frallorna

Direktlänk till inlägg 2 januari 2015

Blandat...

Av Lena - 2 januari 2015 20:45

  Åkte till min far & hälsade på & åt praliner som han fått av faster & man, gott  han mådde sisädär, ont i en höft  

 

Var på stan innan & fyndade tidigare dyra Amaryllis, nu reade till rena rama fyndpriset!, me like!!  köpte en hel hög lämnade av en hos faste & en av dessa ska till mamma, resten ska pryda köket  

 

Fika & pussar  

 

Så fick jag tok sug efter dom ungsbakade tomaterna, gjorde massor, som jag sa tidigare, olivolja, timjan, lite socker, flingsalt, svartpeppar & vitlök, 150 gader i 1,5 timme i ugnen, ös någon gång, yammi yammi ...

 

... & sedan ser dom t såhär, en ljuvlig sås dom badar i  

 

 

(Inte överens med mobilkameran just här) 


En promenad i byn när jag kom hem & en nu på kvällen.


Oj vad jag fyndade på Hemtex idag! så billiga priser & när jag kom till kassan så var det ytterligare 30%!!  köpte en stor duk till vardagsrummet, kökshandukar & 2 muggar, ni får se i morrn  


Nu strax ska jag se andra delen av serien En värld utan slut, en filmatiserin om 1300 talets liv i England, hemskheter & så spännande, helt i mitt tycke trots elände


                   Kram mina fina som kikar in  


 
 
Ingen bild

Anna g

2 januari 2015 21:37

Så gott det ser ut, har ett gäng småtomater.
Blir gott att ha till spagetti. Det blir i morgon.
Tycker det är så gott med makaroner eller spagetti så jag skulle kunna var skata hos dig.
Goa Malte, söt som vanligt.
Kram!

Lena

3 januari 2015 23:49

He he ja välkommen! *skratt* :)) fast nu bakar jag stora sockerkakor till dom som omväxling ;)

Prova tomaterna vet ja! :)) säkert kanongott på lite pasta, spagetti eller tagliatelle ;) eller som jag bara gör, dippar lite bröd i ;)

Kram i natten *hjärta*

 
Kicki

Kicki

3 januari 2015 12:55

Har läst ikapp.
Det verkar ha varit mycket mumsig mat på chemat.
God Fortsätning och önskan om ett friskare år för dina hundar

http://www.travarenskennel.bloggplatsen.se

Lena

3 januari 2015 23:46

Tack! :)) & ja detsamma till er *hjärta* ett friskt hundår vore underbart, måste tro på det, för oss alla *hjärta*

Mat? eller ja kanske? tomaterna & risotton var kanon ;)

Kram kram i natten *hjärta*

 
Ingen bild

Kerstin.

3 januari 2015 17:44

Äntligen fick jag se en skymt av dina köksluckor,färgen ser verkligen jättefin ut den måste du vara nöjd med, blir ju så snyggt till den tapeten som du köpt.Vi har varit ute på en promenad i dag och gissa vad det är svallis överallt så man får allt gå med tungan rätt i mun är ju tur att dom åkt med skördare så det är kullar som jorden är framme på annars så har man inte kunnat gå där.
Nu blir det mat och kissvända.Kram

Lena

3 januari 2015 23:43

Noppe! det är för mörkt, fint helt klart, men i mina ögon ska det vara ljusare :))

Här har det mesta av isarna smält bort, så åxå i skogen mot Koppsla, men i skuggiga partier är det ju då kvar, fy så jobbigt, du hr väl brodd på skorna?? det har jag, kanonbra :)) synd att man inte kan brodda våra 4 benta ;)

Nattkram *hjärta*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards