frallorna

Alla inlägg under augusti 2016

Av Lena - 13 augusti 2016 10:23


Vaknade till en blå himmel, det blåser men inte kallt



Igår sa jag till gubben att jag sett att Malte blivit röd i ett öga, nu morronkramades dom & gubben tittade på ögat, & det är nu en vit hinna för ögar! förbaskat åxå



En morronvända &...



... & under tiden gubben gjorde dom så ringde jag Falu Djursjukhus, vi har tid där lite senare idag, tänkte Uppsala såklart... men här kan dom ju i alla fall färja in ögat & kolla trycket & utifrån det så får vi fundera vidare. Här ser ni hans öga, det högra härifrån    


Så är det, synd på en så fin dag & plats, hade tänkt picknick någonstans, men såklart går det viktigaste vi har i livet först  


                       Kram till er som kikar in   

Av Lena - 12 augusti 2016 19:37

Kom fram för en timme sedan, utsikten är magisk, bilden gör inte Siljan rättvis, för sjön är närmre än det ser ut ;-)

Gjorde plättar innan vi åkte & nu har dom ätits upp med mörk sirap, mums :-D

Lite vin, lite snacks, massor av veckotidningar, underbara vovvar & världens bästa gubbe <3

Kraaaaaam <3

Av Lena - 12 augusti 2016 11:35


Så var det dax för den årliga träffen med London vänner & Borlänge vän 



Fika, prat, skratt, påtår, tårta, tretår  


Godis & klappar till Märta & Malte  



Malte & Märta fick promenader av morfar, gillades!  


 


Fick bara såååå mycket fint! dessa 2 ska jag ha i husbilen! där jag redan har flera alster från dej Kickan!!   


Såååå kul att ses!! en härlig tradition tycker vi! & ni är lika välkomna nästa år igen!!   


Igår var jag ovanligt susig i kupan pga noll sömn, sov dock som en stock när den kom  & vaknade med ryggont så jag knappt kom upp på benen! så frukost blev Ipren & den levererar ganska så bra  


Nu packas husbilen för en mini helg tripp, vi ska inte åka långt, tänkte först Öregrund, men insåg att det är lugn & ro vi behöver & inte köra i flera timmar  så det blir Rättvik  


                       Kram till er som kikar in  

Av Lena - 10 augusti 2016 20:31

  

Kanon natt!! så bra så!! de nya jobbet känns bara så rätt  & strax iväg på en till!  


Regnat till & från, kylslaget, men vi kurar inne, mysigt de me!  


                      Kram på er där ute!  

Av Lena - 9 augusti 2016 16:14


Bestämde oss för en promenad, & på väg in i skogen vid byn, stodgrannen & lastade av timmer, Märta tyckte det var sååååå spännande så hon gick inte att rubba!  så hon fick väl stå där då  




När han åkt iväg gick vi in i skogen, där fick dom vara lösa en stund, ströva på & mysa i den mjuka mossan, lekamen för min själ, att se dom må gott & ha kul  


Sedan in till stan i ett ärende, & sedan såg jag att det ÄR hästsport från OS! på 3:an    en jobbnatt väntar åxå, skönt att ha huvudet fullt med annat än elände att tänka på.


       Kram mina FINA som kikar in      


  

Av Lena - 9 augusti 2016 10:29

 

 

Alltså, dessa 2  Petrus & Aika, som dom älskade varandra  


Idag för 4 år sedan, var dagen då Petrus somnade in, men i mitt mammahjärta känns det fortfarande som idag...


Som vi saknar denna kämpe, saknar saknar saknar...      


                              Carpe Diem  

Av Lena - 8 augusti 2016 22:26




 


Nu vill jag absolut inget annat än att bara åka iväg med vårt älskade *Rullhus*


Jag är så trött, har ingen ork, vill så mycket men inget blir av eller gjort  vill bara iväg....


... men först har jag lite jobb inplanerat, som jag ser framemot!  


Idag har jag lagat 4 l grönsaksoppa, den blev himelskt god  lika bra att laga för ett helt kompani när man ändå håller på  


Blir så förbannad på OS föresten, idag hade jag velat se på häst sport, men det gick bara på Viasatt & då hade jag fått betalat 400 spänn först!! grrrr...  


                  Kram till er som kikar in   



Av Lena - 7 augusti 2016 22:03



Lördag: Fantastisk eftermiddag kväll hos våra underbara vänner, där " Johan nu blivit 50!  Grattis än en gång till dej!!     




Vi hade husbilen med, & där fick M & M vara, då lilla...


... familje vovven Konrad var med på festen    men dom fick promenader lite då & då!




Magiskt god mat & dryck av alla de slag  & så blev det Kubb turnering! skrattade så vi kved allihop! laget jag var med i kom 2:a!  snubblande nära en seger  vi var 20 stycken, kände inte alla, men efter en stund gör man ju det ändå, typ 




Blev inte så många timmars sömn, men dom som blev var sköna! Malte & jag gick en morronpromenad i omgivningarna, spännande att vara på nya platser, träffade åxå en gammal Carne terrier Dennis 14 år som matte var ute & gick med, fast när jag sa det till vännerna, så sa dom att Dennis var ute & gick med matte! dvs. han fick alltid bestämma vägen, så gulligt par att prata med  


Sedan blev vi bjudna på brunch, kaffe & tårta innan vi for hem  

Har inte gjort många knop annars idag, bara latat oss å så  


                            Kram kram     

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards