mej till Maxi på hemvägen så jag fick handla en massa, & så fick jag dessa fina låga söta blommiga gummistövlar av mamma!!  så bra kvalite, mjuka & sköna & alldelens perfekta på ibland blöta hundpromenader ...



... & när Märta såg att jag tog kort kom hon med turbofart med en leksak & ropade -lek med mej mamma!!  




Gjorde en gryta igår med sötsursås, idag hade jag i lite i rispapper & dippade i soya, sååååååååå gott!!! & lite läsning till 



Satte på extra elementet på altanen så vi kunde vara därute en stund på eftermiddan när solen kom, då det är lite för kallt ute för att den ska värmas upp av sej själv ännu



                          Kvällskram     

Av Lena - 5 april 2017 18:00


Vårväder ute nu mot kvällningen, bilden är tagen nu, en himmel därborta som ser ut att ge regn eller hagel kanske? samtidigt som solen lyser! Ingen riktig värme idag, sol & moln om vartannat



Märta har bus feber verkligen! hon är på "G" hela tiden! bara jag tar ett steg mot henne rusar hon till en leksak & tar tag i & ska leka med mej med!!   Malte får duga ibland   



Fått förlängd sjukskrivning med en månad, & i morrn ska jag till sjukgymnasten igen, känns så bra



                Önskar dej en fin kväll!!  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards