frallorna

Alla inlägg under augusti 2016

Av Lena - 5 augusti 2016 18:19

 

Bild från hjortronplockningen -lek med mej Märta! sa Malte!  


Nattens jobb där jag jobbat förut var skönt & ingen stress  


Sov bra faktiskt, & Märta & Malte hakade på! snällisar    sedan kom gubben hem & ena sonen med flickvän kom förbi på fika & prat  


Nu snart väntar natt 2 på mitt nya jobb! ska verkligen bli spännande!!  


                  Kram & ha en fin fredakväll  

Av Lena - 4 augusti 2016 18:14


Hopplösa Märta som alltid ska leka -Ta mej om du kan då! när vi ska ut, & jag kan inte annat än att leka med henne en stund & jag skrattar så jag kvider var gång, hon är så full i bus så ni anar inte  men när hon sedan vet att det är alvar, Malte & jag går mot dörren, då kommer hon snällt, men leka först det är en regel har Prinsessan bestämt! å så får det fortsätta 


 


Länge sedan vi var i Kyrkparken & gick, så dit åkte vi vid lunctid, mulet men inget regn & så varmt   som tur var hade jag en bytta med i väskan, så vi tog lite vatten ur kranarna på kykogården  ....



... & tänk om jag haft min systemkamera med, vilka bilder jag kunnat zooma in på detta Har par som satte där länge & såg på oss, försökte zooma med mobilen, men det blev ändå inte bra, så typiskt 



Vad är detta för buske? med sina vackra bär som har finare färg än kameran visar, skulle vara attans fina i en krans i höst, men då är kanske bären redan borta  



Ja nu snart gör jag en jobbnatt på ett mysigt & så trivsamt boende  så skönt  


                           Kram kram från oss!  


 

Av Lena - 4 augusti 2016 11:08

     


Gått morronpruppen, väldigt sent! jag ska jobba natt på ett mysigt ställe & försökte vända dygnet lite, hade svårt att sova tidigt i morse när gubben åkte till jobbet, såg på tv lite tills jag blev trött igen, M & M hade inget emot sovmorronen, & ute smattrade regnet så rogivande på altantaket.

Nu uppehåll, men det driver i luften & jag tycker det är skönt, för det är inte alls kallt, gillar ju kurainne väder åxå   som omväxling till denna sommars soliga dagar! för vilket väder sommaren hitills bjudit på! wow wow  


                           Kram på er därute!  

Av Lena - 3 augusti 2016 18:41

 

En liten morrontrött Prinsessa i dom nyinköpta påslakanen som är såååå sköna


Idag hade jag träff med nya jobbet & igår hade jag ett super samtal med min chef som kommer att bli nya ställets chef åxå! eftersom det blir chefbyte, så lyckat! så hon skrev in mej på en gång i nya enheten, så smidigt så jag baxnar  


Igår hände en mindre trevlig sak, Malte var dum mot en liten hundflicka, allt gick dock väl, inga synliga sår, lite ont i bogen, hennes husse & Matte var så förstående & lugna & inte på något vis arga på oss eller Malte, trots det grät jag mej igenom kvällen & sov inte alls, inte gubben heller...

Åkte dit & tittade till dom på förmiddan, hon var lite halt, & skulle få träffa veterinären, som jag proppsade på redan igår...

Selma fick en teddybädd, leksak, massa godis & ett kuvert med en peng, husse & matte en flaska fint rött, mörk choklad & fina servetter inslaget i cellofan... betalade vet. notan såklart + medecin, & lite mer till bensin, för mej helt självklart  Hos vet fick hon Rimadyl, troligen bara en sträckning eller muskelbrisning, så skönt att veta 


Allt skedde snabbare än blixtens hastighet...  


Jag vet att sånt här händer många många, & det är lätt att trösta andra, men när det kommer till en själv, så kännde jag mej som världens sämsta matte, ja vi både skämdes & var förkrossade båda 2, trots att det gick bra.


Tack Tezz för dina värmande ord & din förståelse igår  


Nu ska jag försöka göra som matten sa till mej, slappna av & tänk inte mer på detta  


                                  Kram till er därute!  



Av Lena - 2 augusti 2016 19:43

  


Önskar alla en fin kväll  


                             Kram kram  

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards