frallorna

Alla inlägg den 25 december 2015

Av Lena - 25 december 2015 19:54

 

Idag fick vi äran att träffa *Mille* för första gången!  han är den vackraste Miniatyr Bullterrier!!...  

... & med en kropp av enbart muskler!  jag blev helt paff!! owaw!! -vilken styrka i den kroppen! -fick en leksak & godis, tokade på & var heeeelt underbar!!  

 

Blev bjuden på mat han åxå såklart  -Du är välkomen tillbaks sköning  

 

Vi bjöd på mat, delade ut Julklappar, fikade & myste  

 

Den här berlocken hade jag önskat mej, en Onyx i 18 karat guld, fick den av sönerna med flickvänner  så glad  

 

*Farfar* fick denna av Sam, köpt i Trysil där hans mammas släkt kommer

ifrån  

 

Dom for sin kos efter några timmar, vink vink söta Sam & alla andra  

 

Igår på Julafton vid mamma var åxå sam med, här med min syster  

      Mamma hade gjort ett vegan & glutenfritt Julbord åxå, lyx & galet gott!  

 

                                               

 

I väntan på Tomten!  

 

... & han kom med leksaker från Mille!!  som fick sina paket idag  

 

Fick ett så vackert inslahet paket av yrran...

 

... det var detta Uggle underlägg hon gjort, kommer aaaaaldrig ha det till det! utan på väggen, har redan sett ut platsen 

 

Denna läckra gran av knappar hade Elsa gjort till mej  den hänger på en skåplucke knopp så jag ser den hela tiden  

 

Det blev fika, tårtor, glass & annat gott som mamma bakat, här tar morfar med barnbarn för sej  

  Till mej hade mamma bakat Jordens godaste & såååå saftig vegan/glutenfri mjuk pepparkaka, med glass till = omtanke      


Vi vuxna byter en Julklapp med varandra efter en lottdragning någon månad tidigare  Jag blev såååå glad för min klapp! 2 servettställ, servetter, ljuslyktor, vegan godis, klämmor & en rosen pumptvåt svägerskan hade köpt till min gubbe, det blev denna!      allt låter, både djuren & traktorn  undra om "farfar" eller Sam kommer leka med den? eller kanske båda      


Nu har vi rasat ner på golvsängen igen, & snart blir det lite vickning från dagens lunch   


  Carpe Diem  


                                Varm kram från oss  




Av Lena - 25 december 2015 09:53

 


På min ena sida ligger Märta & snarkar & drömmer, men vaknade till när jag hämtade kameran, men bara ett "ögonblick" hi hi ;)


 


& där ligger malte & gubben nära varandra & sover så skönt *hjärta* delar kudde *hjärta*


    Igår klippte jag mej själv & färgade håret, hyffsat nöjd, lite längre på ena sidan ha ha, får väl sjustera lite *skratt* men i övrigt kostade det bara en hundring för färgen! vilket FYND!! :)))


Nu ska jag börja med lite mat, sönerna med flickvänner & Sam såklart! kommer på lunch & så blir det en egen liten klapputdelning!


Bilder från Julafton m.m kommer när tid finns, datorn har tagit lite Juledigt! ;)


Kram på er & God fortsättning*hjärta* från ett milt, mulet & aningen blå himmel emellanåt ;) 

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Skapa flashcards