frallorna

Direktlänk till inlägg 29 december 2015

Istider...

Av Lena - 29 december 2015 18:41

 

Vaknade i morse av att Romme Alpins snökanoner bäddat in oss i vit dimma

 

In till stan & fixade lite, tog en bild över vår by på hemvägen, där uppe i svängen ligger den   

 

Hemma var Märta & Malte, tyckte det var för kallt att sitta i bilen, & inte så mycket till värme i vår bil när den går heller    mysigare & skönare på golvsängen   

  Nu har vi runt -13 grader & det flyger lixom is i luften, inga promenader alls idag, bara vändor till postlådan & så, & korta pruppvänor     


Fröken Frimans cafe, ser ni på den serien? jag följde den förra Julen, & följer den slaviskt nu, dom ynka 3 avsnitt som är, tror jag ska skriva till Svt & klaga på att vi inte får ha den hela sesånger!!  


                    Kram mina fina som kikar in  

 
 
Ingen bild

Anna G

30 december 2015 10:41

Tackar för i år för att få följa dig, och goa Malte och Märta.
Så mycket skratt och värme jag känner när jag tittar på dessa
fina goa vovvar! Alltid så fina bilder bjuder du på.

Så Gott Nytt år önskar jag dig och familjen!
Kram & nospussar!

Lena

1 januari 2016 14:17

Tack!♥ åååå vad du är gullig♥ du värmer mitt hjärta♥

Kram & ett fint Nytt År till dej & familjen!!♥

 
Ingen bild

Anna G

30 december 2015 10:43

Glömde skriva att jag följde Fröken Friman, som var mycket bra
och gott kan fortsätta!

Lena

1 januari 2016 14:15

Vi är nog många som tycker så! :)) men kanske? att det kommer vara en serie som bara går på Jularna??? vem vet ;)

 
wiolettan

wiolettan

30 december 2015 16:23

Fina bilder. Det ser kallt och frostigt ut på den översta, men så vacker.
Förstår att Märta och Malte tycker att det är skönare inomhus.
Jag har också följt fröken Friman och gillde den serien skarpt. Hoppas att Svt lyssnar på dina argument.
Vill önska dig med de dina ett riktigt Gott Nytt År.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Lena

1 januari 2016 14:14

Hi hi ja tänk om dom ändå spelat in flera program, eller så förblir det något att längta till på Jularna! en kort Julföljetång ;) vem vet! ;)

Idag har vi nollgradigt & snöfall, men kyla lär vara på väg...

Kram & fin fortsättning på nya året! ♥

 
Tezz på Endeavour

Tezz på Endeavour

30 december 2015 18:53

Åh vad kallt ni har det!
Här är det plusgrader om dagarna, men natten tror jag är minus eller runt noll.
Gott Nytt År fina du!
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

1 januari 2016 14:12

Ja, men idag 1 januari har vi nollgradigt & snöfall, men det ska redan till i natt bli kallt igen hu hu...

Tack finaste♥ & ett bättre Nytt År till dej!♥ än det som varit... även om du lärt & växt mycket som människa... Kram kämpe♥

 
Therese

Therese

30 december 2015 19:22

Söta vovvarna <3
Ja, tänk att det blev vinter till sist!!! Och den verkar hålla i sig.
Vi har sedan ett par månader lyxen att ha bil med dieselvärmare som håller kupén väldigt varm och gosig när bilen står stilla med hunden i. Det är nog det bästa vi haft på nån bil - nånsin!!!
Ha en skön nyårsafton och njut av varandra och god mat!
Kramen

http://www.hund-lycka.blogspot.se

Lena

1 januari 2016 14:10

Hej!
Skönt för er ;) för det blir lika fort så kallt i bilen om det är kallt ute, som det blir varmt i bilen på sommaren i värmen... :(

Tack!♥ & en fin fortsättning av nya året till er!♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards