frallorna

Direktlänk till inlägg 22 maj 2014

Förmiddag...

Av Lena - 22 maj 2014 11:49

 

Här är allt som vanligt igen, men i natt vid halv tolv, jag satt vid datorn & skulle stänga av den, då Malte kom, ville vara nära, vi gick till golvsängen, men han fick ingen ro riktigt, inget gny, inga synliga fel, han bara ville vara så nära & orolig... & som en blixt vänder sej min mage ut & in som vanligt, oron jag får för minsta lilla som jag inte ser svaret på får mej fullständigt i panik...

Malte somnade dock mellan oss efter en stunds kliande, sedan sov han som vanligt lungt & skönt hela natten, men jag var klarvaken hela natten...

 han fick kanske för mycket grillkött? var dagen för varm? drack han för lite i den otroliga värmen?...

1 kg försvann av mej i oro.. & fjärilarna flaxar ännu...

 

... i alla fall några, även om många flugit sin kos, han är glad igen, leker på altanen, har fikat med oss & pruppat & pinkat. Tyvärr kan jag inte låta bli att kolla honom nitiskt, varje steg han tar, varje rörelse, varje andetag...


Värmen är enorm, ska blöta ner Märta & Malte flera gånger idag


Gubben är ledig, vi ska bara vara hemma & måla & så hoppas jag hans *varma lugn* ska hoppa över till mej  


                                 Kram kram  

 
 
Tezz På S/Y Endeavour

Tezz På S/Y Endeavour

22 maj 2014 14:03

Hej finaste!
Förstår din oro helt. De vet du.
Men jag tror bara det var värmen eftersom han mår bra idag igen.
Eller så kan det vara magknip. Johnny var sådär en gång mot mig och jag blev jätteorolig men sen visade det sej att han hade ont i magen.
Kram

http://www.sailaway.bloggplatsen.se

Lena

22 maj 2014 16:29

Tusen Tack!! det är just dom orden jag ville höra, någon som upplevt detsamma, även om det inte är något man önskar någon annan.

Allt löper på som vanligt här hemma, men det kommer ta några dagar innan jag är återställd ;)

Kram på dej

 
Kaisa

Kaisa

22 maj 2014 16:44

Ja Lena; jag vet den där oron och tänk om de bara kunde tala i ord dessa gånger.... Kärlek ♥

http://andestyrka.blogspot.com

Lena

22 maj 2014 21:13

Precis... om dom kunde prata...

Tack & kram på dej♥

 
Piedra

Piedra

22 maj 2014 16:55

Visst är det skönt att ha en gubbe som är lugn! Lugnet smittar av sig lite i alla fall från Vännen till mig, när jag går upp i atomer av oro. Kram! ♥

http://enplatsilivet.blogspot.se

Lena

22 maj 2014 21:12

Ja verkligen! skönt att du åxå har en lugnande famn♥

Kram kram♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena - Torsdag 18 april 18:51

    I morse ställde jag mej & gjorde Maltes älsklingsmat, mos! + idag med morot i, & till dom stora bevingade en brödpudding, gårdagens bröd frallor en stor påse full för några kronor, sedan ägg, mjölk & smör 😉 emotogs med glädje denna kylsl...

Av Lena - Onsdag 17 april 14:18

        Detta var i måndags, så Malte & jag for till körgårn, tänkte skönt ute, men ack så jag bedrog mej, tänkte tunn jacka & inget täcke med till Malte, fick bli en vända innanför "murarna" Malte gillade promenebaden & gnällde inte över nor...

Av Lena - Lördag 13 april 17:22

     Igår tog vi en utflyktsdag, mot Dala Floda & en grönsaksodlare, biodynamiskt 👍 men inte för att införskaffa grönsaker, har redan fullt, utan för att köpa deras ägg, jag äter inga men "husse" gör & istället för dessa industriägg med ...

Av Lena - Torsdag 11 april 19:27

      Har gått med i något som heter REKO ringen genom Fb, där man köper ekologiska diverse varor direkt från bonden eller bagaren, grönsaksodlaren osv. från närmaste orterna. Man bokar via Fb, swichar & får en kod, sedan är det bara att hämta ...

Av Lena - Onsdag 10 april 19:08

    Måndags tog vi en smått kylslagen promenad, blåst brrr...          ... men så kom tisdagen med en värme som var helt underbar ☀️ jag hade bara en långärmad klänning, & bilen var sval men det blev lite flåsigt, men vi kl...

Presentation


Bloggen om Frallorna Märta, Malte & vår Ängla kärlek Petrus.
Här får ni följa oss på våra äventyr!
Klicka på bilderna, så blir dom större!
♥Varmt välkomna!!♥

Gästbok

Fråga mig

22 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Prinsessan Märta Louise!

  

  

 

Ängla Petrus Lufsenburgs Teddy Bear

 

 

 

Lufsenburgs Its Only Love "Malte"

 

 

 

Kärlek♥

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vackert...

  

  

  

  

  

  

  

  

  

 

Vår vackra träbåt Karin

  

  

  

  

 


Ovido - Quiz & Flashcards