frallorna

Direktlänk till inlägg 25 mars 2017

Så vacker...

Av Lena - 25 mars 2017 20:22


                        Jagad!  

Malte & jag vaknade tidigt & gick ut på en promenad, jag slocknade vid 22 igårkvällst...



... vi gick under en blå morrontimme, så underbart ...




... till denna Park



Sedan gick jag ner till frukosten medans M & M somnade om med en sovande husse, som masade sej ner vid 10.30  Kolla texten ovanför fruktfatet!, vackert  alla frön & så kommer från Saltå Kvarn, inte illa!  



Lite mer vila på frukosten & sedan tog vi en lång promenad på stan, Malte var så exalterad så han skakade som ett asplöv  



Fikade på en parkbänk, sedan gick solen i moln en stund, då gick vi hem efter 1.5 timme...  (Jag hade ett mål med promenaden, detta!  ett tee som ska vara så gott!)



... duchade & la oss & sov en siesta i nästan 2 timmar, medans solen strålade in på oss, så skönt  



Bara kärlek  



Ja så vare eftermiddag & vi tog oss en till promenad, denna gång en lugnare i vackra parker



Kom hem till rummet, en bedövande utsikt, en sen eftermiddags himmel



Så gick jag ner till Resturangen & frågade vad dom kunde trolla ihop till mej? ala vegan/glutenfritt, spänd väntan, så kom denna bruchetta macka med smält veganost, svamp/paprika pytt ovanpå, så gott så jag blev målös...  wow wow wow!!  gubbben tog nått som åxå var superbt! M & M hälsar att det var gott!! såklart fick dom åxå äta med oss  



Så tog vi en snabb kiss innan kvälls tv började, läckert litet kanske cyckelhus? 


Så mysigt när jag satt i baren/resturangen & väntade på maten, den är så fin, med träd & bara glas ut, kvälls solen gick ner, folk satt i soffor & myste med ett glas, vid bord & åt, soft musik... men men, kan något vara mysigare än M & M?  



Nu sipprar jag på ett glas bubbel, sitter i fotöljen vid fönstret, ett öga på Tv:n & ett ut i folkvimlet & det så vackert upplysta Uppsala... 


             Kram till dej som kikar in    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20
21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards