frallorna

Direktlänk till inlägg 19 augusti 2016

Tipps!!

Av Lena - 19 augusti 2016 19:02

 


Saknar den här lilla krumeluren  gulliga Sam!!  


Var till veterinären på återbesök idag, Malte skötte sej så fantastiskt så veterinären gav honom många stjärnor! när hon färgade in ögat & spolade det noga & med mycket vatten så stod Malte blixt stilla & med ögat öppet! tillockmed jag blev förvånad  


Allt UA! nu fortsätter vi med Zilk eys, hon visade på ögat hur blodkärl nu samlats på ärret, som det ska vara, för att läka, en supergo veterinär  


Jag/vi var saknade på kliniken,   där som jag alltid var innan Vettris kom till stan & där vi fick kontinutet, samma vet. var gång & mycket billigare, jag påpekade det idag, om hur förvånad jag blev på priset förra lördagen, som förvånade oss! frågade om dom sänkt priset så kraftigt?? -nej verkligen inte! blev svaret  dom kollade upp priset jag fick betalade & kunde konstatera att det blev en miss i "notan"   sån tur för oss då  


Natt 3 gjord, som blev så bra med fantastiska kollegor  


Just nu & sedan eftermiddagen kollar jag OS hästhoppning "live" för en gångs skull! dom andra häst tävligarna har varit på Via satt som är en betalkanal  


Om en stund, kl 20.00 vill jag tippsa om Sven Ingvars minnes program, så otroligt vackert, med skratt & nostalgi genom deras turnerande, så vackra sånger, jag ska se den igen, det är en repris.



Tänker på dej Sara som plötsligt & oväntat mist din son   en förälders fasa...

Tänker på dej Tezz som mist din far   ...


Ni finns i mina tankar  


                   Kram mina fina som kikar in  

 
 
wiolettan

wiolettan

19 augusti 2016 21:49

Ojoj, så söt Sam är.
Fint att det gick bra hos veterinären och att Malte var så duktig. Svårt detta med veterinärbesök, kommer jag ihåg, ifrån då jag hade katter. Malte är trygg med dig.
Sköt om dig.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

22 augusti 2016 14:15

Tack! & ja han är söt som socker hi hi *hjärta*

Ja & kanske än svårare med en katt, dom är ju överlag lite mera egensinniga

Varm kram & fin måndag! *hjärta*

 
Piedra

Piedra

21 augusti 2016 18:15

Vilken sötnos! Skönt att det gick så bra hos veterinären!

http://enplatsilivet.blogspot.se

 
Piedra

Piedra

21 augusti 2016 18:16

Äsch, kommentaren gick iväg innan jag var klar.
Du skriver om förluster. De kan vara ofattbart svåra. Man får försöka vara glad för alla man har så länge man har kvar dem.
Kram 💕

http://enplatsilivet.blogspot.se

Lena

22 augusti 2016 14:13

Ja förluster är svåra, men ibland är dom åxå välkomna, var med om en sådan, då min kompis mamma var på väg att somna in & 3 systrar så samanflätade med sin mamma, ändå gav henne friheten att vandra vidare, efter ett fint liv, men mot slutet & demens inte längre var värdigt... Hon somnade in med sin tro & allt blev bara så fridfullt...

Min vän som jag skrev om här, minste sin son, som dagen innan miste sin far, båda på tok för tidigt, en så djup tragedi...

Önskar dej en fin måndag! *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards